رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300507

خواص انبه در بارداری | مهمترین فواید انبه برای جنین

انبه یکی از میوه های مناطق گرمسیری است این میوه سرشار از ویتامین های ضروری بدن انسان است در این مطلب فواید انبه برای زنان باردار را برای شما شرح دادیم.

دسر انبه
html>

خواص انبه در بارداری

میوه انبه از مغذی ترین و بهترین میوه هایی محسوب میشود که به سبب خواص بسیار منحصر به فردی که داراست، به مصرف آن در زمان بارداری توصیه شده است. این میوه تاثیر مستقیمی بر روی بهبود رشد جنین میگذارد که در نتیجه متخصصان بر این باورند که بایستی در دوره بارداری به صورت منظم از این میوه استفاده شود. همچنین بایستی اشاره نمود که مانند هر محصول دیگری در مصرف انبه نباید زیاده روی کرد زیرا علی رغم خواص انبه که مفید است،زیاده روی در مصرف آن سبب تاثیرات منفی بر روی بدن میگردد.

انبه دارای خواصی است که موجب محبوبیت روز افزون آن شده است که از جمله مهم ترین آن ها برخورداری از:

آهن ویتامینC
پتاسیم ویتامین A
اسید فولیک

این میوه مغذی و خوشمزه به سبب طعم خاصی که داراست، متناسب با بسیاری از ذائقه هاست.

انبه و باداری خواص

تاثیر انبه در بارداری

به موجب شیرینی قابل توجهی که این محصول از آن برخوردار است، در حدود 100 گرم قند در 15 گرم از انبه، این امکان را فراهم می آورد تا زمانی که بدن مادر باردار نیاز به شیرینی دارد، بتواند از این محصول به جای انواع شیرینی و کیک ها استفاده نمایند. البته بایستی این موضوع را در نظر گرفت که در صورت برخورداری از دیابت دوره بارداری بایستی از مصرف این محصول خوداری کنید.

بسیاری از متخصصان به مصرف انبه در سه ماه اول بارداری توصیه نموده اند زیرا این محصول دارای مقدار قابل ملاحظه ای کالری میباشد و به سبب آنکه در سه ماه اول به کالری بالایی نیاز است، مصرف آن برای مادر و جنین میتواند بسیار سودمند باشد.

انبه و بارداری

از نکات قابل توجه آن است که مادران باردار بایستی حتما دقت نمایند که انبه طبیعی را تهیه کنند و از خرید انبه های مصنوعی خوداری کنند زیرا انبه های مصنوعی دارای مواد شیمیایی هستند که موجب آسیب به مادر و جنین میگردند. از جمله تاثیراتی که انبه مصنوعی بر روی بدن میگذارد، شامل: خواب آلودگی، سرگیجه، ناراحتی معده و گیجی است. در صورت بروز هریک از این عوامل حتما بایستی مصرف این میوه را متوفق نمود.

با توجه به علائم و نشانه هایی میتوان انبه مصنوعی را از انبه طبیعی تمییز داد، انبه های مصنوعی دارای بوی سیر مانند، طول عمر کوتاه، نرم بودن، بد مزه بودن، برخورداری از پوشش خاکستری یا سفید و داخل سفت و خام هستند. در صورتی که انبه دارای این ویژگیها بود، هرگز در دوران باداری آن را مصرف ننمایید.

تاثیر انبه بر جنین

به موجب آنکه انبه دارای مقدار قابل توجهی آهن است، این امکان را فراهم می آورد تا مادر و جنین از کم بود آهن در امان بماند. انبه از میوه های گرمسیری است که به علت ساختار منحصر به فردی که داراست، سبب استحکام استخوانها و بهبود عملکرد سیستم های مختلف بدن جنین میشود. همچنین میتوان اشاره نمود که این میوه در رشد بهتر جنین تاثیر به سزایی را ایفا میکند. مادر باردار میتواند انبه را به صورتهای مختلفی مورد استفاده قرار دهد که از جمله آنها میتوان به کنسرو و آبمیوه این محصول اشاره نمود.

انبه در فصل تابستان به بازار عرضه میشود که با توجه به فصل عرضه این محصول میتوان آن را تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد. با مصرف انبه میتوان سلامت جنین و مادر را به میزان قابل توجهی تضمین نمود زیرا این میوه بسیار مغذی است و تاثیرات مستقیم و مثبتی بر روی بدن مادر و جنین میگذارد. از نکات قابل ملاحظه و بسیار مهم آن است که حتما بایستی در مصرف این محصول نهایت دقت را داشت زیرا ممکن است، بدن افراد به مواد تشکیل دهنده این محصول واکنش نشان دهد و موجب بروز حساسیت های مختلفی در بدن آنها گردد.امیدواریم مطلب خواص انبه در بارداری مفید بوده باشد.

مضرات انبه در بارداری

بانوان باردار توجه داشته باشند بهتر است در سه ماهه آخر بارداری در مصرف انبه احتیاط نمایند علت امر این است که ممکن است موجب اضافه وزن بیشتر و ابتلا به دیابت گردد همچنین در هفته آخر به علت ایجاد آلرژی در مادر و نوزاد به طور کل مصرف این میوه را قطع نمائید.

به طور کلی در دوران بارداری استفاده بیش از حد انبه موجب اسهال و از دست دادن آب بدن مادر باردار می گردد و اینکه با میل نمودن این میوه به تعداد زیاد در بارداری موجب بالا رفتن وزن و ابتلا به دیابت بارداری می گردد و نکته دیگر بعضی افراد با دست زدن به این میوه دچار حساسیت می گردند لذا این افراد به طور کل در بارداری این میوه را مصرف ننمایند.

نکته آخر اینکه بعضی از انبه ها به صورت مصنوعی فراوری می گردند این نوع انبه برای مادر باردار و جنین آن خطر آفرین است چرا که حاوی مواد خطرناک سمی از جمله آرسینیک می باشد که موجب سردرد و گیجی ، تشنج ، خواب آلودگی و احساس سوزش در دست و پا در هنگام بارداری می گردد.

ویژگی های مهم انبه


انبه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و بنابراین پس از یک روز تمرین فشرده برای بدن ما ایده آل است. همچنین توانایی جبران از دست دادن نمک های معدنی در فعالیت های روزمره ما را دارد.

محتوای ویتامین A و D آن به افرادی که درجاتی از عدم تحمل مرکبات را دارند ، اجازه می دهد غذایی با محتوای بالای ویتامین C مصرف کنند که می تواند برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا ایده آل باشد. محتوای بالای ویتامین A آنها ، که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، به ویژه در رژیم های کم چربی نیز در غذای ما لازم است.

خاصیت دیگر محافظت از چشم ما به دلیل محتوای ویتامین A است که می تواند مانند سایر غذاها (به عنوان مثال هویج) از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری کند .

میوه انبه حاوی مقادیر زیادی منیزیم ، فسفر ، کلسیم و پتاسیم و همچنین مقادیر زیادی اسید فولیک است که آن را به میوه ای ایده آل برای بارداری ، شیردهی و رشد تبدیل می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها