رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314794

خواص پاپایا | پاپایا معجزه ای برای مو و دستگاه گوارش

پاپایا یکی از میوه های مناطق گرمسیری است این میوه سرشار از ویتامین های ضروری بدن انسان است در این مطلب فواید پاپایا شما را برای شما شرح می دهیم.

پاپایا
html>

با تخم های مشکی و یک پوشش نرم و کره مانند ، که شیرین نیست و جای تعجب ندارد که پاپایا توسط کریستوفر کلمب "میوه فرشتگان" شناخته شده باشد. در حالی که این میوه کاملاً عجیب و غریب به نظر می آید ، در حال حاضر می توانید در طول سال در بازارها آنها را بیابید . اگرچه در اوایل تابستان و پاییز به صورت ناچیز وجود دارد ، اما درختان پاپایا در طول سال میوه می دهند.

پاپایا چیست

پاپایا میوه های کروی یا گلابی است که می تواند تا 20 اینچ باشد. نمونه هایی که معمولاً در بازار وجود دارد .

ویژگی های پاپایا:

ویژگی اول:

به طور متوسط حدود 7 اینچ و وزن یک پوند دارند.

ویژگی دوم:

گوشت آنها به رنگ نارنجی غنی است که دارای رده هایی با رنگهای زرد یا صورتی است.

ویژگی سوم:

در داخل حفره داخلی میوه ، دانه های گرد سیاه وجود دارد که در یک ماده ژلاتینی مانند قرار گرفته اند.

دانه های پاپایا خوراکی هستند ، گرچه طعم فلفلی آنها کمی تلخ است. این میوه و همچنین سایر قسمت های درخت پاپایا حاوی پاپائین ، آنزیمی است که به هضم پروتئین ها کمک می کند. این آنزیم به ویژه در میوه که غلیظ است یافت می شود. Papain برای تهیه مکمل های غذایی آنزیمی هضم شده استخراج می شود.

پاپایاها نه تنها طعم خوش مزه و رنگ آفتابگردان مناطق گرمسیری را ارائه می دهند ، بلکه منابع غنی از مواد مغذی آنتی اکسیدانی .

مانند:

کاروتن اسید پانتوتنیک
ویتامین C مس
فلاونوئیدها پتاسیم
ویتامین های گروه B منیزیم
فولات فیبر

در کنار هم ، این مواد مغذی سلامتی سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و همچنین از سرطان روده بزرگ محافظت می کنند. علاوه بر این ، پاپایا حاوی آنزیم هضم کننده ، پاپائین است که مانند برملاین ، آنزیمی مشابه موجود در آناناس ، برای درمان آسیب های ورزشی ، سایر علل تروما و آلرژی استفاده می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص منگوستین ( ترگیل)

نکاتی در مورد تهیه و آشپزی پاپایا

از پاپایاها می توان به روشهای مختلفی استفاده کرد. آنها را می توان همانطور که هست خورشت ، به سالاد میوه یا به دستور العمل های مختلف اضافه کرد.

یکی از ساده ترین (و لذت بخش ترین) راه های خوردن پاپایا ، خوردن آن درست مثل خربزه است. بعد از شستن میوه ، آن را به طول باز کنید ، دانه ها را بیرون بکشید و سپس آن را با یک قاشق میل کنید. برای کمی لعاب اضافی ، می توانید آب لیمو یا لیمو را از بالا فشار دهید.

برای برش پاپایا به قطعات کوچکتر برای سالاد میوه یا دستور العمل ها

مرحله اول:

ابتدا آن را با یک چاقوی پارینگ ببرید و سپس به اندازه و شکل دلخواه میل کنید.

مرحله دوم:

اگر آن را به سالاد میوه اضافه می کنید ، باید قبل از سرو این کار را انجام دهید زیرا باعث می شود سایر میوه ها بسیار نرم شوند.

در حالی که بیشتر مردم دانه های بزرگ سیاه را دور می ریزند ، در واقع خوراکی هستند و عطر و طعم دلپذیر فلفلی دارند. می توان آنها را کاملاً جوید یا درون یک سس سالاد خامه ای ترکیب کرد و به آن طعم فلفلی داد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص میوه اژدها

چند ایده سریع سرو

ایده اول:

پاپایا ، کتانترو ، فلفل دلمه ای و زنجبیل را با هم مخلوط کنید تا یک سالسای منحصر به فرد تهیه شود که با میگو ، صدف و حلیب سرو می گردد.

ایده دوم:

به پاپایا آب لیموترش تازه بپاشید و مانند سالاد از آن لذت ببرید.

ایده سوم:

یک پاپایای کوچک را به طول باز کنید و با سالاد میوه پر کنید.

ایده چهارم:

در مخلوط کن ، پاپایا ، توت فرنگی و ماست را برای یک سوپ سرد ترکیب کنید.

خواص پاپایا

این میوه برای افراد دیابتی و دچار گرفتگی رگ و بیماران قلبی بسیار مفید می باشد.به علاوه سرشار از ویتامین آ،ث و ای است که هر سه این ویتامین ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی هستند.زمانی که کلسترول اکسید میشود به رگهای قلبی میچسبد و سبب سکته ی قلبی میشود.مواد مغزی موجود در پاپایا از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می نمایند.

فیبر موجود در آن نیز باعث پایین آمدن کلسترول خون میشود.همچنین فولیک اسیدی که در آن وجود دارد برای تبدیل کردن هموسستئین به اسید هایی که خطری ندارند از خانواده آمینو اسید ها که سستئین و یا میتونین نام دارند لازم می باشد.چرا که اگر هموسستئین تغییر پیدا نکند در صورت افزایش به طور مستقیم رگهای خونی را تخریب کرده و سبب حمله قلبی خواهد گردید.

خواص ضد التهابی پاپایا

خواص ضد التهابی پاپایا

پاپایا دارای آنزیم های پروتئینی مانند پاپین و ‌چیمپوپاپین است که برای هضم از آن هااستفاده میشود.همچنین به علت داشتن آنتی اکسیدان باعث تسریع در بهبود سوختگی ها و التهابات میشوند. افراد مبتلا به بیماری های التهابی مانند آسم و آرتروز استخوانی با مصرف پاپایا میتوانند به کاهش بیماری خود کمک می نمایند.

خواص پاپایا برای مو

پاپایا باعث نرمی و لطافت مو ها میشود همچنین توانایی از بین بردن مو خوره را نیز دارد.

مواد لازم:

نصف فنجان ماست یک عدد پاپایا

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا پاپایا را به خوبی در ظرفی له کنید و ماست را به آن اضافه کنید سپس به خوبی آن هارا هم بزنید.

مرحله دوم:

ترکیب حاصل را بر پوست سر خود مالیده و حدود 20 دقیقه روی آن نگه دارید.پس از گذشت 20 دقیقه موهایتان را شست و شو نمائید.

خواص پاپایا برای پوست

خواص پاپایا برای پوست

پاپایا منبع خوبی از ویتامین آ میباشد به همین جهت پروتئین های غیر فعال را از بین برده و باعث از بین رفتن سلولهای مرده میشود.این میوه لایه برداری کاملا طبیعی و بی ضرر است.استفاده از آن به طور مرتب در قالب ماسک و یا خوراکی باعث صاف شدن و نرم شدن و همچنین درخشندگی پوست صورت میشود.به علاوه یکی از خواص پاپایا برای پوست خاصیت جوان کنندگی است.پاپایا دارای آلفا هیدروکسی اسید است که به آن ماده ی جوان کننده میگویند اما توجه کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا نوعی اسید است و استفاده آن در مدت زمان طولانی روی پوست اثر منفی خواهد گذاشت.

نکات مهم:

نکته اول:

از ترکیب پاپایا با عسل،روغن زیتون و نمک دریایی میتوان به عنوان ماسک لایه بردار پوست استفاده کرد.این ترکیب خاصیت آبرسانی نیز برای پوست دارد.

نکته دوم:

مالیدن خمیر پاپایا به مدت بیست و پنج دقیقه بر روی پوست جوش ها و لکه های پوستی را از نابود می سازد.

خواص پاپایا برای دستگاه گوارش

خواص پاپایا برای دستگاه گوارش

از دیگرخواص پاپایا بهبود فرآیند گوارش را میتوان معرفی کرد.پاپایا دارای آنزیم پروتئولیتیک است که به هضم غذا کمک بسیاری میکند.از مهمترین آنزیم های موجو پاپایین است این آنزیم نیز با شکستن پروتئین باعث هضم بهتر غذا میشود.به افراد دچار التهاب لوزالمعده پاپایین را تجویز میکنند آنچه را که بدنشان به خودی خود نمیتواند بسازد،این ماده تولید می نماید.

خرید و نگهداری از پاپایا

از پاپایا های به رنگ نارنجی مایل به قرمز میتوانید در همان روز که آن ها را تهیه میکنید استفاده کنید اما پاپایا هایی که زرد رنگ هستند باید پس از گذشت چند روز مصرف شوند تا برسند.پاپایای سبز نیز تنها برای استفاده در سالاد است.

برای نگهداری پاپایا های زرد رنگ تا زمان رسیده شدن میتوانید آن ها را در دمای اتاق بگذارید اما پاپایایی را که رسیده است در یخچال قرار دهید و در مدت یک تا دو روز مصرف نمائید.

پاپایا برای مقابله با زخم معده و انگلهای روده

پاپائین فیبر موجود در پاپایا نه تنها در سیستم هضم مفید هستند ، بلکه برخی مطالعات بر روی حیوانات نیز درمان های جایگزین برای زخم معده را پیشنهاد می کنند. مطالعه ای در سال 2009 که در مجله های غذایی دارویی منتشر شد ، اثر پاپایای نارس را در برابر زخم در موشهای آزمایشگاهی گزارش کرد. بنابراین عصاره غلیظ پاپایا می تواند به عنوان یک ماده شیمیایی عاری از زخم در انسان نیز مفید باشد.

پاپائین به عنوان یک آنزیم تجزیه کننده پروتئین ، به انگلی که از پروتئین هضم نشده تغذیه می کند و سیستم ایمنی بدن را تحت فشار قرار می دهد ، اعلام جنگ می کند . پاپائین همچنین در برابر ویروس ها ، مواد حساسیت زا ، مخمرها و قارچ های روده ای قوی است. از پاپایا به خصوص پس از درمان های آنتی بیوتیکی لذت ببرید ، زیرا باعث ترمیم باکتری های سالم روده می شود ، که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها