رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300620

خواص اسطوخودوس ، معجزه های عرق روغن و دمنوش اسطوخودوس

معجزهای خواص اسطوخودوس که باید بدانید. گیاه اسطوخودوس و عرق اسطوخودوس ، روغناسطوخودوس و دمنوش اسطوخودوس تاثیرات زیادی بر فشار خون و پوست و مو دارند.

!--[if gte mso 9]>

خواص اسطوخودوس

اسطوخودوس را با نام گیاه لاوندر نیز میشناسد، این گیاه به سبب برخورداری از بوی مطبوع و خوشی که داراست، افراد بیشماری را شیفته خود ساخته است و به همین علت از آن از زمانهای دور تا به امروز بسیار استفاده میشود. این گیاه از جمله گیاهان خودرو به شمار می آیند که در کشورهایی نظیر ایران، هند، کانادا، چین و انگلیستان یافت میشود.

اسطوخودوس از جمله گیاهان دارویی است که به سبب برخورداری از خواص منحصر به فردی که داراست در طب سنتی ایران، چین و هندوستان نقش به سزایی را ایفا میکند. این گیاه سالانه به صورتهای مختلفی به بازار عرضه میشود تا تمام مصرف کنندگان بتوانند با توجه به شرایط خود آن را تهیه نمایند و مورد استفاده قرار دهند.

اسطوخودوس خواص

اسطوخودوس دارای خواص بسیار خاص و منحصر به فردی است که از جمله مهم ترین آنها میتوان به تاثیر این گیاه در درمان سرماخوردگی، سرد درد، کاهش فشار خون، حالت تهوع، دل درد، بیماریهای تنفسی، سوختگی، یبوست، تقویت حافظه، کاهش استرس و کم خوابی اشاره نمود. همچمنین این گیاه را از دیرباز به منظور آرامشبخش مورد استفاده قرار میداده اند. به سبب برخورداری از خواصی که این گیاه داراست از جمله گیاهانی محسوب میشود که سالانه به کشورهای دیگر که امکان تولید و پرورش آن را ندارند، صادرات آن امکان پذیر شده است.

اسطوخودوس یکی از بهترین و موثرترین ضد آفتابهای طبیعی است که استفاده از آن عوارضی را برای افراد به همراه ندارد. البته اشاره به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که در زمستان و پاییز به مصرف این محصول به عنوان یک ضد آفتاب توصیه نمیشود. در فصل تابستان میتوان از این محصول به عنوان یک ضد آفتاب مناسب استفاده کرد تا از سوختگی و قرمز شدن پوست، جلوگیری به عمل آید.

خواص اسطوخودوس

خواص اسطوخودوس برای پوست

برای داشتن پوستی شفاف و موهای زیبا میتوان از اسطوخودوس استفاده نمود زیرا تاثیر بسزایی را برای سلامت پوست و مو ایفا میکند. به موجب آنکه اسطوخودوس یک ضد عفونی کننده طبیعی است، سبب افزایش گردش خون میگردد که در نتیجه این امکان را فراهم می آورد تا خون به بهترین نحو به مو برسد. همچنین میتوان اشاره نمود که به سبب این خاصیت ضد عفونی کنندگی اسطوخودوس موجب لایه برداری از سطح پوست میشود که در بازسازی آن نقش موثری را ایفا میکند.

با بهره گیری از اسطوخودوس میتوان از داشتن موهایی سالم و زیبا لذت برد. این گیاه بهترین لوسیون برای موهاست که با بهره گیری از آن این امکان را میتوان فراهم آورد تا از شوره سر نیز خلاصی یافت. این گیاه همچنین بر پر حجم شدن موها نقش بسیار مهمی دارد. به علت خواصی که این گیاه برای مو و پوست دارد، با استفاده از آن انواع مختلفی از شامپو و کرمها تولید شده است.

اسطوخودوس و فشار خون

اگر از داشتن فشار خون رنج میبرید، میتوانید با مصرف اسطوخودوس فشار خود را کاهش دهید و آن را به بهترین نحو ممکن تنظیم نمایید. اسطوخودوس موجب آرامش نمودن قلب میشود که در نتیجه این امکان را فراهم می آورد تا فشار خون به نحو مطلوبی کاهش یابد.

خواص عرق اسطوخودوس

با بهره گیری از اسطوخودوس عرق تولید میکنند که به منظور درمان بیماریهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله مهمترین و اصلیترین خواص اسطوخودوس و عرق آن شامل درمان استرس، تقویت کنندگی مغز و اعصاب، درمان کم خوابی، رفع پارکینسون و همچنین آرامش بخش بودن میباشد. میزان مصرف عرق اسطوخودوس در بزرگسالان بایستی روزی 2 تا 3 بار نصف استکان و در کودکان 2 تا 3 بار یک چهارم استکان باشد.

به سبب عوارضی که مصرف اسطوخودوس میتواند برای فرد به همراه داشته باشد، نباید در مصرف آن زیاده روی نمود. همچنین بایستی به این نکته اشاره نمود که مصرف این عرق در کودکان زیر 7 سال و زنان باردار باید زیر نظر پزشک صورت پذیرد.

خواص روغن و دمنوش اسطوخودوس

تسکین سر درد، خواب خوب، کاهش استرس، درمان عفونتهای قارچی، بهبود بیمارهای تنفسی، درمان عفونت استاف، کاهش درد، از بین بردن بوهای نامطبوع، رشد مجدد مو و دفع حشرات از مهم ترین خواص روغن و دمنوش اسطوخودوس میباشد. به موجب برخورداری از این خواص به مصرف این روغن و دمنوش در تمام گروهای سنی مختلف توصیه شده است. امروزه دمنوش و روغن گیاه اسطوخودوس به صورت بسته بندی به بازر عرضه شده است تا بتوان به صورت کاملا بهداشتی این محصول را تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها