رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314473

صابون گوگرد | صابون گوگرد برای درمان جوش صورت

صابون گوگرد از مدتها در طب سنتی برای درمان انواع بیماری های پوستی استفاده می شده است در این مطلب قصد داریم برخی از این خواص معجزه آسا را به شما معرفی کنیم.

صابون گوگرد
html>

خواص صابون گوگرد

شوینده های حاوی گوگرد در قالب شامپو،صابون،ژل،پماد و کرم در دسترس هستند.این شوینده های گوگردی برای درمان اختلالات پوست و مو بسیار مؤثر هستند.

معمولا 10 درصد از صابون های گوگرد دار را گوگرد تشکیل میدهد و 90 درصد بقیه آن را نیز شوینده های خنثی و عطر تشکیل میدهد.عطر به کار برده شده برای پوشش دهی بوی ناخوشایند گوگرد است.

در این مطلب شمارا با برخی از خواص صابون گوگرد برای پوست و مو و... آشنا خواهیم کرد

خواص صابون گوگرد برای پوست

هنگامی که شما روی پوست خود آکنه و جوش مشاهده میکنید یعنی چربی و رطوبت پوست شما زیاد است.یکی از فواید صابون های گوگردی از بین بردن چربی اضافه صورت و کمک به لایه برداری پوست است و با این کار صورت شمارا خشک و بدون نم میکند و باعث ازبین رفتن آکنه و التهاب ناشی از آن میشود.و همینطور با از بین بردن چربی های پوست از گرفته شدن منافذ آن با آلودگی هوا جلوگیری میکند.

این صابون ها برای درمان گال نیز مؤثر هستند.هنگامی که موجودات ریز میکروسکوپی در زیر پوست تجمع پیدا میکنند گال تشکیل میشود و موجب بروز حساسیت،خارش و التهاب میشود.گوگرد موجود در این صابون های گوگرد دار برای این موجودات سم است و بااز بین بردن آن ها گال را درمان میکند.

بیماری پوستی درماتیت سبورئیک مینواند در تمام نقاط پوست شیوع پیدا کند.این بیماری در اثر رشد نوعی قارچ روی صورت به وجود میاید که سبب چرب شدن بیش اندازه پوست،ملتهب و قرمز و فلس شدن پوست میشود.صابون گوگرد با از بین بردن قارچ های به وجود آورنده ی این بیماری،درماتیت سبورئیک را درمان میکند.

روازسه نیز نوعی بیماری پوستی است که صابون گوگرد در از بین بردن آن تاثیر دارد.این بیناری باعث به وجود آمدن جوش و قرمز شدن نواحی گونه ها،پیشانی،چانه،پوست سر،گوش و گردن میشود.در صورتی که درمان های لازم برای از بین بردن این قرمزی ها انجام نشود بیماری شدت خواهد گرفت.

پیشنهاد می شود بخوانید : صابون ها و محصولات متفرقه ی گیاهی

روش شست و شوی صورت با صابون گوگرد

پس از ذکر خواص صابون گوگرد برای پوست صورت شمارا با روش استفاده آن آشنا خواهیم کرد

در ابتدا باید پوست را با آب ولرم مرطوب کنید.سپس صابون را بر روی پوست بمالید تا کف غلیظی بر روی آن ایجاد شود و در نهایت پس از چند دقیقه آن را آبکشی کنید.

توصیه میشود صابون را بر روی نقاط حساس نزنید و حتما به دستور پزشک از آن استفاده کنید

توجه داشته باشید که این صابون ها برای هر نوع پوستی مناسب نیستند.ابتدا باید جنس پوستتان توسط پزشک مشخص شود و سپس اگر نوع پوست شما چرب بود جایز به استفاده از آن هستیدافرادی که دارای پوست خشک و تحریک پذیر هستند نباید از این نوع صابون استفاده کنند.

خواص صابون گوگرد
صابون گوگرد
پیشنهاد می شود بخوانید : خواص صابون بابونه و جوانه گندم

خواص صابون گوگرد برای موی سر

هنگامی که پوست سر زیادی شسته شود چربی طبیعی پوست سر از بین رفته و باعث ریزش مو میشود.

اگر در تابستان ها که پوست سر مقدار زیادی عرق کرده و چرب میشود هر روز بخواهید به حمام بروید و از شامپو استفاده کنید قطعا پوست سرتان بسار خشک خواهد.میدانید که یکی از دلایل ریزش مو استفاده مکرر از صابون ها و شامپو های شیمیایی است.پس توصیه میشود که به جای شستن هر روز مو با این شامپو ها هر روز سر خود را با آب خالی بشویید و یا هفته ای دو بار(فقط 2 بار)سر خود را با صابون گوگرد شست و شو دهید.در غیر این صورت دچار ریزش و خشکی موی سر خواهید شد.

عوارض صابون گوگرد

اگر پوست بدن شما از نوع خشک می باشد یا دچار آفتاب سوختگی هستید از صابون گوگرد استفاده ننمائید ممکن است دچار سوزش و ورم و خارش یا پوسته پوسته شدن پوست بدنتان گردد این به خاطر گوگرد موجود در صابون است که باعث افزایش سرعت رشد پوست می گردد.

با مصرف صابون گوگرد قسمتی از پوستتان تغییر رنگ می دهد ممکن است سفید ،خاکستری یا سیاه گردد.افرادی که آلرژی دارند از استفاده از این صابون خودداری کنند به علت وجود گوگرد این صابون برای این افراد ممکن است دچار حساسیت شدید پوستی و تورم و کهیر یا سخت نفس کشیدن گردند.در آخر این نکته را در نظر داشته باشید اگر داروهای ضد جوش استفاده می نمائید این داروها با گوگرد دچار تداخل می گردند و باعث حساسیت به نور یا سوزش پوست می گردند.

درمان جوش ها به کمک صابون گوگرد

گوگرد در مبارزه با جوش ها بسیار مفید است زیرا دارای اثر ضد میکروبی است. این بدان معنی است که می تواند میکروارگانیسم های ایجاد کننده جوش را از بین ببرد یا حداقل سرعت آن را کاهش دهد. گوگرد همچنین به خشک شدن سطح پوست کمک می کند تا بتواند روغن اضافی را جذب کند. از آنجا که به ویژه پوست چرب مستعد ایجاد لکه است ، این می تواند از بروز جوش های جدید جلوگیری کند. در عین حال ، گوگرد سلول های مرده پوست را نیز خشک می کند ، در غیر این صورت می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و مشکلات دیگر شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها