رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326634

خواص لوبیا سبز | با فواید لوبیا آشنا شوید

لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد و از نظر طب سنتی خواص اعجاب آوری دارد اما نحوه تهیه آن نیازمند آگاهی کافی است در این میخواهیم شما را با خواص و روش تهیه آن آشنا کنیم.

کوکو لوبیا سبز
html>

خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز منبعی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی:

C منیزیم
k مس
A کلسیم
B1 فسفر
فیبر پروتئین
پتاسیم امگا 3
فولات نیاسین
آهن منگنز

درواقع این سبزی کوچک قلمی از تمامی املاح و ویتامین های اصلی برخوردار است و شما برای دریافت آنها باید لوبیا سبز را در فصل بهار و تابستان که تازه و نوبر است، در وعده های غذایی خود بگنجانید.

لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین k برای ترمیم و ساخت استخوان بسیار مفید است.

کارشناسان تغذیه برای بیماران قلبی که گرفتگی شریان دارند و نیز برای دیابتی ها که هر غذایی را نمی توانند استفاده کنند و در واقع ممنوعیت غذایی دارند، مصرف لوبیا سبز را توصیه می کنند زیرا لوبیا سبز به دلیل اینکه حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است، نقش موثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد و نیز منیزیم و پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کاهش فشار خون کمک می کند.

لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.
ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضدسرطانی هردو خاصیت ضدالتهابی دارند و برای بیمارانی که دچار آسم، آرتروز استخوانی و آرتروز هستند، بسیار مفید است.

لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار موثر است.

لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.

همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.

برای خرید لوبیا سبز، حتما لوبیاهایی که غلافی سبز و پوستی لطیف دارند و روی آنها نقطه های قهوه ای وجود ندارد را انتخاب کنید. بهترین روش برای نگهداری لوبیا سبز برای طولانی مدت این است که پس از خرد کردن آنها را بدون اینکه بشویید، در کیسه فریزر قرار دهید و در فریزر بگذارید. البته بهتر است برای بهره بردن از خواص بی نظیر لوبیا سبز آن را به صورت تازه استفاده کنید.

لوبیا سبز و درمان افسردگی​

لوبیا سبز و درمان افسردگی

مصرف مقادیر کافی اسیدفولیک همچنین منجر به کاهش ابتلا به افسردگی می شد. مصرف اسیدفولیک مانع از تجمع ترکیبی تحت عنوان هموسیستئین می شود. تجمع هموسیستئین در بدن مانع از رسیدن خون و مواد غذایی به مغز می شود. همچنین تجمع هموسیستئین در بدن منجر به اختلال در تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.

لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد


یائسگی، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

لوبیا سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد


لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!

لوبیا سبز و درمان مفاصل


افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

لوبیا سبز در بارداری

لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.


در خانم های سنین باروری مصرف سبزیجات حاوی آهن مانند اسفناج، لوبیا سبز و ... منجر به افزایش باروری آن ها می شود. همچنین خانم های حامله باید مقادیر کافی اسیدفولیک استفاده کنند تا نوزاد آن ها به نقایص مختلف سیستم عصبی دچار نشود زیرا کمبود اسید فولیک می تواند منجر به اختلال در تکامل سیستم عصبی جنین شود.

لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است. ماده معدنی که برای زنان در دوره قاعدگی که در معرض کاهش شدید آهن هستند بسیار ضروری است. لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است.

همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.
لوبیا سبز شامل مقادیر زیادی کلروفیل است که این ماده اثر سرطان زایی موادی که پس از کباب کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می شوند را خنثی می کند. در نتیجه توصیه می شود که گوشت کباب شده با لوبیا سبز مصرف شود.

جلوگیری از یبوست با لوبیا سبز

لوبیا سبز از مبتلا شدن به سرطان روده جلوگیری می‌ کند. ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن سلول های روده را از تخریب توسط رادیکال های آزاد محافظت می کند.

فولات موجود در لوبیا سبز نیز از تخریب DNA و تغییر سلول های روده پیش گیری می‌ کند حتی در مواردی که سلول ها به سمت سرطانی شدن پیش رفته اند نیز موثر می ‌باشد. افرادی که در غذای شان از میزان زیاد ویتامین C، بتاکاروتن و فولات استفاده می ‌کنند ریسک ابتلاء به سرطان روده در آن ها کمتر از کسانی است که از این مواد استفاده نمی ‌کنند. همچنین فیبر توانایی چسبیدن به سموم مسبب سرطان را دارد و قبل از آن که این سموم بتوانند به سلول های روده آسیبی برسانند آن ها را از بدن بیرون می ‌کند. یکی دیگر از فواید فیبر جلوگیری از یبوست است.

خواص لوبیا سبز برای پوست و مو

لوبیا سبز به دلیل اینکه سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان های مانند لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین می باشد برای پوست بسیار مفید است و موجب جوان شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک آن می گردد.

همچنین لوبیا سبز به دلیل دارا بودن بیوتین که به فور در آن یافت می گردد برای مو بسیار حیات بخش است بیوتین رشد مو را زیاد می نماید و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری به عمل می آورد.برای استفاده از لوبیا سبز برای مو ماسکی را به شما آموزش می دهیم برای اینکار در ابتدا لوبیا سبز را در قابلمه مناسبی بجوشانید تا عصاره آن خارج گردد بعد یک شب به حال خود باقی بماند و صبح آن را بر روی موهای خود قرار دهید و به خوبی ماساژ دهید بعد از گذشت سی دقیقه آن را در حمام به کمک شامپو شستشو دهید.

مضرات لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی است که عوامل خطرناک بسیار کمی دارد اما مصرف بیش از حد آن فرد را به مشکلاتی مبتلا می کند. از آنجایی که این گیاه حاوی اگزالات است، مصرف زیاد آن فرد را به بیماری های کلیوی و کیسه صفرا مبتلا می کند.

بسیار نفاخ است. دارای ماده ای به نام PHA است که می تواند منجر به خونریزی معده شود که البته پختن لوبیا، این ماده را از بین می برد.

لوبیاسبز : منبع پروتئین دهیدراته کننده است

لوبیا سبز علاوه بر پروتئین که در حالت خام سمی است ، حاوی تعدادی اسید آمینه ضروری است و بنابراین سهم مهمی در تأمین پروتئین دارد. بعلاوه ، لوبیا سبز دو تا سه گرم فیبر هضم غذا فراهم می کند ، اما فقط 25 کالری در هر وعده گرم.

در طب عامیانه ، حبوبات گونه Phaseolus vulgaris به عنوان ادرار آور ملایم شناخته می شوند . این اثر کم آبی باعث می شود لوبیا به یک درمان عالی برای تحریک مثانه تبدیل شود. علاوه بر این ، گفته می شود که این سبزیجات از سنگ کلیه و سنگ ریزه جلوگیری می کند و حتی سطح قند خون را در دیابت کاهش می دهد . با این حال ، این اثر هنوز ثابت نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها