رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 327619

خواص میخک | میخک معجزه ای برای دیابت و پوست و تسکین دندان درد

میخک در طب سنتی فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص عجایب میخک برای تسکین دندان درد بدانید برای شما گردآوری کردیم.

html>

خواص میخک

میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از روغن میخک نیز در تولید عطرها، صابون‌ها و یا به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استفاده می‌شود.

این گیاه به علت زیبایی خاصی که دارد امروز در بیشتر نقاط دنیا به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می‌شود البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرمخانه نگه داری می‌شود.

در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنند.

خواص داروئی میخک



میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می رفته است . میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است .

1) برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آنرا روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید .

2) میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانیکه حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

3)میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد .

4)برای رفع سردرد مفید است

5)در برطرف کردن فلج و لقوه موثر است

6)ضعف اعصاب را درمان می کند

7)برای رفع تنگی نفس مفید است

8)کسانیکه مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند

9)مقوی معده و جهاز هاضمه است

10)کبد و کلیه را تقویت می کند

11)سکسکه را برطرف می کند

12)برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است بدین منظور باید 2 گرم از پودر میخک را با شیر مخلوط کرده و هر روز بمدت یک هفته از آن استفاده کرد

13)کسانیکه قطره قطره ادرار می کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند

14)میخک اشتهاآرو است

15)بدن را تقویت می کند

16)برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم ، می توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم بچکانید .

17)میخک تب بر است

18)میخک کرم کش است و داروهای کرم کش دارای میخک می باشند

19)برای گردش خون و قلب مفید است

20)اسهال و دل درد را تقویت می کند

21)برای درمان کمردرد ، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید .

22)نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می برد

23)استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می برد

خواص میخک

میخک در طب سنتی ایران



در طب سنتی ایران در جهت تقویت لثه و درد دندان بارد و رفع بدبوی دهان کاربرد داشته است. از میخک در بیماری‌های گوارشی مانند فواق (سکسکه) وجشاء (آروغ) و بیماری‌های رحم و بیماری‌های تنفسی مانند سرفه استعمال می‌شود.

خواص میخک برای تسکین دندان درد

برای تسکین دندان درد تا رسیدن به دندان پزشکی 3 تا 4 بار در روز چوب میخک بجوید. این کار همچنین باعث رفع بوی بد دهان نیز می شود.

خواص میخک برای مقابله با بیماری ها

2 قطره روغن گیاهی چوب میخک را روی یک حبه قند بچکانید و در دهان بگذارید. می توانید روزانه 3 مرتبه این کار را تکرار کنید. 2 تا 3 عدد چوب میخک را در یک فنجان به مدت پانزده دقیقه با شعله ی آرام بجوشانید. بین وعده های غذایی از این جوشانده میل کنید. برای اینکه طعم جوشانده تان را بهتر کنید مقداری عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.

خواص میخک برای دیابت

میخک در بسیاری از راه حل های سنتی برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده شده است. در بیماران مبتلا به دیابت میزان انسولین تولید شده توسط بدن کافی نیست. مطالعات نشان داده شده است که عصاره میخک باعث تقلید انسولین در بدن و کمک به کنترل سطح قند خون می باشد.

هضم بهتر غدا با میخک

میخک با ترشح آنزیم های گوارشی باعث بهبود هضم غذا می شود.

همچنین خواص دارویی میخک برای:

کاهش نفخ شکم سوء هاضمه
تحریک پذیری معده حالت تهوع،

درمانی مناسب است. از میخک می توان به صورت بو داده، پودر و یا همراه با عسل برای تسکین در اختلالات گوارشی استفاده کرد.

میخک و بارداری

برای آسان کردن زایمان خانم های باردار باید در روزهای آخر بارداری بهتر است هر روز چای میخک استفاده کنید و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می کند.

خاصیت های میخک برای مو

روغن میخک به عنوان درمانی برای رفع مشکلات مو و تعمیر موهای خشک و شکسته استفاده می شود. همچنین روغن میخک درمان بسیار موثری برای ریزش مو است و در نتیجه خواص میخک از ریزش مو جلوگیری می کند.

خواص میخک برای پوست

روغن میخک همچون روغن بنفشه به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی، یکی از درمان های بسیار موثر برای نابود سازی آکنه و جوش می باشد. همچنین برای حذف لکه های پوست نیز تاثیر گذار است. علاوه بر این ها، میخک منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است به همین دلیل می تواند برای حفظ سلامت پوست صورت استفاده کرد.

مضرات میخک

همانطور که در بالا اشاره شد میخک بسیار گرم است، بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شود.

مضرات روغن و سیگار میخک

در ادامه به دیگر مضرات میخک می پردازیم :

توجه داشته باشید که روغن میخک را هرگز به صورت خالص مصرف ننمائید م حتما با آب مقطر یا روغن زیتون ترکیب نمائید .روغن میخک بی خطر می باشد اما بر طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده که این روغن دارای ویژگی های سمی بودن است در این مطالعه به دو ماده در این روغن اشاره شده که یوژنول، و بی-کاریوفیلن می باشند و این دو بر سلول های اندوتلیال و فیبروبلاست تاثیر مستقیم خود را قرار می دهند.

درر برخی کشورها مانند اندونزی با استفاده از میخک سیگار درست می کنند و این نوع از سیگار طرفداران بیشماری در این کشور دارد و معروف به کرتک می باشد.در این کشور کرتک جایگزین سیگارهای تنباکویی گشته است ولی بررسی های محققان نشان داده است که مقدار نیکوتین، مونوکسیدکربن، و قطرانی که وارد ریه می‌ گردد در کرتک خیلی بیشتر از سیگارهای معمئلی است و بسیار پر خطر است.

میخک برای کاهش درد کودک در حال دندان درآوردن

هنگامی که کودکان نوپا اولین دندان های خود را می گیرند ، درد اجتناب ناپذیر است. سه تا چهار میخک کامل که با 150 میلی لیتر آب جوش تزریق می شود ، یک سس گل میخک ملایم و تسکین دهنده درد برای کودکان نوپا از دو سال ایجاد می کند. یک پارچه دستشویی تمیز را با دم کرده خنک شده خیس کنید و اجازه دهید فرزندان شما آن را بجوند. دم کرده میخک اثر بی حسی دارد و تحمل دندان های شیری را آسان می کند.

میخک برای درمان درد در سیستم اسکلتی عضلانی

درد مداوم اغلب در عضلات ، مفاصل ، گردن و کمر دیده می شود. می توانید با مالیدن ، ماساژ دادن یا افزودن آن به حمام ، درد روماتیسمی ، درد عضلانی یا کشیدگی عضلانی ساده ، کشیدگی عضلات یا کشیدگی های عضلانی را با روغن میخک درمان کنید ، بنابراین درد را تسکین می دهید. اثر ضد تشنج میخک نیز از درمان حمایت می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها