رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197557

خواص دارچین | معجزه دارچین برای درمان دیابت و لاغری

دارچین یکی از محبوب ترین ادویه های است که به دلیل عطر خوشایندی که به غذا میدهد در پخت و پز انواع غذا ها و شیرینی جات مورد استفاده قرار میگیرد اما پی بردن به خواص آن میتواند بسیار مهم باشد در این مطلب شما را با خواص آن آشنا میکنیم.

دارچین
html>

دارچین که ادویه ای موجود در قفسه ادویه شما می باشد به احتمال زیاد Cinnamomum cassia است که بومی چین است و متداول ترین نوع آن در ایالات متحده و کانادا فروخته می شود.

این که آیا آن را به عنوان یک ادویه در کدو تنبل بخار پز شده پاشیده می شود یا به عنوان یک ادویه داخل یک نوشیدنی داغ برای سرو در زمستان ریخته می گردد ، یا در یک پای سیب تازه پخته به عنوان عطر ، استفاده می گردد ، تنها دلایل استفاده از این ادویه نیست بلکه دارچین خواص شگفت انگیزی دارد که آن را از سایر ادویه ها متمایز می نماید

از زمان های بسیار قدیم ، این ادویه معطر خوشبو کننده غذاها بوده و بر سرنوشت ملل تأثیر می گذارد همچنین به دلیل خاصیت دارویی استفاده شده است.

با توجه به سابقه ژرف دارچین ، به نظر می رسد که شما قبلاً همه چیز را در مورد این ماده خانگی معمولی بدانید. اما دوباره فکر کنید! در ادامه بخوانید تا دریابید که بیشترین استفاده را از دارچین دارید و یاد بگیرید که استفاده از آن می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد یا خیر.

دارچین چیست و از کجا حاصل می شود؟

دارچین ادویه باستانی است که از پوست چندین گونه از جنس Cinnamomum از درختان همیشه سبز که متعلق به خانواده دالی است ، می آید. محبوب ترین انواع دارچین بومی سریلانکا و چین است ، اگرچه دارچین در سراسر آسیا ، اروپا و آمریکای شمالی رشد می کند.

در دوران باستان ، دارچین برای عطر شیرین ، تیز و حسی که بخاطر طعم و مزه خود داشت مورد تقدیر قرار می گرفت. مصریان باستان از دارچین به همراه میر استفاده می کردند تا مردگان را تسبیح کنند و رومی ها آن را در پیورهای خاکسپاری سوزاندند. این ادویه در مراسم مذهبی توسط عبرانیان باستان مورد استفاده قرار می گرفت و در کتاب مقدس به عنوان ماده ای در تهیه روغن مسح مقدس ذکر شده است.

در دوران قرون وسطی در اروپا ، دارچین ماده ای بود سمبل در غذاهایی که نخبگان از آن لذت می بردند ، و از سوی تاجران عرب از سیلان (اکنون سریلانکا) آورده شده بودند. پرتغالی ها تجارت دارچین سیلان را در طول قرن پانزدهم میلادی به عهده گرفتند ، و قرن ها جنگ بر سر ادویه بین آنها ، سیلونزی ها ، و استعمارگران هلندی و انگلیس انجامید. با گذشت زمان ، تولید ادویه مورد نظر در سراسر جهان گسترش یافت.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر هندوانه دارچینی
خواص ‫دارچین‬‎
فواید دارچین

نگاهی به حقایق تغذیه ای ادویه

به گفته وزارت کشاورزی آمریکا ، اینها حقایق تغذیه ای مربوط به 1 قاشق چایخوری (قاشق غذاخوری) دارچین است:

کالری: 6 سدیم: 0 میلی گرم
پروتئین: 0 گرم (گرم) کلسیم: 26 میلی گرم (2.6 درصد DV)
کربوهیدرات ها: 2 گرم پتاسیم: 11 میلی گرم (0.23 درصد DV)
فیبر غذایی: 1 گرم (4 درصد ارزش روزانه یا DV) منیزیم: 2 میلی گرم (0.5 درصد DV)
کل قند: 0 گرم فسفر: 2 میلی گرم (0.2 درصد DV)
کل چربی: 0 گرم ویتامین K: 1 میکروگرم (1.22 درصد DV)
کلسترول: 0 میلی گرم (میلی گرم) ویتامین A: 8 واحد بین المللی (0.16 درصد DV)


خواص درمانی دارچین

خواص درمانی دارچین
درمان بیماری ها با دارچین

دارچین به عنوان یک عامل شفابخش شهرت کاملی دارد. این ادویه به خواص ضد باکتریایی ، ضد میکروبی ، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مشهور است. افراد از آن برای درمان نیش های حشرات ، درمان عفونت های دستگاه ادراری و تسکین علائم روماتوئید و همچنین طیف گسترده ای از بیماری های دیگر استفاده می کنند. مطالعات نشان داده اند که دارچین می تواند در مدیریت قند خون ، بهبود کلسترول بالا ، مبارزه با زوال عقل و حتی درمان مولتیپل اسکلروزیس کمک کند. اما تحقیقات تاکنون مقدماتی است. به گفته مرکز ملی سلامت تکمیل و یکپارچه (NCCIH) ، "مطالعات انجام شده در افراد از استفاده از دارچین برای هر شرایط سنی پشتیبانی نمی کند."

برای مقابله با یکی از ادعاهای بسیار گسترده - مبنی بر اینکه مکمل های دارچین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند و قند خون خود را کنترل کنند - این آژانس به یک بررسی منظم در سال 2012 در 10 کارآزمایی بالینی تصادفی ، کنترل شده در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 اشاره دارد.( بانک اطلاعاتی کوکران بررسی سیستماتیک )در این بررسی نتیجه گیری شد که به نظر نمی رسد که مکمل های دارچین به کاهش سطح هموگلوبین A1C گلیکوزیله (یک اندازه گیری طولانی مدت از کنترل گلوکز) ، انسولین سرم یا گلوکز پس از پروتئین (که دو ساعت بعد از خوردن وعده غذایی اندازه گیری می شود) کمک می کند.

با این وجود ، بررسی و تجزیه و تحلیل بعدی از 10 کارآزمایی بالینی تصادفی شامل دارچین که در مجله پزشکی خانواده منتشر شد ، شاهد کاهش سطح قند خون ناشتا ، کلسترول تام ، کلسترول LDL ("بد") و سطح تری گلیسیرید بود. این بررسی به عنوان افزایش سطح کلسترول HDL ("خوب") در مبتلایان به دیابت نوع 2 بود. این بررسی با مورد قبلی موافق بود که سطح A1C از مصرف دارچین بی تأثیر است. اگرچه این خبر کمی دلگرم کننده است ، مطمئناً استفاده از دارچین برای دیابت یا کلسترول درمانی کافی نیست

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک دارچین اسپانیایی

عسل و دارچین

خواص عسل و ‫دارچین‬‎
فواید عسل و دارچین

خواص معجزه آسای ترکیب عسل و دارچین بر کسی پوشیده نمی باشد ترکیبات مختلفی از عسل و دارچین در کاهش میزان کلسترول خون ( ترکیب دو قاشق غذا خوری عسل و سه قاشق چایخوری دارچین) ، درمان ناباروری ( به مردان توصیه می گردد پیش از خواب دو قاشق غذا خوری عسل میل کنند و در طول روز نیز مخلوطی از این دو را روی لثه و دندان خود قرار دهند تا از طریق بزاق به آرامی جذب بدن شود) ، از بین بردن جوش صورت ( قرار دادن روزانه سه قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین بر روی جوشهای صورت ) ، بهبود عفونت های پوستی و اگزما ( با قرار دادن ماسکی از مقدار مساوی عسل و دارچین بر روی عارضه ی پوستی ) ، از بین بردن بوی دهان ( بدین ترتیب که هر روز صبح یک قاشق چایخوری عسل ، مقداری دارچین و آب ولرم را غرغره کنید ) موثر هستند.

دارچین برای لاغری

از جمله روشهای لاغری با مواد گیاهی استفاده از دارچین است که استفاده مخلوطی از دارچین و عسل نیز برای لاغری بسیار توصیه گردیده است

اما چگونه این ترکیب باعث کم کردن وزن می گردد؟ همانطور که در بالا اشاره نمودیم مصرف عسل و دارچین بطور متوالی پس از چند روز مقاومت به انسولین بدن را کاهش میدهد در نتیجه سوخت و ساز گلوکز در بدن افزایش یافته و جذب زیاد آن کاهش میابد.

مصرف دارچین همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود ، طی مطالعاتی مشخص شده است که دارچین میتواند میزان سوخت و ساز بدن را تا 20 برابر هم افزایش دهد همین امر سبب سوزاندن سریع تر چربی ها می گردد.

اگر دارچین را به همراه خوراک خود مصرف نمائید ، کمک میکند تا مقدار گلوکز ذخیره شده را راحت تر بسوزاند و همین امر سطح قند خون را پایین می آورد و بدن راحت تر میتواند میل به غذا و گرسنگی را تنظیم نماید.

چای دارچین

برای تهیه چای دارچین باید مقداری آب گرم را روی دارچین ریخته و به مدت نیم ساعت آن را خیس نمائید سپس دو برابر مقدار دارچینی که خیساندید عسل به مخلوط آب و دارچین سرد شده اضافه کنیداین چای هم آرامش بخش و از بین برنده ی خستگی می باشد و هم تاثیر بسیار شگفت انگیزی در لاغری دارد برای عملکرد بهتر این چای برای لاغری ، مقداری از آن را قبل از خواب و باقی را صبح قبل از صبحانه میل نمائید

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به مطالب مذکور دارچین بر روی فشار خون و قند خون تاثیر گذار است و مصرف بیش از اندازه و افراطی آن ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد به همین دلیل حتما اندازه ی مناسب مصرف را رعایت نموده و افرادی که دچار مشکلات مربوط به فشار خون هستند ، قبل از مصرف ترکیبات دارچین حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

نکات مهم در مورد مصرف دارچین

هشدارهای مکرر در مورد مصرف مقدار زیادی دارچین وجود دارد. دلیل این امر کورامین معطر موجود در دارچین است که به مقدار زیاد برای انسان سمی است.

دارچین کاسیا حاوی کورامین در مقادیر نسبتاً زیاد است. از طرف دیگر ، دارچین سیلان به سختی حاوی کورامین است و بنابراین بی ضرر است.

صرف نظر از این ، دارچین چند خاصیت مهم برای سلامتی دارد:

دارچین اثر تنظیم کننده ای روی سطح قند خون دارد و می تواند آن را کاهش دهد.

دارچین اشتها را تقویت کرده و حرکات روده را تحریک می کند. این به جلوگیری از نفخ و نفخ شکم کمک می کند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها