رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331397

طرز تهیه ماکارونی با سویا | نحوه تهیه کوکو ماکارونی

ماکارونی با سویا یکی از خوشمزه ترین غذا ها با دستور تهیه آسان است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مورد پخت این غذا به شما ارائه می کنیم.

ماکارانی
html>

طرز تهیه ماکارونی با سویا

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با سویا اسپایسی

300 گرم ماکارونی

70 گرم سویا

1 عدد فلفل دلمه ای

3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 عدد پیاز

1 عدد سیب زمینی

1 قاشق مربا خوری سرخالی پودر آویشن

1 قاشق مربا خوری سرخالی پودر پاپریکا

سس گوجه فرنگی تند در صورت تمایل

پودر فلفل سیاه به مقدار لازم

نمک و زرچوبه به مقدار لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص شیر سویا

مراحل تهیه ماکارونی اسپایسی با سویا

ابتدا بذارین سویا برای مدت 30 دقیقه توی آب ولرم بمونه.

سویا چیست:

سویا سرشار از پروتئین، فیبر و مواد مغذی برای بدن ماست و کاربرد های زیادی هم در آشپزی دارد. یکی از استفاده های ما ایرانیا از سویا اینه که گاهی به جای گوشت توی مایه ماکارونی از اون استفاده میکنیم. البته معمولا طعم و مزه سویا باب طبع همه نیست و ممکنه خیلی ها گوشت رو به سویا ترجیح بدن. ولی با توجه به فوایدش بهتره که سعی کنیم سویا رو هم در سبد غذایی خانواده بگنجونیم. در این مطلب دستور پخت یه ماکارونی با سویا رو براتون گذاشتم که به خاطر ادویه هایی که داره مطمئن باشین همه عاشقش میشن و میشه پای ثابت غذاهایی که درست میکنین.

مراحل پخت ماکارونی با سویا:

بعد پیاز رو خورد یا رنده کرده و با روغن سرخ میکنیم. وقتی پیاز خوب طلایی شد، زرچوبه رو میریزیم و سویا رو هم که آبکش کردیم و خوب آبشو گرفتیم اضافه میکنیم. (میتونیم آب سویا رو با فشار دادنشون توی دستمون خوب بگیریم)

اضافه کردن سویا به پیاز داغ

حالا سویا رو با پیاز حدود 10 دقیقه تفت میدیم تا کمی سرخ بشه و خامیش گرفته بشه. بعد پاپریکا و آویشن رو اضافه کرده و باز حدود 10 دقیقه دیگه تفتشون میدیم.

طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی با سس مخصوص طرز تهیه کامل سیب زمینی اسپایسی با سس مخصوص با عکس مراحل و فن و فنون خوشمزه شدن سیب زمینی. تهیه سیب زمینی تنوری با ادویه های مختلف و خوشمزه و رژیمی و کم کالری...

تفت دادن سویا

در نهایت رب گوجه، فلفل دلمه ای، پودر فلفل سیاه و نمک رو اضافه کرده و مواد رو باز تفت میدیم تا مزه خامی رب گوجه گرفته بشه و فلفل دلمه ای هم نرم بشه. حالا مایع ماکارونی آماده اس.

تفت دادن رب گوجه و فلفل دلمه ای با سویا

بعد ماکارونی رو آبکش کرده و با مایه مخلوطش میکنیم. بهتره مخلوط کردن مایه با ماکارونی رو در دو مرحله انجام بدیم تا مواد یکدست مخلوط بشن. به این صورت که در هر مرحله در یک کاسه بزرگ نصف ماکارونی، نصف مایع ماکارونی و یک قاشق سس گوجه تند(در صورت تمایل) و نصف فنجون آب رو خوب با هم مخلوط کنیم.

مخلوط کردن مواد با هم

حالا درون یک قابلمه کمی روغن میریزیم و سیب زمینی ها رو حلقه کرده و کف قابلمه میچینیم و مواد مخلوط شده رو روی سیب زمینی ها ریخته و دم میذاریم تا ماکارونی خوب پخته و ته دیگ سیب زمینی هم برشته بشه.

دم گذاشتن ماکارونی

بعد از 30 الی 45 دقیقه ماکارونی دم کشیده و آماده سرو هستش.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص سس سویا

طرز تهیه ماکارونی با سویا | نحوه تهیه کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی:

یکی از غاذاهای خوشمزه ای است که می توان با انواع ماکارونی تهیه کرد البته به شرط آنکه تمامی نکات و قوانین پخت آن را رعایت کنید.در این مطلب روش تهیه

کوکوی ماکارونی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای آموزش این کوکوی خوشمزه با ما همراه شوید.

مواد لازم:

تخم مرغ ۲ عدد – ماکارونی طرح دار ۱۰۰ گرم – کالباس خرد شده ۲/۱ پیمانه – نمک و زردچوبه
به مقدار لازم – سس گوجه فرنگی تند به مقدار دلخواه *

طرز تهیه:

۱- در یک قابلمه مناسب آب کافیرا بجوش آورید.ماکارونی را به آن اضافه کرده، با مقدار کمی نمک و زردچوبه بگذارید کاملاً بپزد.سپس آن را در آبکش ریخته، با آب ولرم آن را بشویید تا شوری و لیزی آن گرفته شود.

۲- تخم مرغها را در ظرفی شکسته، آن را کاملاً هم بزنید.سپس ماکارونی، کالباس خرد شده و یک قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی تند را به آن اضافه کنید.به آن نمک زده، مواد را با هم کاملاً مخلوط نمایید.

۳- در یک تابه مقدار کافی روغن بریزید، وقتی روغن داغ شد، مایه کوکو را در آن ریخته، با پشتقاشق روی آن را صاف کنید و مانند کوکوی سبزی آن را طبخ نمایید.سپس کوکو را در ظرف کشیده روی آن کمی سس گوجه فرنگی تند بدهید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد ماکارانی

همچنین میتوانید کوکوی ماکارونی را با دو روش زیر تهیه کنید:

روش تهیه کوکوی ماکارونی روش اول

مواد لازم :

ماکارونی فرمی : نصف بسته
مرغ پخته تکه تکه شده یا گوشت چرخ کرده سرخ شده : مقداری
سوسیس یا کالباس (دلبخواهی)
ذرت
فلفل دلمه ای نگینی
تخم مرغ : 1 عدد
پنیر پیتزا : یک بسته کوچک
نمک و آویشن
2عدد گوجه رنده شده
شیر : نصف استکان

روش تهیه :

ماکارونی ها رو آبپز کرده و آبکش میکنیم تا آبش کاملا بره.سپس همه مواد رو به جز تخم مرغ و شیر با هم مخلوط میکنیم .قالبمون رو چرب میکنیم و مواد رو میریزیم داخلش.تخم مرغ و شیر رو در یک ظرف دیگه هم می زینم تا کامل حل شه سپس روی موادمون می ریزیم اخر سر هم مقداری پنیر پخش میکنیم روشروشو فویل میکشیم 30 دقیقه میمونه داخل فر از قبل گرم شده بعد فویل رو برمیداریم و روشو گریل میکنیم . من 4 تخم مرغ زدم ولی بنظرم مزه تخم مرغش زیاد بود بهتره با یک تخم مرغ درست بشه . این غذا رو تو ماهیتابه هم میشه درست کرد.

روش تهیه کوکوی ماکارونی روش دوم

مواد لازم:

ماکارونی شکل دار250 گرم

روغن250 گرم

سوسیس250 گرم

فلفل دلمه ای100 گرم

پیازیک عدد

فلفل و نمکبه مقدار کافی

تخم مرغ4 عدد

سس گوجه سه قاشق

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک پاستا

روش تهیه:

ابتدا ماکارونی ها را در یک قابلمه آب ریخته و مانند برنج بگذارید جوش بیاید و در همین حال 2 قاشق غذاخوری نمک هم به آن اضافه نمایید سپس مقداری از ماکارانی ها را برداشته بمحض اینکه حالت خشکی خود را از دست داد و زیر دو انگشت نرم بود آن را در صافی ریخته و آبکش کنید و چنانچه شور است یک کاسه آب گرم روی آن بریزید و سپس بگذارید سرد شود تا نیم ساعت صبر کنید و برای اینکه به هم نچسبد 2 بار آبکش را تکان دهید.

پیاز را پوست کرده و بعد از خرد کردن آن را تفت دهید. بعد فلفل دلمه ایی را به صورت خلالی خرد کرده و درون پیاز سرخ کنید و بعد هم سوسیها را خرد کرده و درون فلفل دلمه های و پیاز داغ سرخ کنید بعد از آن سس گوجه و کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. بگذارید که سرد شود.

سپس آنها را در یک ظرف ریخته، ماکارونی ها را به آنها اضافه کنید و تخم مرغ ها را شکسته و به همراه نمک و فلفل کاملاً مخلوط کرده و هم بزنید. در تاوه روغن را داغ کرده و این مایع را روی آن بریزید و رویش را هموار نمایید و پس از سرخ شدن طرف دیگر آن را سرخ نمایید.امیدواریم با تهیه این کوکوی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

نـوش جان

چگونه بهترین ماکارونی را انتخاب کنیم؟

بهترین ماکارونی از سمولینای گندم دوروم به دست می‌آید. سمولینا حاصل آسیابانی گندم سختی به نام دوروم (جنس Triticum و گونه Durum ) و تنها ماده شناخته‌شده به عنوان ترکیب اصلی و مناسب محصولات خمیری در دنیا است. گندم دوروم از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای از سایر گونه‌های گندم برتر است. به عنوان مثال از میزان پروتئین بالاتر، محتوای طبیعی رنگدانه بتاکاروتن که آنتی‌اکسیدانی ضد سرطان است و میزان بیشتر برخی املاح و ویتامین‌ها برخوردار است .

بسیاری از افرادی که در رژیم‌های مختلف غذایی به سر می‌برند از خوردن انواع کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج یا ماکارونی منع می‌شوند، اما متخصصان عقیده دارند که غلاتی مثل برنج، ماکارونی و نان لزوماً نباید از رژیم غذایی حذف شوند و حتی مصرف آن‌ها در رژیم غذایی به مقدار مناسب توصیه نیز می‌شود. البته برای مصرف غذاهایی مثل ماکارونی باید به یک سری نکات که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

* اولین مرحله انتخاب نوع ماکارونی است: سعی کنید از ماکارونی‌های غنی‌شده با ویتامین‌ها و ماکارونی‌های قهوه‌ای که حاوی سبوس بیشتر هستند استفاده نمایید.

* به آردی که ماکارونی از آن تهیه شده دقت نمایید. به طور مثال در برخی بازارها ماکارونی از آرد حبوبات ساخته می‌شود که حاوی مقدار بالای کربوهیدرات مقاوم است که جذب آن بسیار کمتر از سایر ماکارونی‌ها می‌باشد.

* مصرف ماکارونی سبب افزایش سطح هورمون سروتونین که یک آرام‌بخش است می‌شود پس مصرف آن برای افزایش آرامش مفید است. اما دقت کنید که مبادا در پرخوری‌های عصبی به مصرف ماکارونی روی بیاورید، زیرا از غذاهای پرکالری می‌باشد.

* توجه داشته باشید که ماکارونی با الیاف بالایی که دارد می‌تواند از اشتهای کاذب و بالا جلوگیری کند. در نتیجه حجم کم آن، حتی در رژیم‌های کاهش وزن نیز می‌تواند مفید باشد.

نگذارید ماکارونی دم بکشد

ارزش غذایی ماکارونی طی فرایندی که از مرحله خرید تا طبخ آن طی می‌کند دست‌خوش تغییرهای زیادی می‌شود. در واقع هرچه مواد غذایی طبیعی‌تر مصرف شوند، نمایه گلایسمی‌شان کمتر است و هر چقدر عملیات فراوری در آن‌ها بیشتر انجام شود، نمایه گلایسمی‌شان افزایش پیدا می‌کند.

نحوه پخت ماکارونی نیز در افزایش نمایه گلایسمی آن نقش موثری دارد به این ترتیب که با دم کردن ماکارونی یا حتی برنج، نمایه گلایسمی مواد غذایی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند زیرا با این عملیات ضریب هضم غذا بیشتر می‌شود و به آسانی قندخون را افزایش می‌دهد. البته ماکارونی جوشیده، نمایه گلایسمی پایینی دارد اما با دم‌کردن ماکارونی و خوردن آن، قندخون 2 برابر بیش از مصرف ماکارونی آبکش‌شده بالا می‌رود. از نظر تغذیه‌ای مصرف غذاهای دارای نمایه گلایسمی بالا به دلیل بالا بردن قندخون در مدت زمانی کوتاه، مناسب نیست و امکان ابتلا و تشدید بیماری‌هایی مانند فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی چاقی را افزایش می‌دهد، بنابراین بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های یادشده از غذاهای با نمایه گلایسمی پایین در برنامه غذایی استفاده کنید. به همین دلیل است که به افراد سالم توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانند مواد غذایی با نمایه گلایسمی بالا استفاده نکنند و به جای آن مواد غذایی با نمایه گلایسمی متوسط را جایگزین کنند.
البته مصرف مواد غذایی با نمایه گلایسمی بالا در ورزشکاران حرفه‌ای که پس از تمرین مجبور هستند، ذخایر گلیکوژنشان را تامین کنند اشکالی ندارد. اگر فرزندتان هم اضافه‌وزن دارد، بهتر است در حد تعادل این دسته از مواد غذایی را در برنامه غذایی‌اش بگنجانید. مصرف ماکارونی دم کشیده به سالمندانی که در معرض ابتلا به مشکلات متابولیسمی هستند نیز توصیه نمی‌شود زیرا وقتی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی و نان به مدت طولانی طبخ می‌شوند، سرعت آزاد شدن قند (گلوکز) از ترکیب‌های نشاسته‌ای‌شان افزایش می‌یابد و به‌اصطلاح نمایه گلایسمی‌شان بالا می‌رود؛ ترکیب نشاسته‌ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می‌شود و در نتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می‌یابد و در نهایت باعث بروز مشکلات متابولیکی خواهد شد.

مصرف چنین غذاهایی به بیماران دیابتی نیز به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون مصرفشان به شدت قندخون را افزایش می‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند در زمان مشخص آن را به حد ثابت نگه‌ دارند. در بیماران قلبی نیز افزایش قندخون باعث تولید کلسترول می‌شود که عامل مهمی در وخیم‌تر کردن حال این بیماران است. به همین دلیل بیماران دیابتی و قلبی-عروقی بهتر است در کمترین مقدار ممکن مواد غذایی با نمایه گلایسمی بالا را مصرف کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ناگت پاستا

طرز تهیه ماکارونی با سویا | نحوه تهیه کوکو ماکارونی

طرز تهیه ماکارونی کانلونی

مواد لازم :
مواد اصلی
ماکارونی کانِلونی 500 گرم
سینه‌ مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
رب گوجه ‌فرنگی 3 قاشق غذا خوری
عصاره مرغ 1 عدد
خامه‏ 100 گرم
پنیر چدار + پنیر موزارلا به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه :
برای تهیه ماکارونی کانلونی ابتدا قابلمه مناسبی را بردارید و آب را به همراه نمک و روغن در آن بریزید وقتی جوش امد ماکارانی را در آن بریزید و بپزید البته نباید زیاد بپزد که نرم نگردد.
در حین پختن ماکارانی تابه مناسبی را بردارید و در آن روغن بریزید بعد پیاز را خرد نموده و در تابه سرخ نمایید وقتی پیاز سبک گردید سیر را رنده نموده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید بعد فلفل سیاه را تفت دهید و سپس رب گوجه را بریزید و سرخ نمائید در مرحله بعد عصاره مرغ را اضافه نموده و ترکیب نمائید حالا مرغ را که قبلا پخته اید و قطعه قطعه به صورت نازک در آوردید را بیافزایید و تفت دهید در آخر نصف لیوان آب ریخته و درب ظرف را ببندید و شعله را کم نموده تا مرغ مزه بگیرد مایه ماکارانی را بچشید که نمک و ادویه مورد علاقه تان را داشته باشد .داخل ماکارانی ها را از مایه مرغ آماده شده پر نمائید و در ظرف قرار دهید .
برای تهیه سس ماکارانی کانلونی خامه را با یک قاشق رب گوجه را در قابلمه مناسبی بریزید و روی شعله کم قرار دهید و ترکیب نمائید وقتی به نقطه جوش رسید خاموش نمائید.حالا سس را روی ماکارانی بمالید و پنیر چیدر را رنده نموده و روی تمامی قسمت ها بریزید سپس پنیر موزاریلا را روی آن بپاشید .
حالا ظرف ماکارانی را در فر که قبلا با دمای 180 درجه گرم نمودید قرار دهید مدت زمان پخت حدود بیست دقیقه می باشد وقتی روی ماکارانی طلایی گردید غذا آماده سرو است .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ماکارونی با قارچ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها