رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 388322

طرز تهیه ماکارونی با قارچ / طرز تهیه ماکارونی با قارچ و پنیر پیتزا

طرز تهیه ماکارونی با قارچ / طرز تهیه ماکارونی با قارچ و پنیر پیتزا / طرز تهیه ماکارونی با قارچ و مرغ / طرز تهیه ماکارونی با قارچ و گوشت / طرز تهیه ماکارونی با مرغ / آموزش تهیه ماکارونی با قارچ / طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ

ماکارونی
a href="https://www.saat24.news/news/388322/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D9%88-%D9%BE%D9%86%DB%8C%D8%B1">طرز تهیه ماکارونی با قارچ

مواد لازم :

ماکارونی : 1 بسته

قارچ : 250 گرم

رب : 2 قاشق غذاخوری

پیاز : 1 عدد

فلفل دلمه : 1 پیمانه

نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا قارچ ها را با دقت بشویید و خرد کنید.فلفل دلمه و پیاز را نیز به صورت نگینی خرد کنید.

مقدارکمی روغن را در تابه بریزید و قارچ های خرد شده را داخل آن تفت دهید.پیاز و فلفل دلمه را نیز به آن اضافه و باهم سرخ کنید.پس از آنکه سبزیجاتتان تفت داده شدند رب گوجه را نیز به آن ها بیافزاید و مخلوط کنید.بعد از آن نوبت گوجه هاست که به صورت پوست کنده شده به ماهیتابه اضافه شوند.نمک و فلفل را نیز به آن ها اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا بپزند.

در مرحله ی بعد درون یک قابلمه مقداری مقداری آب ، 1 قاشق روغن و 2 قاشق نمک بریزید.قابلمه مورد نظر را بر روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش برسد.حالا ماکارونی ها را به آب در حال جوش اضافه کنید.8 تا 10دقیقه به آن زمان بدهید تا نرم شود.

در مرحله آخر ماکارونی را درون آبکش بریزید و مایه ماکارونی را هم به آن اضافه و باهم مخلوطشان کنید و این مخلوط را درون قابلمه ای که کف آن کمی چرب شده باشد ( میتوانید در صورت تمایل ته دیگ در کف قابلمه بگذارید ) و 30 دقیقه بر روی شعله ی ملایم بگذارید تا بپزد.بعد از این مدت زمان ماکارونی شما آماده است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و پنیر پیتزا

مواد لازم :

ماکارونی : 1 بسته

گوشت چرخ : 250 گرم

فلفل قرمز : 1 عدد خرد شده

قارچ : 8 عدد خرد شده

شیر : به مقدار لازم

پنیر پیتزا : 2 قاشق غذا خوری رنده شده

پنیر چدار : به میزان لازم

نمک : به مقدار لازم

فلفل : به مقدار لازم

آرد : 1 قاشق غذاخوری

روغن : 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماکارونی

طرز تهیه :

ابتدا در یک قابلمه مقداری آب ریخته و بر روی حرارت بگذارید.بعد از آن که آب به جوش آمد به مدت 12 دقیقه ماکارونی ها را در آن بیاندازید تا نرم شوند.سپس ماکارونی ها را آبکش کنید و به سراغ مرحله ی بعد یعنی مایه ی ماکارونی بروید.

در تابه مقداری روغن بریزید و گوشت چرخکرده،نمک،فلفل قرمز و فلفل را در تابه به خوبی تفت دهید.سپس قارچ ها را نیز به این مخلوط اضافه و دوباره تفت دهید.درب تابه را به مدت 2 دقیقه ببندید و بگذارید تا مخلوط پخته شود.

در ظرفی دیگر آرد ریخته و آن را به همراه شیر بر روی حرارت ملایم بپزید تا سسی غلیط شود.

در مرحله آخر طرز تهیه ماکارونی پاستا ها،مایه ماکارونی و مخلوط آرد و شیر را به خوبی مخلوط کنید و روی آن پنیر چدار بپاشید.ظرف را به مدت 15 دقیقه در فر یا مایکروفر قرار دهید تا پنیر ها طلایی شوند.

ماکارونی شما آماده است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ناگت پاستا

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و مرغ

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عدد سینه مرغ

400 گرم قارچ

1 عدد پیاز

4 حبه سیر

1 لیوان آب مرغ

100 گرم ماکارونی

مقداری جعفری خرد شده برای تزیین

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

طرز تهیه :

طبق دستور طبخ ماکارونی در قسمت های بالا ماکارونی را آبکش کنید.

پیاز و سیر خرد شده را در ماهیتابه ای که کمی روغن دارد تفت دهید.سینه مرغ خرد شده را نیز به مواد اضافه و تا زمانی که رنگشان عوض شود تفت دهید.قارچ های خرد شده را نیز به آن ها اضافه و تا زمانی که نرم شوند تفت دهید.

در آخر روغن زیتون،آب مرغ،نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشند.هنگامی که غلیظ شد آن ها را در با پاستا های آبکش شده مخلوط و با جفری تزیین کنید.

طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ :

مواد لازم ماکارونی با سویا و قارچ :
مواد لازم اندازه مقدار / کالری
سویا یک بسته 100 گرم / 380 کالری
پیاز دوعدد متوسط 100 گرم / 5 کالری
قارچ چهارعدد 100 گرم / 27 کالری
ذرت پنج قاشق غذاخوری 100 گرم / 80 کالری
گوجه فرنگی یک عدد متوسط 100 گرم / 15 کالری
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری 100 گرم / 76 کالری
ماکارونی یک بسته 100 گرم / 360 کالری
نمک و فلفل به میزان لازم 100 گرم / 0 کالری

طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ :
در ابتدا ماکارانی را آماده نمایید برای این کار آب را به همراه نمک و روغن در قابلمه مناسبی بریزید و صبر کنید تا آب جوش بیاید.
بعد ماکارانی را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید تا ماکارانی بپزد برای تهیه ماکارانی با سویا پیشنهاد ما این است که مایه را برای دم کشیدن به میان ماکارانی نریزید و پس از پخت کامل ماکرانی هنگام سرو مایه را روی غذا بریزید به هر حال وقتی ماکارانی پخته شد آن را دم نمایید.
حالا به تهیه مایه ماکارانی می پردازیم برای این کار ابتدا ماهیتابه مناسبی را انتخاب نمایید بعد روغن را در آن بریزید و بعد از داغ شدن پیاز خرد شده را اضافه نموده و تفت دهید .پس از اینکه پیازها طلایی شد زردچوبه را اضافه نموده و تفت دهید بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و هم بزنید تا سرخ گردد سپس سویا را اضافه نموده و تفت دهید و صبر کنید سویا کمی سرخ گردد بعد نمک و فلفل را اضافه نموده و سپس گوجه فرنگی رنده شده را بیافزایید بعد از گذشت چند دقیقه ذرت و قارچ را اضافه نموده و اجازه دهید تا مواد به خوبی بپزد .
وقتی مایه آماده شد ماکارانی را در ظرف سرو بریزید و مایه را روی آن ریخته و تزئین نمایید .
بعضی از افراد به علت بعضی بیماری ها یا عدم علاقه به گوشت در ماکارانی از گوشت استفاده نمی کنند بنابرین این دستور ماکارانی با سویا برای این افراد مناسب است و اینکه قارچ و ذرت خواص بسیاری دارد ذرت دارای فیبر است و موجب کاهش کلسترول می شود و اینکه ذرت یبوست را از بین می برد به علت وجود فیبر به کارکرد رودها کمک می کند و از بیماری هایی مثل هموروئید و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.قارچ هم سرشار از پروتئین است و معمولا به عنوان جایگزین گوشت استفاده می شود. ( طرز تهیه ماکارونی با قارچ )

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک پاستا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها