رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331447

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

رانی هلو یکی از نوشیدنی های محبوب است این نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم است در ادامه شما را با طرز تهیه آن و نکات مهم تهیه رانی هلو آشنا می کنیم.

هلو و پرتقال
html>

طرز تهیه رانی هلو خوشمزه

مواد لازم :

هلو درشت ۴ عدد
اب ۳ لیوان
شکر ۱/۳ لیوان
۱ عدد لیمو ترش کوچک


طرز تهیه :

پوست هلو رو جدا کرده و تکه تکه میکنیمآب رو میذاریم رو حرارت زمانی که شروع به جوشیدن کرد هلوهارو اضافه میکنیم و بعد از ۱۰ دقیقه شکر و اب لیمو ترش و اضافه کرده و بعد از کمی جوشیدن از رویه حرارت بر میداریممیزاریم مواد کاملا خنک بشه بعد با میکسر خوب میکس میکنیم.یک عدد هلورو جدا پوست گرفته و تکه تکه میکنیم و بعد از اینکه موادو میکس کردیم به رانی اضافه میکنیم و میزاریم تو فریزر تا تگری بشه بعد هم نوش جان

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ژله خامه ای هلویی

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

طرز تهیه ناگ پرتقال

مواد لازم:

شیر دو پیمانه یا نیم لیتر

آب پرتقال یک پیمانه یا لیتر

رنده پوست پرتقال دو قاشق چایخوری

شکر یک قاشق سوپخوری

خامه 25 گرم

طرز تهیه:

اگر خواستید به این نوشیدنی «ناگ پرتقال» نگویید، بهش «شیر پرتقال» بگویید. خوشمزه و آسان است و از همه مهم‌تر خوش آب و رنگ، نام جهانی‌اش «ناگ پرتقال» است، اما شما هر چه می‌خواهید این نوشیدنی را نام‌گذاری کنید.همه مواد را در مخلوط‌کن می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا مایه پف کند. سپس آن را در لیوان‌های مناسب ریخته و با یک حلقه پرتقال آن را تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه 2 :

زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن می‌زنید تا کرم رنگ و غلیظ شود. سپس ورق ژلاتین را در آب سرد نرم کرده و در یک دوم پیمانه آب جوش حل کنید. وانیل و زرده را باهم مخلوط کرده و شکر را به آب پرتقال اضافه کنید. سپس ژلاتین حل شده را اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید و هم بزنید. در این مرحله رنده پوست پرتقال و خامه را اضافه کنید. مایه کاملاً صاف و یکدست را در ظرف مخصوص دسر بریزید و در یخچال قرار دهید. پس از چند ساعت که کرم بسته شد قالب دسر را در آب ولرم قرار دهید و بلافاصله در ظرف مخصوص سرو برگردانید.اگر زمان نگهداری در یخچال کافی نباشد دسر شما خودش را نمی‌گیرد. برای این منظور 4 ساعت ماندن در یخچال معمولا کافی است.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پرتقال

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

طرز تهیه شربت پرتقال

شربت پرتقال یک شربت خوش طعم است که به دلیل وجود پرتقال سرشار از ویتامین C است. این شربت را می توانید در کنار صبحانه یا عصرانه میل نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقداری شربت پرتقال تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت پرتقال در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت پرتقال:

پرتقال۲ کیلوگرم

آب پرتقال۲ پیمانه

آب۳ پیمانه

شکر۳ پیمانه

اسانس پرتقالبه دلخواه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و ۳ پیمانه ( لیوان ) آب داخلش بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس شکر را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط آب و شکر را هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. حدود ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بگذارید شربت بجوشد.بهتر است شربت را صاف کنید ، اگر امکانش نیست کف های روی شربت را با کف گیر بگیرید. بعد از ۳۰ دقیقه آب پرتقال را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا شربت به جوش بیاید. سپس پرتقال ها را پوست بگیرید و داخل یک پارچه نازک و تمیز قرار دهید.

آموزش طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و طبیعی اصل

ابتدا به ها را پوست می گیریم. به دو صورت می توانیم به را برای اضافه کردن به ...پارچه را محکم گره بزنید و داخل قابلمه شربت بگذارید تا شیره پرتقال ها به خورد شربت برود. بعد از جوش آمدن شربت مجددا حرارت را کم کنید تا حدود ۳۰ دقیقه شربت بجوشد. بعد از اینکه ۳۰ دقیقه گذشت پارچه حاوی پرتقال ها را از شربت خارج کنید.بگذارید پارچه و پرتقال های درونش سرد شود سپس آنرا فشار دهید و عصاره اش را به شربت اضافه کنید. صبر کنید تا شربت خنک شود سپس آنرا در یخچال بگذارید. در زمان مصرف مقداری از شربت را با آب خنک مخلوط کنید و میل نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : به ۹ دلیل آب‌پرتقال بنوشید!

نکات تهیه شربت پرتقال

رنگ شربت پرتقال

برای زیباتر شدن شربت پرتقال می توانید از رنگ خوراکی نارنجی استفاده کنید یا مقداری اسانس پرتقال داخل شربت بریزید. در مراحل پایانی تهیه شربت پرتقال ۵ دقیقه قبل از اینکه شربت را از روی حرارت بردارید باید رنگ یا اسانس پرتقال را اضافه کنید و شربت را خوب هم بزنید.

طرز تهیه لیموناد هلو

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

مواد لازم برای 8 نفر :

آب : 4 پیمانه

هلوی خرد شده : 2 پیمانه

شکر : سه چهارم پیمانه

آب لیمو : یک پیمانه ( 6 لیمو)

یخ : 4 پیمانه

هلوی تقسیم شده به 8 قسمت : یک عدد

طرز تهیه :

آب، 2 پیمانه هلو و شکر را روی حرارت متوسط به جوش بیاورید، حرارت را کم کنید و به مدت 3 دقیقه بپزید.مواد را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن در غذاساز بریزید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید.مواد را از صافی رد کنید، آب لیمو را اضافه کنید. در هر لیوان یخ بریزید، لیموناد آماده را نیز در هر لیوان بریزید و با تکه ای از هلو تزئین کنید.

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

طرز تهیه نکتار پرتقال و هلو :

مواد لازم
هلو رسیده 5 عدد، خرد شده
پرتقال 3 عدد
یخ برای سرو
طرز تهیه:
برای تهیه نکتار پرتقال و هلو در ابتدا هلو را در دستگاه آبمیوه گیری بریزید و آب هلو را از هلو خارج نموده در مرحله بعد آب پرتقال را با کمک آبمیوه گیری دستی تهیه نمایید حالا لیوان مخصوص سرو را بردارید و آب میوه ها را با هم ترکیب نمایید اگر علاقه دارید خنک تر بنوشید یخ را هم به لیوان بیافزایید این نوشیدنی برای زنان باردار و بیمارانی که سوزش معده دارند مفید است.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آب هلو

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

طرز تهیه آبمیوه هلو :

مواد لازم
۶ عدد هلو ( ترجیحا هلوها تازه و رسیده باشند)
۱۵۰ میلی لیتر (۳/۲ درجه سانتیگراد) آب
۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) آب لیمو
۲ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) شکر
۲ تکه یخ
طرز تهیه :
برای تهیه آبمیوه هلو در ابتدا هلو را برش دهید و هسته آن را خارج نمایید . اگر از تخته استفاده نمایید راحت تر است سپس هلو های هسته جدا را داخل دستگاه ممخلوط کن بریزید و آب را هم ریخته و ترکیب نمایید بعد آبلیمو و شکر را اضافه نموده و مخلوط نمایید در آخر تکه های یخ را بریزید و هم بزنید چند دقیقه به هم زدن با مخلوط کن برقی ادامه دهید تا تکه های یخ مخلوط و خرد گردد.حالا در لیوان سرو بریزید و چند تکه یخ و مقداری هلو و برگ نعنا تزئین نمایید باقی مانده آب میوه را در پارچ ریخته و در یخچال نگهداری نمایید . آب هلو موجب از بین رفتن سموم بدن می گردد و برای رژیم غذایی مفید است.

طرز تهیه رانی هلو | نحوه تهیه لیموناد هلو و ناگ پرتقال

طرز تهیه یخمک هلو :


مواد لازم
هلو : ۴ عدد؛ پوست و هسته آن‌ها جدا شود.
شکر : یک سوم پیمانه
آب لیمو : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
برای تهیه یخمک هلو ابتدا هلو را به دو نی تقسیم کنید و هسته ان را درآورید سپس در دستگاه غذا ساز بریزید و هلو را به شکل پوره در آورید در حین خرد شدن هلو ها شکر و آبلیمو را هم اضافه نمایید و حالا ترکیب حاصله را درون ظرف های مخصوص یخ در فریزر بریزید و در فریزر بگذارید تا منجمد گردد.
پس از اینکه منجمد گردید از فریزر خارج نموده و در ظرف سرو بریزید و با تکه های میوه مثل شلیل یا گیلاس تزئین نموده و سرو نمایید . امیدوارم که یخمک خوشمزه هلو را تهیه نموده و از آن لذت ببرید

بعد از منجمد شدن مخلوط پوره هلو، می توانید آنها را در ظرف های مخصوص با گیلاس یا تکه های شلیل تزئین کنید و میل نمایید. در ضمن می توانید تکه های یخمک را به نوشیدنی های دیگر نیز مثل لیموناد یا آیس تی هم اضافه نموده و میل نمایید این یخمک ها در فصل تابستان که هیچ نوشیدنی عطش انسان را از بین نمی برد باعث خنک شدن بدن و از بین رفتن تشنگی می گردد و دل و جگر تان را خنک می نماید یخمک به راحتی تهیه می گردد و برای کودکان شما موجب مسرت و خوشحالی را ایجاد می نماید .پس در تهیه آن غفلت نکنید و حتما این یخمک ها را تهیه نموده و لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر هلو
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها