رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333824

خواص پرتقال | شگفتی های پرتقال برای درمان فشار خون

پرتقال فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص پرتقال در بهبود سلامت بدن بدانید برای شما گردآوری کردیم

آب پرتقال
html>

هیچ میوه ای آبدارتر از پرتقال نداریم. این میوه در چین به وجود آمده است ، اما امروزه تولید کنندگان این میوه پر خاصیت را در اقلیم های گرم در سراسر جهان پرورش می دهند.

هر نوع پرتقال بیش از 100٪ مقدار ویتامین ث روزانه شما را توصیه می کند که بیشتر از سایر مرکبات است. تنها کاری که باید برای تهیه این ویتامین کلیدی انجام دهید ، پوست و خوردن آن است.
مواد مغذی در هر سرو

یک پرتقال با اندازه متوسط دارای:

60 کالری 1 گرم پروتئین
بدون چربی و سدیم 14 میکروگرم ویتامین A
3 گرم فیبر 70 میلی گرم ویتامین C
12 گرم شکر 6٪ مقدار کلسیم روزانه

مزایای سلامتی پرتقال

ویتامین C موجود در پرتقال به روش های مختلفی به بدن شما کمک می کند:

سلول های شما را از آسیب محافظت می کند
بدن شما در ساخت کلاژن ، پروتئینی که زخم ها را بهبود می بخشد ، کمک می کند
جذب آهن را آسانتر می کند
سیستم ایمنی بدن ، دفاع بدن در مقابل میکروب ها را تقویت می کند
پیشرفت دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) را که عامل اصلی کاهش بینایی است ، کند می کند

هنگامی که احساس اضطراب دارید ، ویتامین C همچنین می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول و فشار خون شما را کاهش دهد.

برخی از مزایای دیگر:

ضد التهاب:برخی از غذاها به سیستم ایمنی بدن می گویند که مورد حمله قرار گرفته است. این باعث التهاب می شود. وقتی التهاب به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود ، می تواند باعث دیابت ، بیماری های قلبی ، آرتریت ، سرطان و آلزایمر شود. پرتقال ها اثر متضاد دارند.

فیبر : 3گرم فیبر موجود در یک پرتقال متوسط به سالم ماندن روده ، کلسترول شما و زخمها کمک می کند. فیبر همچنین روش جذب قند را کاهش می دهد - در صورت ابتلا به دیابت ، یک امتیاز بزرگ است.

کلسیم: پرتقال ها از نظر این ماده مغذی مهم ، استخوان ها ، اندام ها و ماهیچه های شما را قوی نگه می دارند.

برای مادران و نوزادان : پرتقال راهی عالی برای دریافت دوز بزرگ فولات به طور طبیعی است. بدن شما از آن برای تقسیم سلول ها و ایجاد DNA استفاده می کند. از آنجا که به جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک می کند ، این یک ویتامین به ویژه مهم برای زنان باردار است.

شکر خوب: 12 گرم قند موجود در یک پرتقال طبیعی است. این با نوع قندی که می خواهید در یک آب نبات میل کنید متفاوت است. به علاوه ، تمام فیبرها ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی که با پرتقال همراه هستند ، آن را به انتخاب بسیار بهتری برای بدن شما تبدیل می کنند. پرتقال خام را انتخاب کنید که قند کمتری نسبت به نوع خشک شده دارد.

پتاسیم این ماده مغذی فشار خون شما را پایین می آورد و پرتقال ها دسته ای از آن را دارند.

مضرات پرتقال:

مصرف بیش از حد ویتامین C در یک زمان می تواند فیبر و قند بیشتری از آنچه نیاز دارد به بدن شما می دهد. مراقب تهوع ، استفراغ ، اسهال ، گرفتگی معده ، سردرد و بی خوابی باشید. اگر بدن شما آهن بیشتری را نسبت به مقدار مورد نیاز خود ذخیره کند ، شرایطی به نام هموکروماتوز ، دوز بالای ویتامین C می تواند آهن بیشتری به آن وارد کرده و به بافت های شما آسیب برساند. ویتامین C همچنین ممکن است جذب داروهای حاوی آلومینیوم مانند باند فسفات را افزایش داده و در صورت جایگزینی هورمون درمانی میزان استروژن را افزایش دهد. در مورد آب پرتقال ، ممکن است مقداری شکر اضافی داشته باشد و مقداری فیبر را در بدن از دست بدهید. اما هم پرتقال کامل و هم آب آنها برای شما مفید است.

خواص پرتقال
پرتقال چه خواصی دارد؟

خواص پرتقال


تا پیش از پانزده سالگی، سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. پژوهشگران دریافته اند کودکانی که تا دو سالگی در هفته 4 تا 6 بار پرتقال(یاآب آن)را می خورند میزان ابتلای آنان به سرطان خوندر چهارده سالگی تا نصف کاهش می یابد. در شیر و یا غذای آردی آن ها یک تا سه قاشق کوچک قهوه خوری آب پرتقال اضافه کنیم تا آن ها را در مقابل ویتامین ث بیمه کند و از ابتلا به بیماری اسکوربیت و راشیتیسمجلوگیری کنید.

خواص آب پرتقال در صبحانه

شما می توانید پرتقال را هم به صورت میوه و هم به صورت آبمیوه میل کنید و از خواص درمانی آن بهره مند شوید. اگر در گروه افرادی هستید که مصرف آب میوه پرتقال را به میوه آن ترجیح می دهید به شما توصیه می کنیم پیش از آن که آب پرتقال را بگیرید آن را کمی روی سطح صاف میز قل بدهید. این کار باعث می شود تا میزان آب دریافتی شما از میوه پرتقال بیشتر شود. این شیوه ای است که بسیاری از مردم سرزمین چین برای گرفتن آب پرتقال از آن استفاده می کنند.

خواص پرتقال خونی

برای داشتن پوستی زیبا و جذاب از آنتی‌اکسیدان‌ها و انواع ویتامین ها باید استفاده کنیم ،پرتقال منبعی سرشار از انتی اکسیدان است،مخصوصا پرتقال خونی ،املاح موجود در اب پرتقال برای درمان انواع بیماریهای پوستی نیز مفید است

خواص پرتقال خونی
پرتقال خونی

براساس نتایج تحقیقات آکادمی ‌پوست آمریکا، هر آنچه ما به عنوان غذا می‌خوریم، از ویتامین‌ها، موادمغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد غذایی، مستقیم روی پوستمان تاثیر می‌گذارد و این عضو تحت‌تاثیر آنچه می‌خوریم، قرار دارد…

به گزارش نامه نیوز، دکتر محمدعلی نیلفروش زاده،رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی در هفته نامه سلامت نوشت: هیچ‌کس نمی‌تواند نقش موثر ویتامین‌ها را در بهبود کارکرد اعضای بدن به‌خصوص پوست به عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن انکار کند. مثلا محققان اثر آنتوسیانین را که در میوه‌ها و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند پرتقال خونی، گیلاس، توت‌فرنگی و چای ترش وجود دارد، بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده در کاهش خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش دارد. خوشبختانه مصرف پرتقال خونی که حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است، در کشور ما رایج است.

هنگامی‌ که موش‌های آزمایشگاهی تحت رژیم غذایی میوه‌های قرمز و بنفش قرار گرفتند، مشخص شد آسیب به قلب آنها ۳۰ درصد کاهش یافته و چربی بدن آنها کم شده ‌است. تحقیقات مشابه زیادی هم روی اثر ویتامین‌ها به‌خصوص آنتی‌اکسیدان‌ها، بر فعالیت و سلامت پوست انجام شده که نشان می‌دهد هر ویتامین چه اثری روی این عضو دارد. ترمیم بافت پوست، تحریک کلاژن‌سازی، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش خشکی و زبری پوست و رفع درماتیت و حتی تاثیر در درمان پسوریازیس از این جمله‌اند

خواص ضد سرطانی پرتقال خونی

بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی می تواند خطر توسعه سرطان خون را در کودکان کاهش دهد. از آنجایی که پرتقال منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین ث است می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند کمک کند. با اینکه مصرف ویتامین C کافی به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و بسیار مفید است، اما مقادیری که برای مقاصد درمانی برای سرطان مورد نیاز است فراتر از مصرف خوراکی آن خواهد بود. مصرف فیبر بالا از طریق میوه ها و سبزیجات نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ که رژیم پر فیبر را مورد استفاده قرار می دهند سطح گلوکز پایین تری خواهند داشت. بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز ممکن است در این شرایط سطح قند خون، لیپید و سطح انسولین بهبود یابد. یک عدد موز متوسط می تواند حدود ۳ گرم فیبر وارد بدن کند. راهنمای رژیم غذایی برای آمریکایی ها پیشنهاد می کند زنان ۲۱ الی ۲۵ گرم در روز و مردان ۳۰ الی ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کنند.

پرتقال وکاهش فشار خون
فواید پرتقال

پرتقال وکاهش فشار خون

مصرف سدیم اندک برای کاهش فشار خون ضروری است. با اینحال افزایش مصرف پتاسیمی تواند به اندازه این موضوع مهم باشد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم از این ماده را که مورد نیاز است در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف پتاسیم کافی باعث می شود خطر مرگ ناشی از هر شرایطی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

برخی از خواص پرتقال

۱- نرم کننده سینه، در فواصل غذاهای روزانه میل شود.

۲- اگر شام فقط پرتقال بخورید آرام بخش خوبی خواهد بود. همراه چند عدد خرما.

۳- پرتقال خون را تصفیه می‌کند و تشنگی را فرو می‌نشاند.

۴- آب پرتقال برای ناراحتی صفرایی مفید است.

۵- تخم پرتقال له کرده را بصورت ماسک شبها روی پوست بگذارید چین و چروک پوست را برطرف می‌کند.

۶- اسانس پرتقال مسکن خوبی برای دردهای نقرس و رماتیسم می‌باشد.

۷- تخم بوداده و سرخ شده پرتقال محرک است.

۸- پرتقال از سرطان معده جلوگیری می‌کند. دو ساعت بعد از غذا میل شود.

۹- پرتقال کاهش دهنده کلسترول است (شب بعنوان شام).

۱۰- کسانی که می‌خواهند کلسترولشان پایین آید بهتر است که پرتقال را با گوشت و پی و ورقه‌های نازک بین آن میل کنند.

۱۱- آب پرتقال باعث عدم پیدایش سرطان می‌شود.

۱۲- آب پرتقال به اضافه عسل یک نوشیدنی خوبی است برای کسانی که درد مفاصل دارند.

۱۳- افراد مسلول از خوردن آب پرتقال فراموش نکنند.

۱۴- پرتقال میوة خوبی برای کسانی که دیابت دارند، می‎باشد.

۱۵- کسانی که سرما خورده‌اند باید روزی سه عدد پرتقال بخورند.

۱۶- برای کسانی که در اثر مصرف زیاد گوشت و پروتئین خون خود را مسموم کرده‌اند هیچ چیز بهتر از پرتقال و مرکبات نیست.

۱۷- آب پرتقال برای درمان بیماریهای عفونی چون سفلیس، سوزاک، آبله، سرخک، مخملک، تیفوس، تب زرد و جوشهای صورت بسیار مفید است.

۱۸- پرتقال درمان کنندة یبوست مخصوصاً در کودکان می‌باشد. هر ساعت ۱ عدد پرتقال میل کنید به مدت یک هفته یا اینکه پرتقال را با نان سبوس‌دار به عنوان غذا میل کنید. برای کودکان روزی یک عدد پرتقال مناسب است.

پرتقال به یبوست کمک می کند

نارینژنین یک فلاونوئید است که در واقع مسئول طعم تلخ میوه های مرکبات است. اما محققان اثر دیگری نیز یافته اند - به عنوان یک ملین طبیعی برای یبوست. با این حال: تاکنون ، این اثر فقط در آزمایشات حیوانی قابل مشاهده بود.

پرتقال حال شما را خوب می کند

مرکبات همچنین ویتامین B را تأمین می کنند. این به مغز کمک می کند هورمون شادی سروتونین را تولید کند. این اطمینان می دهد که ما آرام و راضی هستیم و در عین حال احساساتی مانند ترس و غم را کاهش می دهیم.

خواص پرتقال | شگفتی های پرتقال برای درمان فشار خون

پرتقال ضد خستگی

پرتقال منبع عالی ویتامین C است. خوردن پرتقال به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با خستگی مانند سرماخوردگی های زمستانی کمک می کند.

پرتقال مقدار زیادی آنتی اکسیدان

پرتقال سرشار از فلاونوئیدها، اجزای آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد، مسئول پیری پوست و بسیاری از آسیب شناسی ها کمک می کند.

پرتقال به لطف کاروتنوئیدهایی که تولید سلول های استخوانی و جذب کلسیم را تحریک می کند، برای استخوان های شما عالی است.

پرتقال منبع کربوهیدرات اما مصرف کم کالری

پرتقال حاوی کربوهیدرات هایی مشابه قند است که به سرعت انرژی بدن را تامین می کند. پرتقال کم چرب و کم پروتئین میوه ای کم کالری است که برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مناسب است.

پرتقال منبع فیبر محلول

محتوای کم فیبر آن، علاوه بر فیبر محلول، آن را به یک متحد بسیار جالب برای محدود کردن سطح کلسترول خون تبدیل می کند. پرتقال به لطف فیبرهای محلول خود به آرامی هضم غذا را تحریک کرده و اختلالات گوارشی را کاهش می دهد. این فیبرها به تنظیم سطح کلسترول و تری گلیسیرید در خون کمک می کنند. بنابراین، خوردن پرتقال به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و خطر تصلب شرایین را محدود می کند.

پرتقال و پیشگیری از برخی سرطان ها

پرتقال از برخی سرطان ها پیشگیری می کند. مصرف مرکبات به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان های دهان، حلق و دستگاه گوارش را کاهش می دهد. خواص آنتی اکسیدانی پرتقال این مرکبات را به یک سلاح عالی ضد سرطان تبدیل کرده است. مصرف منظم آن با پیشگیری از سرطان های مری، معده، روده بزرگ، دهان و حلق همراه است. عمل آن باعث کاهش تکثیر سلول های سرطانی و پاکسازی بدن می شود و در عین حال سیستم ایمنی را تقویت می کند.

پرتقال برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

فرآیند اکسیداتیو در بدن یکی از عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی است. مصرف منظم ویتامین C به شکل آب پرتقال خطر تصلب شرایین، بیماری های عروق مغزی از جمله سکته مغزی و ترومبوز را کاهش می دهد. عملکرد آن سطح کلسترول بد را نیز کاهش می دهد.

پرتقال برای کاهش التهاب

فلاونوئیدهای موجود در مرکبات، از جمله پرتقال، خواص ضدالتهابی موثری دارند. بنابراین مصرف آن خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

پرتقال برای بهبود هضم

پرتقال همچنین برای پاکسازی موادی که جذب آن برای اندام های مختلف دشوار است برای بدن مفید است. قادر است این باقیمانده ها را ضد عفونی و حل کند، بنابراین هضم غذا را تسهیل می کند، به سلامت پوست کمک می کند و به بدن اجازه می دهد آهن را جذب کند.

پرتقال منبع مهم ویتامین C است

پرتقال یک مرکبات بومی چین است که یکی از میوه هایی است که حاوی بیشترین ویتامین C یعنی اسید اسکوربیک است. این ویتامین برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری است. مهمتر از همه، این ماده دارای اثر آنتی اکسیدانی است که پیری سلول های ما را کند می کند. ویتامین C موجود در پرتقال در مقادیر زیاد (حدود 70 میلی گرم در یک میوه با اندازه متوسط، در حالی که میزان توصیه شده روزانه برای افراد مسن 120 میلی گرم است) برای تحریک دفاع ایمنی بدن ضروری است، زیرا باعث تجدید و عملکرد مناسب می شود. بدن گلبول های سفید ما

بنابراین رنگ نارنجی متحد خوبی برای مبارزه با خستگی و به خصوص از دست دادن قدرتی است که اغلب در زمستان به دلیل سرما و کمبود نور متحمل می شویم. همچنین به مبارزه با عفونت ها در این فصل از سال (سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا و غیره) کمک می کند.

پرتقال به دلیل محتوای بالای ویتامین C، فواید زیادی از نظر تولید به اصطلاح انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین یا کلاژن، عناصر ضروری برای سلامت پوست و به ویژه استخوان ها، دارد.

به لطف تمام فواید ویتامین C موجود در این میوه، مصرف پرتقال به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، آب مروارید و بیماری‌های عصبی کمک می‌کند که افراد مسن بیشتر به آن مبتلا می‌شوند. همچنین به عنوان یک درمان کمکی برای سرماخوردگی و بیماری های شبه آنفولانزا به طور کلی شناخته شده است.

علاوه بر این، پرتقال منبع مهمی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B1، ویتامین B5، ویتامین B9، کلسیم یا مس است.

پرتقال به جذب بهتر آهن در بدن ما کمک می کند

پرتقال نیز از نظر جذب خوب آهن توسط بدن ما میوه جالبی است. این عنصر کمیاب در واقع برای بدن ما برای ساخت دو پروتئین (هموگلوبین و میوگلوبین) مورد نیاز است که به اکسیژن رسانی به سلول های ما کمک می کند.

بدون آهن کافی، کم خونی ایجاد می شود، به این معنی که خون با کاهش گلبول های قرمز ضعیف می شود و منجر به حالت ضعف می شود که می تواند به ویژه در افراد مسن جدی باشد. بدون آهن کافی، کم خونی ایجاد می شود، به این معنی که خون با کاهش گلبول های قرمز ضعیف می شود و منجر به حالت ضعف می شود که می تواند به ویژه در افراد مسن جدی باشد.

آب پرتقال برای کبد مفید است یا مضر؟

پرتقال هایی که روزانه مصرف می شوند اغلب برای تهیه آب آن فشرده می شوند. با این حال، خوردن یک پرتقال کامل و نوشیدن مغز له شده، اثرات یکسانی بر بدن ندارد. البته آب پرتقال تمام فواید کل میوه را به ارث می برد، اما هضم آن سریع تر و مستقیم تر است. علاوه بر این، این آب میوه در برابر مشکلات گوارشی نیز موثر است:

هضم غذا را تسهیل می کند و به دلیل اثر دفعی که روی کبد می گذارد از نفخ جلوگیری می کند.

آب پرتقال همچنین به تحریک تولید صفرا کمک می کند و آن را به یک درمان طبیعی موثر برای نارسایی صفرا تبدیل می کند.

با این حال، باید توجه داشت که آب پرتقال به تنهایی یک رژیم سم زدایی را تشکیل نمی دهد. پس انتظار نتایج معجزه آسا را نداشته باشید. برای پاکسازی بهتر بدن بهتر است از یک رژیم غذایی سم زدایی کامل پیروی کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها