رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332849

خواص سدر | فواید سدر و حنا برای پوست و مو

سدر فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور سدر برای پوست و مو میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

خبر
html>

خواص سدر

سدر درختی است که ارتفاع آن تا 10 متر می‌رسد. این درخت، خاردار و دارای ساقه‌ای به رنگ تقریباً سفید است.

برگ‌ها تقریباً بیضی‌شکل و در قسمت انتهایی مدور، ولی در قسمت مقابل کمی نوک‌تیز هستند که به صورت متناوب بر روی شاخه قرار می‌گیرند. کناره برگ‌ها دارای دندانه‌های کوچک است و سه رگبرگ در طول برگ به طور واضح دیده می‌شود.

گل‌ها پنج گلبرگ دارند و به صورت مجتمع و پوشیده از کرک هستند.

میوه گیاه به صورت سفت، گوشت‌دار، تقریباً کروی و به اندازه گیلاس یا بزرگ‌تر از آن است. این میوه‌ها که زردرنگ و خوراکی هستند، اغلب طعمی ترش و مطبوع دارند، ولی گاهی هم شیرین‌اند.

درخت سدر حدود صد سال عمر می‌کند و در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق جنوبی، از جمله بعضی جزایر ایرانی خلیج‌فارس رویش دارد و در بعضی نواحی جنوبی میوه آن جزء میوه‌های مصرفی مردم است. این درخت در مناطق دیگر جهان از جمله عراق، مصر، عربستان، حبشه، آفریقای شمالی، نیجریه و فلسطین نیز می‌روید.

و برای سلامت صفرا مفید است. آب میوه این گیاه بازکننده معده است و باکتری‌های آن را از بین می‌برد. میوه خشک و پودر شده نیز به درمان اسهال و زخم معده کمک می‌کند. مغز دانه‌های میوه این گیاه، تب را پایین می‌آورد و حرارت صفرا را کاهش می‌دهد و برای درمان حصبه مفید است.

در ادمه با خواص سدر همراه باشید

خاصیت سدر و حنا

هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود. یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید. پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛ اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید. اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند، افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود. استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

سدر برای افزایش اشتها

اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید. ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید. این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

خواص سدر

ماسک سدر برای پوست

برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود. از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند. استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است. اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید و خوب که به هم خورد روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید. در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید. این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

اگر پوستی نرم و شفاف می‌خواهید، سدر را فراموش نکنید
از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود. در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید. از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند. برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند. این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است. در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد. این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

خواص سدر برای مو

شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است؛ گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد؛ این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه‌آسا دارد.

همچنین قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت مؤثر باشد؛ میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند، می‌تواند مؤثر باشد.

میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند؛ بد نیست بدانید که مصلح سدر، سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

خواص سدر برای عرق سوز شدن بدن

خواص سدر برای عرق سوز شدن بدن

یکی دیگر از خواص سدر ویژگی های آن برای از بین بردن نواحی عرق سوز بدن می باشد .متخصصان طب سنتی توصیه می نمایند برای رفع عرق سوز شدن بدن شکوفه سدر را تهیه نموده و آن را خشک کنند سپس با خرد کن پودر نمایند و با آب ترکیب خمیری مانند درست نمایند و بر روی نواحی بدن که عرق سوز شده اند قرار دهید .توجه داشته باشید که درخت سدر قبل از اینکه میوه بدهد شکوفه می زند که آن را برای تهیه ضماد بچینید.

مضرات سدر

البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند. بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

حنا یک محصول طبیعی کاملاً ارگانیک است

به دلیل ترکیب کاملاً بیولوژیکی حنا ، حنا دوستدار پوست است و حتی می تواند برای بیماری های پوستی مانند نورودرماتیت و پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرد. با وجود مواد طبیعی ، ما به همه توصیه می کنیم قبل از اولین بار آزمایش آلرژی کمی با حنا انجام دهند. حنا را به سادگی مخلوط کرده و روی سطح کوچکی از پوست امتحان کنید. اگر می خواهید از مخلوط حنا و نتیجه رنگ خود کاملاً مطمئن باشید ، می توانید آن را روی تارهای مو امتحان کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها