رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333624

طرز تهیه نان سیر | نحوه تهیه نان سیر پیتزایی و نان سیر و جعفری و نان سیر با خمیر پیتزا

نان سیر یک نان سبک و لذیذ و مناسب است البته میتواند به عنوان میان وعده هم در منوی غذای کودکان گنجانده شود اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این نان آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

نان سیر
html>

طرز تهیه نان سیر

نان سیر از پیش غذاهای معروف و محبوبی است که در اکثر رستوران ها و فست فودها به عنوان ساید دیش یا پیش غذا سرو می شود. این نان خوشمزه دستور پیچیده ای ندارد و بسیار خوش طعم و لذیذ است . برای تهیه نان سیر به مواد زیادی نیز نیاز ندارید. این پیش غذا می توان پیش غذای مناسبی برای مهمانی ها باشد و یا برای وعده شام سبک می توان 2 عدد نان سیر میل کرد. زمان تهیه نان سیر کوتاه است و در کمترین زمان آماده می شود. برای آموزش کامل نان سیر خوشمزه و عالی با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

مواد لازم :

آرد ۲پیمانه
خمیرمایه ۲قاشق مرباخوری
شکر ۴قاشق مرباخوری
آب سه چهارم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
ماست ۲قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲قاشق غذاخوری
حبه سیر خردشده ۵تا۶عدد
گشنیز خرد شده به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه :
آب را کمی ولرم کنید، شکر و پودر خمیرمایه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و روی آن را بپوشانید و به مدت ۲۰دقیقه در مکان گرم قرار دهید.نمک و آرد را الک کنید، تخم مرغ و ماست را به آن اضافه و مخلوط کنید.
کم کم خمیرمایه را اضافه کنید و خمیر را ورز دهید.این خمیر نرم و چسبناک خواهد بود.روغن زیتون را نیز اضافه کنید و به مدت ۲تا۳ دقیقه ورز دهید.خمیر را در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و به مدت یک ساعت در مکان گرم قرار دهید تا حجم آن ۲برابر شود.
دوباره خمیر را ورز دهید و به ۸قسمت مساوی تقسیم کنید و روی آن را بپوشانید.فر را روی بالاترین درجه تنظیم و سینی آن را کمی چرب کنید.در سطح میز کمی آرد بپاشید و هر یک از قسمت های خمیر را با وردنه باز کنید.روی آن مقداری گشنیز و سیر بپاشید و روی سینی قرار دهید و بگذارید به مدت ۲دقیقه بپزد.مراقب باشید نان نسوزد.نان را برگردانید تا قسمت دیگر آن نیز بپزد.کمی کره روی نان بمالید و سرو کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان پیتا

نان سیر و جعفری

مواد لازم
نان تست 5 عدد
کره 2 قاشق غذاخوری
سیر 4 حبه
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری

نان سیر

طرز تهیه : قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره ، روغن زیتون ، جعفری خرد شده ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید ، مخلوط کنید تا زمانی که کره اب شود.بخش تیره رنگ اطراف نان تست را جدا کنید ( برای ترد شدن نان این کار لازم است ) ، سپس نان های تست را خرد کنید و سس جعفری که تهیه کرده اید را روی نان ها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام نان ها به این سس آغشته شوند.

نان ها را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید سپس سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا نان ها ترد و طلایی شوند سپس سرو کنید.این نان های تست فوق العاده خوش طعم هستند و گزینه ای مناسب برای سرو همراه با انواع سوپ ، آش ، بورانی ، سالاد و … میباشند ، به جای روغن زیتون از روغن هسته انگور نیز میتوانید استفاده کنید.

نان سیر با خمیر پیتزا

کره : 1 ق.م ( نرم شده )

پنیر گودا : ½ پیمانه رنده شده

پنیر چدار : ½ پیمانه رنده شده

سیر تازه پوره شده و یا گرانول سیر خشک : ¾ ق.غ

پودر آویشن : 1 ق.چ

خمیر پیتزا : 150 گرم

می توانید از این خمیر پیتزا استفاده کنید : خمیر پیتزای پایه

خواص نان سیر

به این روش تهیه کنید :
1 . خمیر پیتزا را داخل سینی باز کنید .

2 . روی آن کره بمالید و سیر را روی کره بریزید .

3 . فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و نان را داخل فر بگذارید .

4 . دمای فر را روی 220 درجه بگذارید و 15 دقیقه به نان زمان دهید تا کامل پف کند و اطراف آن کمی طلایی شود .

5 . نان را خارج کنید و پنیر را روی آن بریزید .

6 . برای بار دوم داخل فر بگذارید و گریل فر را برای 5-10 دقیقه روشن کنید تا روی نان طلایی شود .

7 . گرم و همراه با سس گوجه فرنگی سرو کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پیتزا باگت

نان سیر پیتزایی

مواد لازم
آرد ٣پیمانه
خمیر ترش ١٢گرم
کره ١قاشق سوپخوری
روغن مایع ١/٢ پیمانه
شیر ١/٢ پیمانه
آب ولرم به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مواد میانی:
پنیر سفید ١٠٠ گرم
پنیر پیتزا ۵٠ گرم
جعفری خرد شده ١ قاشق سوپخوری

طرز تهیه:
آرد را به همراه نمک و خمیرترش در کاسه ای مناسب بریزید. وسط آرد را به صورت حوض باز کنید. سفیده تخم مرغ، کره، شیر، روغن مایع و آب ولرم را کم کم اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر صاف و یکدست شود. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و با وردنه روی سطح آردپاشی شده بصورت گرد باز کنید. خمیر را از قطر برش بزنید و به هشت قسمت تقسیم کنید.
پنیر سفید خرد شده، پنیر پیتزای رنده شده و جعفری را با هم مخلوط کنید.
مخلوط پنیری را روی قائده خمیرها بریزید و آنها را رول کنید و در سینی فر بچینید. روی آنها زرده تخم مرغ بمالید و کنجد بپاشید. سینی را ٣٠ دقیقه در فر ١٨٠ درجه سانتی گراد قرار دهید.

طرز تهیه نان سیر | نحوه تهیه نان سیر پیتزایی و نان سیر و جعفری و نان سیر با خمیر پیتزا

طرز تهیه نان سیر رژیمی

مواد لازم:
مارگارین: یک یا یک دوم فنجان
سیر خرد شده: سه قاشق چای خوری
پودر سیر: یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه: یک هشتم قاشق چای خوری
پنیر پارمسان: یک چهارم فنجان
پنیر چدار رنده شده: یک فنجان
نان فانتزی: بزرگ یک عدد
طرز تهیه:
برای تهیه نان سیر رژیمی در ابتدا کره مارگارین را در یک ظرف مناسب برای مدت زمان 40 ثانیه در ماکروفر قرار دهید تا آب گردد .
در مرحله بعد کاسه مناسبی را بردارید و سیر را به همراه پنیر پارمیسان و پنیر چدار در آن ریخته و هم بزنید بعد پودر سیر و فلفل را ریخته و هم بزنید
نان های فانتزی را به دو نیم با کارد ببرید و کره آب شده را به همرا مواد داخل کاسه روی نان بریزید . نان های آماده را در فر قرار دهید تا روی نان ها طلایی گردد . مدت زمان پخت 10 دقیقه و درجه فر 450 می باشد

طرز تهیه نان سیر | نحوه تهیه نان سیر پیتزایی و نان سیر و جعفری و نان سیر با خمیر پیتزا

طرز تهیه نان سیر بدون فر


مواد لازم برای نان سیر بدون فر
نان تست ۸ تکه
کره ۲ قاشق غذاخوری
سیر رنده یا ریز خرد شده ۴ حبه
فلفل قرمز خشک شده (اختیاری) به میزان دلخواه
نمک، فلفل سیاه و آویشن به میزان دلخواه

طرز تهیه :
اگر شما هم نان سیر را دوست دارید و فر در خانه ندارید در ادامه آموزش این نان خوشمزه را بدون استفاده از فر می دهیم برای این کار ظرف مناسبی را بردارید کره که قبلا از یخچال خارج نمودید و هم دمای محیط شده را در آن بریزید بعد سیر رنده شده را اضافه نمایید و خوب هم بزنید بعد اگر دوست دارید نمک و فلفل قرمز خشک شده را اضافه نمایید.
حالا در این مرحله نان تست را نصف نمایید و مواد آماده شده را روی آن بمالید .ماهیتابه مناسبی را بردارید و روغن یا کره را در آن بریزید صبر کنید تا به خوبی داغ گردد بعد شعله را کم نموده و نان سیر را در تابه قرار دهید تا برشته گردند و اطراف نان ها مثل چیپس شود وقتی به خوبی سرخ شد فلفل سیاه و آویشن را روی نان ها بریزید.نان تست خانگی بدون فر شما آماده است آنها را در ظرف سرو قرار دهید و به صورت داغ داغ میل نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان ترتیلا خانگی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها