رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 455684

طرز تهیه نان ترتیلا خانگی | طرز تهیه کوکوی ماستی و نان تخم مرغ کره ای

نان ترتیلا خانگی یک نان خوشمزه و مناسب برای صبحانه است این با ظاهر فریبنده خود می تواند سفره صبحانه ما را مزین کند در این مطلب نکات مهم تهیه این نان را گرد آوری نمودیم.

نان ترتیلا
html>

طرز تهیه نان ترتیلا خانگی

مواد لازم:

روغن مایع یک چهارم پیمانه بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
نمک یک قاشق چایخوری ماست نصف پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا آرد و بیکینگ پودر رو توی یک کاسه بزرگ مخلوط کنید . منظور از آرد ، آرد سفیده می باشد نه آرد گندم . روغن ، نمک و ماست و در آخر بکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید .

مرحله دوم:

بعد آرد الک شده رو کم کم اضافه کنید تا خمیر نسبتا لطیفی داشته باشید . سطح کار رو آرد بپاشید و خمیر رو ورز بدید . به مدت 2 دقیقه ورز بدید . اینکار باعث می شود که چسبندگی خمیر از بین بره . خمیرتون بعد از ورز دادن توی کاسه قرار داده و با پارچه نم دار بپوشونید و اجازه بدین حداقل یه ربع بیست دقیقه استراحت کنه . این خمیر پف نداره ، ولی نیازه که استراحت کنه .

مرحله سوم:

خمیر رو به هشت قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل توپ در بیارید و روی توپ ها رو بپوشونید و حدود بیست دقیقه دیگه بذارید استراحت کنه . سطح کار رو آرد بپاشید و توپ های خمیر رو دونه دونه پهن کنید . اول توپ رو با دست به شکل دیسک درآورید و بعد با وردنه از وسط به بیرون پهن اش کنید .

مرحله چهارم:

مرتب خمیر رو بلند کنید و بچرخونید و پهن کنید تا دقیقا دایره ای شکل پهن بشه . البته می تونید با یه دایره بزرگ قالب بزنید . ولی اگه به این روش عمل کنید می توانید تقریبا نون های دایره ای شکل بدست بیارید .

مرحله پنجم:

هر نون باید به اندازه تقریبا یک میل نازک بشه . از پاشیدن آرد به مقدار زیاد روی سطح کار خودداری کنید . وردنه رو توی آرد فرو کنید و بعد بتکونید که آرد اضافی آن گرفته بشه . اینطوری دیگه خمیر به وردنه نمی چسبه و اگه آرد زیاد هم روی سطح بپاشید ، به زیر نان ترتیلا میچسبه و بعد بد مزه می شه .

مرحله ششم:

یک ماهیتابه تفلون ضخیم و یا چدن رو روی حرارت بذارید تا خوب داغ بشه . نون ها رو دونه دونه درست کنید و یک باره همه رو پهن نکنید . هر کدوم که آماده شد روی ماهیتابه قرار بدید تا بپزه . نیازی به چرب کردن نیست . برای اینکه نان ترتیلا سریع پف می کنه و روش حبابهای گنده ایجاد می شه و بد شکل می شود ، می تونین با یه دستمال یا دستمال کاغذی آشپزخونه مرتب حباب ها رو فشار بدید که بترکه .

مرحله هفتم:

روی حرارت متوسط دو طرف نون رو برشته کنین . نان ترتیلاها رو دونه دونه توی سبد قرار بدید و روی نونها ، دستمال آشپزخونه بذارید و اگه تصمیم ندارید سریع مصرف کنید ، لای فویل بپیچید و توی یخچال قرار بدید و یا توی فریزر تا هفته ها فریز کنید .

مرحله هشتم:

برای استفاده مجدد ، از فریزر که بیرون می ارید ، باید بذارید به دمای اتاق برسه و بعد لای فویل پیچیده و توی فر گرم کنید . توی مایکروویو ممکنه زیادی خشک بشه . در زمان بسیار کمی می تونید این نون های مکزیکی رو آماده کنید و طعمش هم خیلی خوبه . تنوع غذاهایی که میشه با نان ترتیلا درست کرد خیلی بالاست .امیدوارم نان ترتیلا را آماده نموده و از آن لذت ببرید

نکات پایانی تهیه نان ترتیلا :
نکته 1- از روغن زیتون و کانولا می تونید استفاده کنید ( من با روغن های مختلف امتحان کردم همشون طعم خوبی داشت )
نکته2- گذاشتن دستمال آشپزخانه روی نان ها ، خیلی مهمه چون سریع خشک میشه .
نکته3- نان ترتیلا با آرد ذرت هم می تونید تهیه کنید که تردتر میشه و رنگ زردتری خواهد داشت .
نکته4- می توانین از ترکیب آرد سفید و آرد ذرت استفاده کنین .

طرز تهیه کوکوی ماستی

طرز تهیه کوکوی ماستی

مواد لازم:

سیب زمینی پخته : 2 عدد تخم مرغ : 3 عدد
ماست موسیر : 2 قاشق غذا خوری سیر : 2 حبه
نعنا خشک یک قاشق غذا خوری نمک و فلفل : به مقدار کافی


طرز تهیه:

مرحله اول:

برای کوکو ماستی ؛ دو تا سیب زمینی متوسط پخته ، خنک و رنده شده ، دو قاشق غذاخوری ماست موسیر ( ماست معمولی که آبکی نباشه یا ماست خامه ای یا ماست طعم دار یا ماست چکیده هم میتونین جایگزین کنین ).

مرحله دوم:
یک قاشق غذاخوری نعنا خشک ، سه عدد تخم مرغ ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی پودر سیر یا یکی دو حبه سیر رنده شده رو با هم مخلوط و یکجا توی تابه روی حرارت متوسط سرخ کردم . بعد از پخت ، با چاقو برش دادم و با مخلفات دلخواه و نون تازه و داغ ترتیلای خونگی سرو کردم .

طرز تهیه نان تخم مرغ کره ای

طرز تهیه نان تخم مرغ کره ای

مواد لازم:

باترمیلک 200 گرم آرد 100 گرم
1 قاشق غذاخوری آب لیمو 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
تخم مرغ 1 عدد 1/4 قاشق چایخوری نمک
25 گرم شکر 20 گرم کره
کمی پنیر تازه موزارلا سس گوجه فرنگی به مقدار دلخواه


طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا به کمک همزن برفی تخم مرغ و شکر را به خوبی هم بزنید و بعد آرد و بکینگ پودر را به همراه نمک و باترمیلک به خوبی هم بزنید.

مرحله دوم:

سپس کره را آب کرده به مواد بالا اضافه کرده مجددا هم بزنید.قالب مورد نظرتان را با کره چرب کرده و مایع کیک را درون آن بریزید.

مرحله سوم:

داخل هر قالب یک تخم مرغ بهمراه کمی (پنیر وسوسیس یا قارچ و..) اضافه کرده وبزارید در فر با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه تا کیکها پخته شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها