رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334583

طرز تهیه کافه گلاسه | نحوه تهیه موز گلاسه و انار گلاسه

کافه گلاسه یک نوشیدنی خوشمزه و با طعمی دلنشین است که برای پذیرایی از مهمانان یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این نوشیدنی آشنا خواهیم کرد.

گلاسه
html>

کافه گلاسه چیست

مایع مخلوط با بستنی را گلاسه گویند .از جنس مایع داخل گلاسه برای تزئین روی آن استفاده می شود .

انواع گلاسه:
1-کافه گلاسه
2-شکلات گلاسه
3-کوکا گلاسه
4-آلبالو گلاسه
5-اورنج گلاسه
6-آناناس گلاسه
7-لیموناد گلاسه

طرز تهیه کافه گلاسه

مواد اولیه :

شیر یک پیمانه

پودر کاکائو یک الی دو قاشق سوپخوری

بستنی چهار اسکوپ (200 گرم)

شکر دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه:
ابتدا شیر را درون ظرف مناسبی گذاشته و با حرارت ملایم بجوشانید.سپس شکر و نسکافه را به شیر اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و اجازه دهید با هم حرارت ببینند. سپس این مایع را بگذارید در یخچال تا خنک شوند. گیلاس های پایه بلند مناسبی را انتخاب کرده و با سس قهوه یا شکلات تخته ای آب شده درون گیلاس ها چند خط بیاندازید. سپس مخلوط شکر و شیر و نسکافه را درون گیلاس ها بریزید.بستنی را از فریزر درآورده و مقداری هم بزنید تا نرم و یکدست شود.بستنی ها را بر روی مخلوط شیر نسکافه بریزید.کمی از شکلات آب شده بر روی بستنی ها ریخته و با مقداری خامه و پودر پسته و سس قهوه کافه گلاسه را تزیین نمایید. می توانید برای زیبا تر شدن توت فرنگی بر روی خامه قرار داده و آن را سرو و نوش جان فرمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پودینگ قهوه ای ایرلندی

نکــته:

می‌توانید شکر را اضافه نکنید، زیرا بستنی شیرینی لازم را دارد.

به جای شیر و پودر کاکائو می‌توانید از شیر کاکائو آماده استفاده کنید.

بستنی بهتر است کاکائویی یا شکلاتی باشد.

طرز تهیه کافه گلاسه با نسکافه

مواد لازم برای تهیه یک لیوان کافه گلاسه:
نسکافه 2 قاشق پرِ چای‌خوری.
بستنی کاکائویی یا شکلاتی 3 پیمانه پرِ بستنی‌خوری.
شکر یک قاشق چای‌خوری.
شیر تازه یک لیوان.

طرز تهیه کافه‌ گلاسه:
یک لیوان شیرِ گرم آماده کنید، بهتر است شیر کاملا جوشانده شود، در آن نسکافه و شکر را حل کنید، لیوان را در یخچال بگذارید تا حسابی سـرد شود.بعد از سرد شدن شیر 3 قاشق‌ِپر بستنی را در یک لیوان بلند (یا لیوان پایه‌بلند) بریزید. حدود نصفِ لیوان بستنی و مابقی را با شیر قهوه‌ی خنک پر کنید. شخصا پیشنهاد می‌کنم ابتدا کمی در لیوان بلند شیر قهوه‌ی تهیه شده بریزید، سپس بستنی‌ها و در آخر لیوان را با شیر پر کنید.می‌توانید روی کافه گلاسه کمی نسکافه و خلال پسته بریزید و حتی روی آن خامه بریزید. نی و یک قاشق بلند را داخل لیوان بگذارید.

طرز تهیه انار گلاسه

انار گلاسه

مواد لازم:
هرشیز(سس) توت فرنگی: به مقدار کم
شکر دانه درشت : کمی
ژله آماده شده انار: 1 بسته
*پوره یخ : 1 پیمانه
انار دان شده: 1 عدد
آب انار (ترجیحا" طبیعی): 2 تا 3 لیوان
بستنی انار : به میزان لازم (به تعداد لیوان ها)
(و یا بستنی وانیلی مخلوط با کمی آب انار)
خامه اسپری توت فرنگی: جهت تزیین
تزیینات شامل: چتر تزیینی, بیسکویت و شکورول

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ترشی انار

نحوه تهیه دسر:
ته لیوان ها را ژله تکه تکه شده انار، پوره یخ و دانه انار مخلوط با مقدار کمی شکر دانه درشت بریزید.سپس آب انار را اضافه کنید تا نصف لیوان ها پر شود و روی آن اسکوپ های بستنی را قرار دهید، برای هر لیوان 2 اسکوپ بستنی کافیست، کمی مخلوط را هم زده و با خامه اسپری تزیین کنید. در صورت تمایل می توان کمی هم دانه انار برای تزیین روی خامه قرار داد.
از چتر تزیینی، نی، بیسکوییت و شکورول هم برای تزیین استفاده کنید.دقت شود که در کنار و یا داخل گلاسه ها حتما" از قاشق استفاده شود. برای تهیه گلاسه ها نیاز به مخلوط کردن کامل بستنی و آبمیوه یا شیر نیست.
* برای تهیه پوره یخ، مقداری یخ را درون کیسه پلاستیکی ریخته و با بیفتک کوب روی آن بکوبید تا به صورت پوره درآید و یا می توان در مخلوط کن یخ قالبی ریخته و با درجه متوسط مخلوط کنید تا پوره بدست آید.

طرز تهیه موز گلاسه

طرز تهیه کافه گلاسه

موز 2 عدد
شیر 1 پیمانه
بستنی وانیلی 5 اسکوپ
یخ 4-5 تکه
چیپس شکلات به میزان لازم
سس شکلاتی برای تزئین
خامه فرم گرفته برای تزئین
ترافل، اسمارتیز یا شکلات رنده شده برای تزئین

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سوپانگل موزی شکلاتی

طرز تهیه:
برای شروع موز ها رو پوست کنده و دو نیم تقسیمشون می کنیم و داخل دستکاه مخلوط کن می ریزم.شیر سرد رو به موز ها اضافه می کنیم.دستگاه رو روشن می کنیم و چند پالس می زنیم تا موز و شیر با هم مخلوط بشن. بعد بستنی رو اضافه می کنیم. طعم بستنی هم به ذائقمون بستگی داره. پس میتونیم اگر دلمون گلاسه شکلاتی خواسته باشه از بستنی شکلاتی هم استفاده کنیم.

و بالاخره تکه های یخ رو اضافه می کنیم.حالا دستکاه رو روشن می کنیم و چند پالس می زنیم تا همه مواد حسابی یکدست بشن و طعم ها در هم میکس بشن. سپس لیوان های سرو رو آماده می کنیم. مقداری سس شکلاتی رو از داخل دیواره های لیوان های سرو رو به داخل می ریزیم.حالا لیوان رو تا نیمه از موز گلاسه پر میکنیم.مقداری چیپس شکلاتی روی لایه اول می ریزیم. می تونیم از اسمارتیز و یا حتی برش هایی از خود موز و یا مغز پسته یا هر آجیل مورد علاقمون هم استفاده کنیم.سپس لیوان رو با مابقی موز گلاسمون پر می کنیم و نهایتاً روی اون رو با خامه ای که فرم دادیم و داخل قیف با ماسوره ریختیم پایپ می کنیم.برای سرو هم میتونیم مجدداً با سس شکلاتی و ترافل های متنوعی که در بازار موجود هست تزئین و سرو کنیم و از نوشیدن یک گلاسه جذاب و هیجان انگیز لذت ببریم.

طرز تهیه کافه گلاسه | نحوه تهیه موز گلاسه و انار گلاسه

طرز تهیه گلاسه توت فرنگی و لیمو

مواد لازم:

توت فرنگی خرد شده: ۴ فنجان
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
سودا: به‌میزان لازم
طرز تهیه :
برای تهیه گلاسه توت فرنگی و لیمو ابتدا قابلمه مناسبی را بردارید و توت فرنگی را به همراه شکر و آبلیمو در آن بریزید و صبر کنید تا برای مدت زمان ده دقیقه بجوشد شعله کم باشد بعد گاز را خاموش نموده و در کناری قرار دهید تا خنک گردد .
در مرحله بعد لیوان مناسبی را بردارید و ترکیب توت فرنگی و لیمو که حسابی در یخچال خنک شده را در آن ریخته و لایه بعدی بستنی می ریزیم و دوباره لایه لایه مواد را می ریزیم در آخر سودا را به صورت فرم دار روی گلاسه ریخته و به سلیقه خودتان تزئین نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر ماست و آناناس

طرز تهیه کافه گلاسه | نحوه تهیه موز گلاسه و انار گلاسه

طرز تهیه آناناس گلاسه

مواد لازم برای آناناس گلاسه

خامه صبحانه 1 فنجان
بستنی وانیلی 1فنجان
یخ خرد شده 1 لیوان
پودرشکر 4 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
کمپوت آناناس 2 قوطی 400 گرمی

روش تهیه آناناس گلاسه
برای تهیه آناناس گلاسه ابتدا خامه را به همراه بستنی در دستگاه مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن نمایید تا به خوبی مخلوط گردند بعد پودر شکر و وانیل را بریزید و هم بزنید سپس کمپوت آناناس و یک لیوان یخ را در دستگاه بریزید و به خوبی ترکیب نمایید تا مواد یکدستی حاصل گردد .
حالا در لیوان های مناسب ریخته و به شکل دلخواه تزئین نمایید حلقه آناناس انتخاب مناسبی برای تزئین است .

طرز تهیه کافه گلاسه | نحوه تهیه موز گلاسه و انار گلاسه

طرز تهیه شکلات گلاسه

مواد لازم :
بستنی شکلاتی 100 گرم
شیر کاکائوی سرد نصف لیوان
سس شکلاتی یک قاشق مرباخوری
طرز تهیه:
برای تهیه شکلات گلاسه ابتدا شیرکاکائو را در لیوان مناسبی بریزید در مرحله بعد به صورت لایه ای بستنی بریزید و تا آخر ادامه دهید در آخر با سس شکلات تزئین نمایید در ادامه نحوه تهیه سس شکلات را آموزش می دهیم
مواد لازم برای سس شکلات :
پودر کاکائو 100 گرم
شکر 200 گرم
آب سرد نصف لیوان

طرز تهیه :
برای تهیه سس شکلات ابتدا آب سرد را در مخلوط کن بریزید بعد شکر را اضافه نموده و مخلوط نمایید در آخر کاکائو را بریزید تا به خوبی مواد مخلوط گردند هم بزنید باید به غلظت خوبی برسید سس شکلات آماده سرو می باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سوفله شکلات فرانسوی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها