رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443983

طرز تهیه پودینگ قهوه ای ایرلندی | نحوه تهیه پودینگ قهوه و دسر پودینگ با ژله اناری

پودینگ قهوه ای ایرلندی یک پودینگ عالی و مقوی با طعمی مطبوع است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این پودینگ لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

ش
html>

مواد لازم :

نشاسته ذرت دو قاشق غدا خوری یک و نیم قاشق غذا خوری پودر فوری قهوه
شکر قهوه ای یک چهارم فنجان عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
نمک خیلی کم خامه ی روی پودینگ خامه سنگین
خامه سنگین دو فنجان شکر یک چهارم فنجان
پودر فوری اسپرسو

پودینگ قهوه ای ایرلندی دسری خوشمزه است که به راحتی تهیه می گردد و برای سفره های ماه مبارک رمضان تزیین مناسبی می باشد این دسر طرفداران زیادی دارد و پیشنهاد می گردد برای یک بار هم که شده این دسر خوشمزه و عالی را امتحان نمایید.مقدار شیرینی پودینگ کم است و زمانی که با خامه سنگین مخلوط می گردد طعم عالی و متعادلی خواهد داشت.برای تهیه خامه می توان به صورت آماده از بازار خریداری نمود.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا نشاسته ذرت ، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید . خامه سنگین را اضافه نموده روی حرارت بخار آب با همزن برقی مخلوط کنید تا نرم و غلیظ گردد .

مرحله دوم:

خامه را از روی حرارت برداشته و پودر اسپرسو را اضافه نمایید و قاطی کنید . پودینگ را به میزان برابر در شش لیوان ریخته و 2 ساعت در یخچال قرار داده تا خنک گردد .

مرحله سوم:

جهت آماده نمودن خامه روی پودینگ خامه را با سرعت بالای همزن قاطی نمایید و در حین هم زدن شکر را یک قاشق یک قاشق به آن اضافه نموده تا پوک و غلیظ گردد .

مرحله چهارم:

مقدار کمی پودر اسپرسو به اندازه ای که بین دو انگشت قرار بگیرد به خامه اضافه کنید و روی پودینگ ها را با خامه پرنموده و در صورت تمایل با شکلات سکه ای تزئین نمایید.

طرز تهیه پودینگ قهوه

طرز تهیه پودینگ قهوه

مواد لازم :

زرده تخم مرغ چهار عدد شیر سه و نیم پیمانه
شکر نصف پیمانه

قهوه سرد نصف پیمانه

وانیل کمی

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه پودینگ قهوه ابتدا شیر را در قابلمه ای ریخته و حرارت را روی شعله ملایم قرار دهید تا شیر به مرور زمان بجوش بیاید و سپس زیر حرارت را خاموش نموده تا خنک گردد.

مرحله دوم:

در هنگامی که شیر در حال گرم شدن و بجوش آمدن می باشد در کاسه ای بزرگ زرده تخم مرغ،وانیل،قهوه را با هم قاطی نمایید و شکر را کم کم اضافه نمایید و با قاشق با مواد هم بزنید پس از ولرم شدن شیر آن را به مخلوط تخم مرغ و قهوه…اضافه نمایید و با استفاده از قاشق هم بزنید

مرحله سوم:

فرتان را روی 170درجه سانتی گراد قرار دهید سپس در شش ظرف که هر ظرف مخصوص یک نفرمی باشد مواد را بریزید(هر چه ظرف ها کوچک تر باشد پودینگ زودتر پخته می گردد) و در سینی فر آب جوش بریزید و ظرف ها را در سینی قرار دهید و به مدت یک ساعت صبر کرده تا در فر مایع بماند و بپزد و خودش را بگیرد. پس از یک ساعت تامل نموده تا پودینگ قهوه کمی خنک گردد سپس به مدت دو ساعت در یخچال ظروف ها را قرار دهید و به هر مدلی که تمایل دارید تزیئن نموده و میل نمایید.

طرز تهیه موس شکلات و نعنا

طرز تهیه موس شکلات و نعنا

مواد لازم:

شکلات تخته ای دویست گرم شکر نصف لیوان
خامه صبحانه یک پاکت بستنی وانیلی کوچک یکدعدد
پودر ژلاتین دو قاشق غذا خوری ژله لیمو نعنا نصف بسته
وانیل مقداری برگ نعناع به مقدار دلخواه
شیر یک لیوان

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا جهت تهیه لایه ‌شکلاتی‌ پودر ژلاتین به صورت بن ماری حل می نماییم تا شفاف گردد.در مرحله بعد شکلات و شیرو شکر روی حرارت قرار داده تا شکلات و شکر آب گردد.

مرحله دوم:

سپس خامه را اضافه می کنیم و آرام هم می زنیم تا تمام مواد حل گردد.در ادامه ‌پودر ژلاتین بن ماری شده و وانیل را اضافه می نماییم، از روی حرارت برداشته ومی گزاریم ‌خوب خنک ‌گردد.قالب مورد نظر چرب نموده و موس شکلاتی می ریزیم و صبر می کنیم تا دریخچال به اصطلاح ببندد.( پیشنهاد می گردد از قالب فیلینگ کیک استفاده نمایید )

مرحله سوم:

جهت بخش نعنایی ابتدا برگ نعناع با نصف‌ بسته خامه صبحانه و یک بسته کوچک بستی وانیلی داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله چهارم:

نصف بسته ژله‌ نعنا لیمو با نصف لیوان‌آب‌جوش خوب قاطی نمایید صبر کنید تا خنک گردد. بعد از خنک ‌شدن به خامه و نعناع و بستنی اضافه می نماییدوقتی خنک ‌گردید لایه روی موس شکلاتی ریخته و در یخچال می گزاریم با شکلات وبرگ‌ نعنا تزیین‌ می نمایید.مزه شکلات و نعنا باهم‌ خیلی خوشمزشه می باشد

طرز تهیه دسر پودینگ با ژله اناری

طرز تهیه دسر پودینگ با ژله اناری

ژله کوکاکولا شیر یک و نیم پیمانه
پودر بیسکوییت پتی بور کره 25گرم
پودینگ وانیلی نشاسته ذرت یک چهارم پیمانه
ژله آلوورا شکر 4 قاشق غذاخوری
دونه های انار وانیل یک چهارم قاشق چایخوری


طرز تهیه دسر:

مرحله اول:

ژله کوکاکولا ، پودر بیسکوییت پتی بور پودینگ وانیلی بدون تخم مرغ . ژله آلوورا رو بعد از نیم بند شدن با دونه های انار مخلوط و روی دسربریزید .

مرحله دوم:

اجازه دهید نیم ساعت توی یخچال بماند و بعد سرو کنید.


طرز تهیه پودینگ وانیلی:

مرحله اول:

شکر و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده ، شیر سرد را افزوده و مخلوط کنید. مایه را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب همزده تا غلیظ شود .

مرحله دوم:

کره را افزوده و اجازه میدهیم ذوب شود . از روی حرارت برداشته ، وانیل را اضافه میکنیم. وانیل حرارت بخورد، دسر تلخ میشود . غلظت و میزان شیرینی پودینگ رو با توجه به ذائقتون میتونین کم یا زیاد کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها