رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 342458

راهنمای کامل سفر به گرجستان

رپورتاژ / برای سفر به کشور گرجستان نیاز به اطلاعات گردشگری دارید که آنها را می‌توانید در مطلب زیر بخوانید.

h2>گرجستان - سفر باتو

شهر تفلیس بزرگترین شهرگرجستان و نیز پایتخت آن است. قدمت آن به قرن پنجم میلادی می‌رسد، ولی اکنون شهری مدرن است. این شهر همیشه شاهد اتفاقات مهم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده است.

معماری‌های خیره کننده و جدید و قدیم و مناظر بکر طبیعی، این شهر را مقصدی پربازدید برای مسافران ساخته است. پیش از خرید تور گرجستان ، بسیار مناسب است که مطلب را کامل بخوانید.

تفلیس

بعد ارز انقلاب گل سرخ از قبل هم دلنشین‌تر شد، کافه ها و رستوران‌های عالی، اقامتگاه‌های متنوع از هاستل‌های خوب گرفته تا هتل‌های بین‌المللی پنج ستاره، کافه هاو موزه‌ها، خیابان‌های شیک و تمیز، حمل و نقل عمومی و معماری های مدرن شهر به زیبایی آن صدچندان افزوده است.

در تفلیس بافت تاریخی حال و هوای اوراسیایی دارد، با خانه‌های قدیمی بالکن‌دار، خیابان‌های باریک، همراه با مناظر رویایی دره عمیق و رودخانه متکواری. برای سفر با تور تفلیس مطالبی را برای آشنایی بیشتر بازگو می‌کنیم. برای خواندن اخبار در مورد تور لحظه آخری سایت سفر باتو مطالب مفیدی به شما ارائه می کند.

هزینه سفر

سفر به تفلیس هزینه زیادی ندارد، برای خرید بلط هواپیما زودتر اقدام کنید. هتل ها در تفلیس از قیمت متوسط تا بالا است که با کمی جستجو می شود هتل مناسب با بودجه را انتخاب کرد. تنوع قیمت برای هر نوع غذا زیاد است. برای رفت و آمد در شهر هم بهتر است از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید که راحت و ارزان است.

آب و هوای تفلیس

تفلیس به خاطر نزدیکی به کوه در معرض وزش با است و در نتیجه تابستان خنکی دارد، ولی بهترین زمان برای سفر به تفلیس بهار است که هوا معتدل است. در تابستان دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه است و در پایز مرطوب و بارانی است. در زمستان هوا بسیار سرد می شود ولی برای ورزشهای زمستانی زمان خوبی است.

جاذبه‌های گردشگری

کلیسای متخی و تندیس پادشاه واختانگ یکم، که مشرف به رود متکواری است، قلعه ناریکالا که اولین بار در قرن چهارم ساخته شده، باغ ملی گیاه شناسی گرجستان که قدمت آن به سه قرن پیش میرسد، مسجد تفلیس، حمام چشمه های معدنی گوگردی، تفلیس قدیم و بناهای هنر نو که در دو طرف رود کر واقع شده و بسیاری بناهای تاریخی از قرن پنجم تا بیستم میلادی در آن دیده می شود. کاروانسرای تفلیس، کلیسای جامع تثلیث و موزه ملی گرجستان از جمله دیدنی های تفلیس هستند.

باتومی

در واقع پایتخت توریستی گرجستان است و دومین شهر بزرگ گشور بعد از تفلیس است. این شهر بندری در کتار دریای سیاه واقع شده و علاوه بر اینکه از زیباترین و توریستی ترین شهرهای قفقاز است، مرکز تجاری مهمی نیز هست. دولت گرجستان برای معرفی تمام زیبایی های شهر برنامه ریزی بسیار خوبی ارائه کرده است. در اینجا نکاتی را ذکر می کنیم که در سفر با تور باتومی راهنمای شما باشد.

آب و هوای باتومی

این شهر، مرطوب ترین شهر گرجستان است و در اکثر فصول بارندگی دارد زیرا تحت تاثیر جریانهای هوایی دریای سیاه است. گرمترین ماه سال اوت با دمای متوسط ۲۲ درجه است و ژانویه با دمای متوسط ۷ درجه سردترین ماه سال است. متوسط دمای هوا ۱۴ درجه است و مرطوبترین ماه سال نیز سپتامبر است.

مواد غذایی

در باتومی علاوه بر انواع غذاهای بین‌المللی و قست فود و پیتزا، غذاهای محلی پرطرفداری دارد مثل، خاچاپوری گرجی، خینکالی، سالاد سزار و ...که در حقیقت خاچاپوری غذای معروف گرجستان است و در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود.

جاذبه های گردشگری باتومی

همچنین پیش از خواندن ادامه متن، لازم به توضیح است که برای اطلاع از مطالب مفید درمورد تور استانبول می‌توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید. بلوار باتومی، که در واقع پارکی در امتداد ساحل است و در سال ۱۸۸۱ ساخت آن آغاز شده و در آن انواع مجسمه‌ها و صندلی‌های زیبا و فواره‌های مختلف وجود دارد. پارک دلفین‌ها که اجراهایی سرگرم کننده به زبان‌های گرجی، انگلیس و روسی به نمایش می‌گذارند.

برج آلفابتیک با ۱۳۰ متر ارتفاع و از جنس آلومینیوم است و نمایش در شب بسیار دیدنی است. میدان پیازا که اصالت ایتالیایی دارد و معماری و شیشه های رنگین بسیار زیبای آن چشم نواز است. آکواریوم باتومی که دارای بیش از ۱۰۰ نوع از ماهی های دریای سیاه است و داخل آن نمایشگاه هایی برای بازدیدکنندگان ترتیب داده شده است.

مجسمه علی و نینو معروف به مجسمه عشق که شاهکار مهندسی است، آن مجسمه‌ها به شکل یک زن و مرد ساخته شده اند که در طول روز به هم می رسند و از هم می گذرند. باتومی از شهر های امن دنیاست، پس پیاده روی شبانه کنار ساحل را از دست ندهید و نیز جشنواره های زیادی در این شهر برگزار می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها