رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347169

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ | نحوه تهیه اشتودل شکلاتی

اشترودل مرغ و قارچ یک میان خوشمزه و لذیذ است که میتواند به عنوان یک میان وعده لذیذ خصوصا برای کودکان در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت اشترودل مرغ و قارچ همراهی می کنیم.

اشترودل
html>

اشترودل از انواع غذا ی میان وعده هایی است که شکل بسیار زیایی دارد که همین باعث جذب کودکان می شود . هم چنین مقوی و سالم است و طعم بسیار خوبی دارد. اصل این غذا اتریشی بوده و نوع سنتی ان را با مواد شیرین پر می کنند و به عنوان صبحانه و میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد اما امروزه مدل های مختلفی از اشترودل وجود دارد .

در این مطلب ما به شما اموزش دو نوع اشترودل شکلاتی و اشترودل مرغ و قارچ را اموزش می دهیم.

اشترودل مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل:

آرد : سه و نیم لیوان

تخم مرغ : 1 عدد

خمیر مایه : یک دوم قاشق غذا خوری

شیر یا آب : یک لیوان سر خالی

شکر: یک قاشق غذا خوری سر خالی

نمک : 1 قاشق چای خوری

روغن : ¼ لیوان

زرده ی تخم مرغ: یک عدد

خمیر اشترودل

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

شیر را در ظظرفی ریخته و آن را روی خرارت بگذارید تا ولرم شود.داهل یک ظرف، خمیر مایه ، شیر و نصف شکر را بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا به عمل بیاید.

حالا ظرف دیگری برداریدد و تخم مرغ و باقی مانده شکر و نمک و روغن را بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

حالا بعد از ده دقیقه که خمیر مایه به عمل امد ، مقدار کمی از آرد را اضافه کنید و با موادی که داخل ظرف ریخته بودیم با چنگال یا قاشق به هم بزنید.

سپس آرد را کم کم به مود اضافه کنید و مواد را مرتب هم بزنید تا خمیر یک دستی به دست بیاد.

خمیر را به مدت ده دقیقه ورز بدهید، روی ظرف را با پارچه بپوشانید و بگذارید تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند تا ور بیاد.

مواد لازم جهت تهیه مایه مرغ و قارچ :

مرغ پخته و ریش ریش شده 3 تکه

قارچ 200 گرم

پیاز یک عدد متوسط

سیب زمینی 2 عدد متوسط

رب گوجه 2 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

( هم چنین می توانید در مواد مایه از ذرت و فلفل دلمه ای هم استفاده کنید و به جای مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده کنید که اشترودل گوشت و قارچ درست کنید.)

اشترودل مرغ و قارچ

طرز تهیه :

پیاز ها را خلالی خرد کنید و سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید.و قارچ ها را نیز خرد کنید.مرغ ها را هم بپزید و ریش ریش کنید.

تابه را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن در ان بریزید . سیب زمینی ها را در ان پخته و کنار بگذارید. سپس پیاز را داخل تابه ی بزرگی بریزید و تفت دهید. بعد از تفت دادن ان ها رب گوجه را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید.حالا مرغ ریش ریش شده ی پخته شده را به پیاز اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید.قارچ ها را در ظرف دیگری کی تفت دهید.حالا سیب زمینی و قارچ رو به مرغ و پیاز اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید و با هم تفت دهید.مایه داخل اشترودل اماده است و حالا نوبت به درست کردن اشترودل ها رسیده است.

خمیر که ور امد دوباره ورز میدهیم تا پفش بخوابد. سپس برای هر یک اشترودل به اندازه ی یک بشقاب خمیر جدا می کنیم.خمیر را به کمک وردنه به شکل مستطیل پهن می کنیم و ان را از عرض به سه قسمت تقسیم کرده و قسمت بالایی و پایینی را به صورت مورب برش می دهیم .حالا مواد را در قسمت وسطی خمیر گذاشته و برش های مرب را روی ان یکی از بالا و یکی از پایین به صورت گیس باف می گذاریم و انتهای خمیر را به هم وصل می کنیم تا مواد از داخل اشترودل بیرون نریزد.با استفاده از قلم مو زرده ی تخم مرغ را که از قبل هم زدیم روی اشترودل ها می زنیم.اشترودل ها را داخل فر با دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت قرار می دهیم.اشترودل مرغ و قارچ شما اماده است. نوش جان کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه اشترودل مرغ و اسفناج

اشترودل شکلاتی

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ : 1 عدد

گردو پودر شده : 60 گرم

پودر نارگیل : 45 گرم

شکلات شیری خرد شده : 60 گرم

شیر : 2 قاشق سوپ خوری

عصاره وانیل : ¼ قاشق چای خوری

خمیر فیلو : 6 ورق ( ورق ها 4 گوشی باشند و اندازه ی هر کدام 30 در 50 سانتی متر باشد)

کره ذوب شده : 60 گرم

نارگیل : 20 گرم

گردو خرد شده : 30 گرم

شکر : 90 گرم

آب : 60 میلی لیتر

عسل : دو قاشق سوپ خوری

اشترودل شکلاتی

طرز تهیه اشترودل شکلاتی

یک کاسه بردارید و سفیده ی تخم مرغ را در ان هم بزنید. سپس پود گردو، پودر نارگیل، شیر ، شکر، وانیل و شکلات را به ان اضافه کرده و هم بزنید.روی سینی فر را با با روغن کمی چرب کنید و یک دانه از خمیر فیلو را روی ان قرار دهید . کره را اب کنید و با برس روی خمیر بمالید. یک لایه دیگر از خمیر را روی ان قرار دهید و دوباره کره را روی خمیر بزنید. توجه داشته باشید که خمیر هارا به صورت مرتب و اندازه ی هم روی هم قرار دهید. لایه های دیگر خمیر را به همین ترتیب روی دیگری بمالید و در نهایت لبه های ان را به شکل یک دست ببرید.

خمیر را از سمت عرضی به سه قسمت تقسیم کنید اما برش نزنید حالا از سمت طولی از هر دو طرف بالا و پایین برش های مورب ایجاد کنید. مواد را در قمت میانی خمیر ریخته و خمیر های برش خرده را به ترتیب یکی از بالا یکی از پایین به سمت مرکز اشترودل بگذارید به طوری که مواد دیده نشوند و سطح ان کاملا پوشیده شود.و انتهای خمیر را به هم وصل کنید تا مواد نریزد.

حالا سطح اشترودل را با استفاده از برس دوباره کره بزنید و به مئت 20 الی 30 دقیقه در فر با دمای 190 درجه قرار دهید تا اشترودل ها طلایی رنگ شوند.شکر و اب و عسل را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید و روی حرارت کم به مدت 3 دقیقه بجوشانید.اشترودل ها را از فر خارج کنید و روی یک سینی فلزی قرار دهید.مخلوط شکر و اب و عسل را روی اشترودل بریزید و صبر کنید تا کاملا به خرد ان برود.روی اشترودل گردو و پودر وانیل بریزید و صبر کنید تا سرد شود.اشترودل شما اماده ی سرو می باشد. نوش جان کنید.

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ | نحوه تهیه اشتودل شکلاتی
طرز تهیه اشترودل هات داگ :


مواد لازم:
آرد 3 و نیم لیوان
تخم مرغ 1 عدد
شیر ولرم 1 لیوان .
مخمر فوری 3 قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 1/4 لیوان
هات داگ به مقدار لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه هات داگ

طرز تهیه :
برای تهیه اشترودل هات داگ در ابتدا کاسه ای مناسب را برداشته و مخمر و شکر را در آن بریزید و به خوبی هم بزنید بعد شیر گرم را به آرامی بیافزایید و هم بزنید بعد در ظرف دیگری تخم مغ و نمک را قاطی نموده و با کمک چنگال آنقدر بزنید تا کف نماید بعد ترکیب حاصله را به شیر و مخمر بیافزایید.
کاسه دیگری را بردارید و آرد را در آن سه بار الک نمایید بعد ترکیب شیر و تخم مرغ را آرام آرام به آرد بیافزایید تا گلوله نشود سپس روغن را کم کم بریزید و با دست به خوبی ورز دهید.
حالا ظرفی را چرب نمایید و خمیر را در آن بریزید و برای مدت زمان در گوشه گرمی گذاشته تا حجم آن دو برابر گردد.
در مرحله بعد هات داگ ها را در ماهیتابه که روغن داغ در آن است بریزید تا سرخ گردد .
خمیر را به صورت تکه های مستطیل شکل درآورید و از نظر طول از هات داگ بلند تر باشد بعد از آن هات داگ را در وسط خمیر قرار دهید کناره های خمیر را با فاصله های برابر برش دهید و به صورت ضربدر روی هم قرار دهید تا به صورت گیس بافت گردد سپس زرده تخم مرغ را روی اشترودل بمالید اگر دوست دارید کنجد روی آن بریزید.
در مرحله بعد سینی فر را بردارید و کاغذ روغنی کف آن گذاشته و اشترودل را در آن بچینید بعد از 15 دقیقه که خمیر استراحت کرد سینی را داخل فر که از قبل با درجه 180 گرم نمودید بگذارید مدت زمان پخت اشترودل ها 20 تا 30 دقیقه می باشد اگر یک کاسه آب داخل فر بگذارید نان ها ترد می گردند.
حالا اشترودل ها را از فر خارج نموده و در ظرف سرو بچینید و با سس گوجه فرنگی تزئین نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها