رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436181

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ | دستور تهیه همبرگر پنیری مرغ و قارچ

اشترودل گوشت و قارچ یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که به عنوان میان وعده می تواند مورد استفاده قرار بگیرد در این مطلب هر آنچه در خصوص نکات مهم تهیه این غذا لازم است بدانید برای شما آماده کردیم.

اشترودل گوشت و قارچ
html>

مواد لازم :

خمیر مایه دو قاشق چای خوری ماست یک قاشق سوپ خوری
آب ولرم یک سوم پیمانه آرد دو پیمانه
کره یا روغن جامد پنجاه گرم نمک یک قاشق مرباخوری
تخم مرغ یک عدد شکر نصف قاشق مرباخوری


مواد داخل اشترودل:

گوشت چرخ کرده 250گرم فلفل سیاه به مقدار لازم
پیاز خرد شده 2 عدد ادویه کاری به مقدار لازم
فلفل دلمه ای رنگی و سبز خرد شده نصف پیمانه زرد چوبه به مقدار لازم
قارچ خرد شده صد گرم آویشن به مقدار لازم
جعفری خرد شده چهار قاشق سوپ خوری زیره به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی دو قاشق سوپ خوری پودر سیر به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم پنیرپیتزا به میزان لازم



رومال اشترودل :

تخم مرغ یک عدد شیر یک قاشق مرباخوری
کنجد یا سیاهدانه کمی

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا آب ولرم را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و خمیر مایه و شکر را داخل آن ریخته و با قاشق مخلوط کنید . ده دقیقه کنار بذارید تا عمل بیاید .سپس در یک کاسه کوچک تخم مرغ ، نمک و ماست را خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید .

مرحله دوم:

در یک تابه ، کره را آب کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود . کره را به مخلوط آب و خمیر مایه اضافه کنید .مخلوط تخم مرغ و ماست را به مواد قبلی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید . یک پیمانه از آرد را روی مخلوط الک کرده و کاملا مخلوط کنید . پیمانه دوم آرد را کم کم اضافه کرده و ورز دهید تا خمیر نرمی حاصل شود . سپس روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت استراحت دهید .

مرحله سوم:

برای مواد داخل خمیر ، پیاز خرد شده را کمی سرخ کنید ، فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید . وقتی فلفل ها کمی نرم شدند ، قارچ را اضافه کنید . به محض اینکه همه مواد کمی سرخ شدند ، گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید . ادویه ها را اضافه کنید و گوشت را تفت دهید . جعفری خرد شده را اضافه کرده و مخلوط کنید . در مرحله آخر رب گوجه را به مواد گوشتی اضافه کنید . کمی تفت داده و اجازه دهید جا بیفتد . مواد آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شوند .

مرحله چهارم:

و اما بر میگردیم سراغ خمیر ؛ حجم خمیر پس از استراحت دو برابر می شود . آن را با کف دست ورز دهید تا هوای اضافی آن از بین برود و به اندازه اصلی باز گردد .روی میز کار را کمی آرد بپاشید و خمیر را با چاقو دو قسمت کنید . یک قسمت را داخل ظرف برگردانید و روی آن را بپوشانید . خمیر را پهن کرده و بعد از برش دادن خمیر ، کمی سس مالیده و بعد مواد گوشتی را بریزید و در آخر پنیر پیتزا را اضافه نمایید. روی خمیر ها را بعد از پیچیدن ، با قلمو از مخلوط تخم مرغ و شیر بزنید و کنجد یا سیاه دانه بپاشید .

مرحله پنجم:

اشترودل ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه بذارید تا زمانی که نان پخته شود . حدود چهل دقیقه کافی است. تا جایی که زیر نان ها طلایی شود . میتوانید پنج دقیقه گریل را هم روشن کنید تا روی آن طلایی شود .

طرز تهیه همبرگر پنیری مرغ و قارچ

طرز تهیه همبرگر پنیری مرغ و قارچ

مواد لازم:

قارچ نیم کیلو پودر آویشن ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم
مرغ فیله شده یک ران و سینه کامل پودر سوخاری نصف پیمانه
پیاز دو عدد متوسط پنیر گودا یا پنیر رنده ای پیتزا به مقدار لازم
سیر دو حبه




طرز تهیه :

مرحله اول:

همه مواد رو توی غذا ساز ریخته و کاملا میکس میکنم و بعد به خوبی ورز میدم تا به خورد هم برن . حداقل نیم ساعت داخل یخچال استراحت میدم و بعد به اندازه دلخواه ( سایز نون همبرگر ) با دست فرم داده و صاف و بدون ترک ، روی حرارت متوسط سرخ میکنم تا مغز پخت هم بشن .

مرحله دوم:
من به تعداد نیاز سرخ میکنم و باقی برگرها ، بسته بندی ، فریز میشه . روی بسته بندیها ، حتما تاریخ بزنین که نهایت یکی دو ماه آینده مصرف بشه . توجه داشته باشین ، حتما از رون مرغ هم استفاده بشه . در غیر این صورت ، برگر ، بعد از پخت ، سفت و خشک میشه . اگه فقط گوشت سینه مرغ در دسترستون بود ، حتما باید پنجاه گرم کره نرم شده برای نسبتای ذکر شده ، با مواد مخلوط کنین تا از سفتی اون گرفته بشه . استفاده از ادویه های مختلف و ترکیبات دیگه ای مثل پنیر گودا و یا پنیر ورقه ای بستگی به ذائقه شما داره که من موقع سرو روی برگر میذارم و چند دقیقه ای داخل فر میمونه تا جایی که پنیر آب بشه و نون و مواد میانی به هم بچسبند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها