رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354748

طرز تهیه هات داگ | نحوه تهیه سس قارچ و انواع هات داگ

هات داگ یکی از غذاهای مشهور فست فودی است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در طول هفته تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت هات داگ همراهی می کنیم.

هات داگ
html>

دستور پخت انواع هات داگ

طرز تهیه هات داگ

با استفاده از چاقو روی سوسیس ها شیار های کوچکی درست کنید.سوسیس ها را در روغن داغ سرخ کنید تا به خوبی بپزند و برشته شوند.سوسیس ها را در صافی بگذارید و صبر کنید تا روغنشان برود.( می توانید برای آماده کردن سوسیس ها از فر نیز استفاده کنید به این صورت که فر را با دمای 180 درجه روشن کرده و سوسیس ها را روی سیخ جوجه گردان فر قرار داده و و صبر کنید تا تمام قسمت های آن گریل شود.

خیار شور و گوجه ها را به صورت خلالی برش زده و کنار بگذارید.قارچ ها را هم به خوبی بشورید و در تابه ای با کمی روغن و حرارت بالا سرخ کنید تا قارچ ها آب نندازن.هم چنین برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را هم به قارچ اضافه کرده و از روس حرارت بردارید.سیب زمینی ها را هم به صورت خلالی خرد کنید و در تابه ای سرخ کنید و به آن زرد چوبه و نمک اضافه کنید.

نان هات داگ را باز کرده و سوسیس هات داگ و بعد قارچ و سیب زمینی را درون نان میریزیم.روی ساندویچ را با پیتزا می پوشانیم نان را در یک فویل الومینیومی می پیچانیم که از سوختن نان جلوگیری شود.توجه داشته باشید که فویل روی پنیر ها نباشد تا پنیر ها بتوانند به خوبی اب شوند.برای اینکه خمیر پنیر پیتزا کش دار شود، کمی اب با اب پاش روی ان بریزید.

ساندویچ را درون فر گذاشته و دمای ان را 180 درجه قرار دهید.30 دقیقه صبر کنید تا پنیر ها اب شوند. هات داگ شما اماده است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک پیتزا بدون فر

هات داگ مَک و پنیر

هات داگ مَک و پنیر

مواد لازم برای 8 نفر:

ماکارونی شکلی : دو پیمانه

کره: دو قاشق غذا خوری

آرد سفید: دو قاشق غذا خوری

شیر: دو پیمانه

پنیر چدار رنده شده: 1.5 پیمانه

هات داگ: 8 عدد

نان هات داگ : 8 عدد

نان تست برشته: نصف پیمانه

پودر چیلی: به میزان لازم ( اختیاری)

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ژامبون مرغ خانگی

طرز تهیه

فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت روشن کنید صبر کنید تا گرم شود ماکارونی را پخته و آبکش کنید. آن را کنار بگذارید.یک قابلمه ی کوچک برداشته و کره را در ان بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود.آرد را به ان اضافه کرده و حدو یک دقیقه بپزید.شیر را به طور یک جا اضافه کرده و هم بزنید تا مایع غلیظ شده و حباب روی ان تشکیل شود. حالا پنیر چدار را اضافه کرده و هم بزنید.و در اخر ماکارونی را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود

هات داگ را در یک ظرف مستطیل شکل داخل نان بگذارید و مقداری از ماکارونی و پنیر را روی ان بریزید.و حالا روی تمام مواد نان تست برشته را بریزید. و در صورت تمایل هم پودر چیلی بریزید. ظرف را داخل فر گذاشته و 10 دقیقه صبر کنید تا مواد بپزند.باقی مانده پنیر را روی هر کدام از ساندویچ ها ریخته و سرو کنید.

هات داگ با سس سالسا و لیمو

هات داگ با سس سالسا و لیمو

مواد لازم برای 8 نفر:

گوجه فرنگی گیلاسی سبز و قرمز: 30 گرم

پیاز چه سبز ریز شده: نصف پیمانه

گشنیز ریز شده: نصف پیمانه

فلف چیلی نواری بریده شده: یک عدد

لیمو ترش: دو عدد

مائ الشعیر : یک قوطی

هات داگ : 8 عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

نان هات داگ برشته شده : 8 عدد

پنیر مونتری یا گودا: نصف پیمانه


طرز تهیه

ابتدا برای تهیه سالسا، در یک کاسه متوسط گوجه فرنگی، پیاز، گشنیز و نصف فلفل چیلی را ریخته و با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و کنار بگذارید.

یک لیمو را از وسط نصف کرده و آب آنها را بگیرید و پوست آنها را نگهدارید.یک تابه ی بزرگ برداشته و ماءالشعیر، باقی فلفل چیلی، آب لیموترش و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا به جوش بیایند. هات داگ ها را به مایه اضافه کنید (توجه داشته باشید که در تابه نباید روی ان باشد) 7 دقیقه مواد را بپزید.سپس هات داگ ها را از تابه خارج کرده و بقیه مواد را دور بریزید.

هات داگ را داخل نان بگذارید، سس سالسا را روس ان ریخته و به همراه لیموی قاچ شده سرو کنید و نوش جان کنید..

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه بقچه سیب زمینی

هات داگ با سس آووکادو و چیپس

هات داگ با سس سالسا و لیمو

مواد لازم برای 8 نفر:

آووکادوی رسیده و نرم: سه عدد

آب لیمو :یک قاشق غذاخوری

نمک: 4/3 قاشق چای خوری

هات داگ : 8 عدد

پیاز سفید کوچک خلالی شده: یک عدد

گوجه فرنگی خرد شده: دو عدد

چیپس سیب زمینی خرد شده: یک پیمانه

طرز تهیه :

یک کاسه برداشته و آووکادو ها را در ان له کنید. سپس آب لیمو و نصف قاشق چای خوری نمک و یک چهارم پیمانه فلفل به ان اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید.حالا هات داگ ها را کبابی یا سرخ کنید. روی آن ها سس آووکادو و پیاز خرد شده و گوجه فرنگی نگینی شده و چیپس خرد شده بریزید.حالا کاسه سس آووکادو را از یخچال بیرون آورده و همراه هات داگ و مخلفاتش سرو کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پیراشکی مارپیچی

سس قارچ

سس قارچ یکی از پر کاربرد ترین سس هایی هست که می توانید با بسیاری از غذا ها مثل استیک، هات داگ و انواع ساندویچ ها سرو کنید.

مواد لازم

قارچ : 100 گرم

نمک : 1.2 قاشق چای‌خوری

فلفل : مقداری

کره : 2 قاشق غذاخور

آرد :‌ 2 قاشق غذاخوری

شیر یا شیر و خامه : یک پیمانه

سرکه سیب : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس قارچ

قارچ ها را به خوبی شسته و از درازا خرد کنید.یک قابلمه بردارید و قارچ ها را در ان بریزید و سپس نمک و فلفل و کره را به ان اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت کم به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا کره کاملا ذوب و قارچ ها طلایی رنگ شوند. ( توجه داشته باشید که در قابلمه نباید روی آن باشد)حالا آرد و شیر را داخل کاسه ای بریزید و با هم به خوبی مخلوط کنید. و ان را کم کم و به ارامی به محتوای قابلمه اضافه کنید.ده دقیقه باید روی حرارت باشد و در این مدت باید ان را هر چند وقت یک بار هم بزنید. میتوانید سرکه سیب هم به سس اضافه کنید.سس قارچ شما آماده می باشد.

طرز تهیه هات داگ |  نحوه تهیه سس قارچ و انواع هات داگ

طرز تهیه هات داگ مرغ و پنیر:
مواد لازم :
1 عدد سینه مرغ
2 عدد تخم مرغ آپز
1/2 بسته ماکارانی پیچی
2 عدد سیب زمینی پخته نمک وفلفل
پنیر گودا
2 ق غ سس مایونز
1عدد تخم مرغ خام
پودر سو خاری

طرز تهیه :
برای تهیه هات داگ مرغ و پنیر در ابتدا سینه مرغ را به روش دلخواهتان بپزید و بعد از اینکه خوب پخته شد آنها را کاملا با هر وسیله ای که در دسترس دارید له نمایید.سینه مرغ له شده را کناری بگذارید
در مرحله بعد سیب زمینی و تخم مرغ را بپزید و بعد از پخت آنها را رنده نموده و کنار بگذارید .
حالا ماکارانی را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا به خوبی پخته شود و به اصطلاح وا برود .
در این مرحله با هر وسیله که در دسترس دارید مثل گوش کوب برقی یا غذا ساز و ... کلیه مواد را مخلوط نمایید و به خوبی آسیاب نمایید تا با هم یکدست گردند بعد سس مایونز ونمک و فلفل را اضافه نموده و مواد را به خوبی مخلوط نمایید
حالا مواد آماده شده را در ظرفی بریزید و از آن به اندازه هات داگ در دستان بگیرید و میان آن پنیر گودا قرار دهید .
ظرف دیگری را بردارید و تخم مرغ را در آن بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست گردد . هات داگ را در داخل تخم مرغ بگردانید و بعد داخل آرد سوخاری بزنید . حالا تابه مناسبی را انتخاب نموده و در آن روغن بریزید وقتی خوب داغ شد هات داگ را در تابه قرار داده و سرخ نمایید.هات داگ مرغ و پنیر آماده است .بعد در ظرف سرو بچینید روی آن را تزیین نمایید امیدوارم که آن را تهیه نموده و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.
اگر نخواستید سرخ کنید هات داگ های آماده را در فریزر نگهداری نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کروکت سیب زمینی و سوسیس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها