رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370954

خواص روغن مورچه | معجزه روغن مورچه برای درمان موی زائد

روغن مورچه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد این فواید با پیشرفت دانش پزشکی بیشتر آشکار شده است در این مطلب می خواهیم شما را با این روغن جادویی آشنا کنیم

روغن مورچه
html>

خواص روغن مورچه

خواص روغن مورچه

روغن مورچه حاصل له شدن چندین هزار مورچه و یا تخم مورچه می باشد. تهیه این روغن اینگونه است که پس از خشک کردن تخم مورچه آن را آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ می باشد طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد روی می دهد، خارج می کنند.ماساژ روغن مورچه بر روی پوست بدون مو که موهای آن از ریشه کنده شده ، موجب رفع موهای زائد می شود.در سال های قدیم جهت از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می گرفتند و می سابیدند و آنها را روی پوست مالش می دادند اما این موضوع از نظر علمی، اثبات نگردیده با این وجود، افرادی که از روغن مورچه یا مورچه له شده استفاده کرده اند به دو دسته تقسیم می شود. گروهی که موهای زائد بدنشان تغییری نکرد ولی گروه دیگر شاهد کم شدن موهای زائد بدنشان بوده اند.

روغن مورچه برای افزایش شنوایی

نحوه مصرف روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد:

برای شروع موهای محل مورد نظر با دقت و به آرامی از ریشه کنده شود (استفاده از تیغ و پودر موبر موثر نخواهد بود) سپس 10 الی 25 قطره (بسته به سطح پوست) از روغن مورچه روی پوست مالش میدهید و پس از 2 ساعت بشویید این کار را به مدت 3 تا 5 روز حداقل روزی 3 بار تکرار گردد.
اگر مویی از ریشه کنده نشده باشد با تکرار 2 تا 3 مرحله از بین می رود

روغن مورچه برای افزایش شنوایی

خاصیت دیگر روغن مورچه که حاصل جوشاندن مورچه در روغن زیتون می باشد، افزایش شنوایی و جلوگیری از وزوز گوش می باشد .جهت درمان توصیه می شود که مقدار معینی از این روغن را درون گوش چکانده شود .

نکته : استعمال این روغن باید زیر نظر متخصص باشد. اگر فردی به صورت خودسرانه این روغن را در گوش خود بچکاند به دلیل اینکه ممکن است زخم یا پارگی کوچک در گوش وجود داشته باشد، احتمال دارد موجب بروز عفونت و آلودگی در گوش و یا اختلال‌های شنوایی در گوشش مواجه شود.

روغن مورچه برای نوزادان

روغن مورچه برای نوزادان

بعضی از مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو می‌ گردند برای جلوگیری از نگرانی های آینده روغن مورچه را به بدن کودک خود مالش می دهند .در حالی که امکان دارد این روغن، واقعا روغن مورچه نباشد و محتوای ترکیبات دیگری باشد که پوست نوزاد را دچار عوارض جبران ناپذیری برای نوزاد دلبند شما ایجاد گردد.

حتی اگر این روغن، روغن مورچه واقعی باشد امکان دارد حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای اسید فرمیک باشد که موجب سوخته شدن پوست یا ازبین رفتن ریشه موهای نوزاد که به صورت کرک در آمده گردد و حتی پوست نوزاد را تیره و سیاه رنگ گرداند.

عوارض روغن مورچه

عارضه ای برای این محصول ذکر نشده اما باید توجه داشت که :

  • از مصرف کردن در اطراف چشم یا پوست آسیب دیده دوری گردد

  • از خوردن محصول خودداری گردد

  • از مصرف آن برای نوزادان و زنان باردار بدون اجازه پزشک خودداری گردد

  • به دلیل وجود اسید فرمیک در صورت مصرف بیش از حد باعث تیرگی و سوختن پوست بخصوص در نوزادان می گردد

نکته: درمانگران طب سنتی توصیه می کنند که هرگز در استفاده از روغن مورچه برای از بین بردن موی زائد در دختران، آن را بر دستگاه تناسلیشان مالیده نشود، چرا که امکان دارد موجب ریسک نازایی را در آنها شود.

عوارض روغن مورچه

روغن مورچه جهانی است



بعضی از مردم باوردارند که استعمال روغن مورچه خارجی تاثیر بیشتری در کاهش میزان رویش موهای زائد دارد. با یک جستوجویی آسان در یکی از موتورهای جست و جو مشاهده می کنید که روغن مورچه در میان زنان اروپایی و آمریکایی شناخته شده می باشد و آنها هم برای از بین بردن موهای زائد به روغن مورچه روی آوردند.

مردمی که از روغن مورچه خارجی استفاده می کنند معتقدند تاثیر ماندگاری دارد و بعد از 4 تا 5 بار استفاده از روغن مورچه به مرور کاهش میزان رویش موهای زائد را مشاهده کرده اند و نتیجه خوبی حاصل گردیده بر اساس رویت کاتالوگ این محصول روغن مورچه خارجی از تخم مورچه استخراج می شود.

استفاده از روغن مورچه برای اهداف دارویی

این ابزار غالباً برای تأثیرگذاری بیشتر آنها به داروهای مختلف اضافه می شود. همچنین با موفقیت در طب عامیانه استفاده می شود. به عنوان مثال ، ناحیه آسیب دیده با کبودی ، آسیب دیدگی و رگ به رگ شدن با روغن مورچه مالیده می شود. ناراحتی ناراحت کننده فرآیند التهابی را که در مفاصل رخ می دهد ، ایجاد می کند و شیوه زندگی عادی فرد را محدود می کند. دوباره ، روغن مورچه کمک می کند ، سندرم درد را تسکین می دهد و شرایط را تسکین می دهد.

این ابزار برای درمان آرتروز و پوکی استخوان استفاده می شود. قبل از استفاده از کمپرس ، باید آزمایش حساسیت پوستی انجام شود تا عدم تحمل فرد به دارو رد شود. اسید موجود در روغن ، قوی ترین محرک ایمنی است. به لطف تعداد زیادی ویتامین و عناصر کمیاب مفید ، مقاومت بدن در برابر اثرات منفی محیط خارجی افزایش می یابد. به همین دلیل ، توصیه می شود در دوره نقاهت بعد از بیماری جدی یا جراحی بزرگ از روغن استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها