رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379950

خواص ریش بز | معجزه شگفت انگیز ریش بز برای لاغری

ریش بز فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور ریش بز برای تقویت کبد و لاغری میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

ریش بز
html>

افدرا یا ریش بز درختچه ای همیشه سبز می باشد ارتفاع این درختچه تا ٥/١متر رشد می کند. برگهای آن خیلی کوچک و فلسی می باشد که اغلب در مناطق خشک و نیمه خشک ایران رشد می کند و با نامهای محلی مختلفی دارد. از جمله در کرج « اُرْمَک»، در آذربایجان غربی « قاطِرْ قویْروخی»، در میانه « پُدْرُخْ»، در خیرآباد میانه « قویروخ» ، در کویر انارک، چهل چشمه و سایر نقاط فارس « علی جونک» و (علی جون) ، در عمارلو و هرزویل (خُمْ) و در علی آباد منجیل (خیم) نامیده می گردد. در برخی از کتاب ها آن را (ریش بز) نام داده اند. در یکی از کتا بها نیز نام هوم، گیاه مقدس زرتشتیان، را برای این گیاه اسم برده اند.

چون از بند های ساقه اش در تهیه کبریت مصرف می کردند آن را گیاه کبریتی هم می نامند.

گل های ریش بز، زرد رنگ ، معطر و معمولا" در اردیبهشت ماه نمایان می گردد، میوه ها به صورت پوشش قرمز گوشتی و آبدار می باشد و در اواخر مردادماه جمع می گردد.

ارمک در تاریخ چین ۲۵۰۰ ساله می باشد و در طب سنتی چینی مصرف می گردد.

خواص ریش بز

خواص ریش بز

در میوه و اندام های این گیاه املاح مختلف کلسیم، پتاسیم، نیترات، آهن، منیزیم، منگنز و ترکیبات آلکالوئیدی به نام اقدرین موجود می باشد

عصاره گیاه برای معالجه امراض مجاری تنفسی و آسم استفاده می گردد ، موجب تحریک جریان خون شده مقوی قلب می باشد. مصرف آن در خستگی عصبی و مغزی مفید می باشد حرکات روده را آرام می نماید ، انقباض برونش را درمان می کند و ترشح بزاق و شیره معده را تحریک می نماید

جهت معالجه روماتیسم مفصلی حاد و ناراحتیهای قلبی باید پنجاه گرم از گل های خشک آن را در یک لیتر آب جوش دم نمایید و چهار تا پنج بار در روز هربار یک فنجان از آب صاف شده آن را میل نمایید.

خواص مهم دارویی گیاه :

معرق محرک
گشاد کننده نایژک‌ها بالابرنده فشارخون
مدر، ضد احتقان و معالجه آسم

خواص دیگر گیاه این است که حرکات رحم را سریع تر می نماید(استوارت آن را جهت آرام کردن ناراحتی های پس از زایمان تجویز می نماید).

از گیاه ریش بز در بیماری تیفوئید و آنفولانزا نیز استفاده می شود.

جهت معالجه آبله،سرخک، استفراغ های شدید وبایی و اسهال معمولی موثر می باشد.

مضرات ریش بز

خواص ریش بز برای لاغری

این گیاه متابولیسم بدن و فعالیت مغز و قلب را زیاد می کند که به علت وجود افدرین و سودوافدرین می باشد. در نتیجه سطح انرژی بدن افزایش پیدا می کند. همه این‌ها به دلیل اثرات گرمازایی ناشی از افدرین است. این گرمازایی منجر به افزایش تجزیه چربی‌های مانده در بدن و افزایش مصرف انرژی می گردد.

افدرین و نور افدرین موجود در گیاه افدرا هنگامی که وارد خون می گردد انتقال خون و اکسیژن را به سلول‌ها سریع تر می نماید و گلوکز و لیپید بیشتری را برای تبدیل شدن به انرژی جابه‌جا می نماید. در نتیجه افدرا یا ریش بز به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته می گردد.

اگر از این گیاه برای لاغری استفاده می کنید، از یکی از منابع حاوی کافئین مانند قهوه در کنار آن میل کنید و همچنین در صورت مصرف از آب زیادی استفاده نمایید تا مواد خطرزای موجود در گیاه هرچه زودتر از بدن خارج گردد.

روش مصرف ریش بز

برای آماده کردن جوشانده گیاه از ۲۰ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب که به طور ملایم ۵ – ۱۰ دقیقه به جوش آید مصرف می گردد. از این جوشانده روزانه سه بار نصف لیوان میل شود.

خواص ریش بز برای درمان سرطان

دانشمندان روسیه دریافتند که جوشانده گیاه « ریش بزی» (اُرمک) احتمال پیشرفت سرطان مغز و نخاع را کم می نماید

دانشمندان در تحقیقاتی از جوشانده گل های کوچک زرد و سفید « ریش بزی» استفاده نمودند. آزمایشات روی موش های مستعد به بیماری سرطان مغز و دیگر اعضای بدن انجام پذیرفته است، موجب شد کمتر از بیماری رنج ببرند. محققان جوشانده « گیاه ریش بزی» را به لیست غذای آنها اضافه نمودند. بطور متوسط احتمال پیشرفت سرطان سیستم عصبی در این موش ها 86-43 درصد بود که با مصرف جوشانده این سطح برای سرطان مغز 2 بار و برای سرطان نخاع 3 بار کمتر گردید.

خواص ریش بز برای لاغری

خواص ریش بز برای تقویت کبد

بر اساس تحقیقات انجام شده اثرات تقویت‌کننده و محافظت‌کننده از کبد این گیاه نیز محقق گردیده است. در آزمایشات در نمونه حیوانی، عصاره این گیاه به عنوان یک فرآورده مکمل در معالجه کبد چرب موثر بوده است

مضرات ریش بز

استفاده گیاه ریش بز در افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی توصیه نمی گردد

گیاه ریش بز قابض می باشد و مصرف این گیاه برای صفرا ضرر دارد

دیگر کاربردهای افدرا


انستیتوی فدرال دارو و وسایل پزشکی (BfArM) در تاریخ 11 ژوئیه 2007 اعلام کرد که افدرا تحت نظارت اساسی بر مواد است. این تجارت از نظر قانونی تجارت دارویی را به میزان قابل توجهی محدود می کند. دلیل ذکر شده استفاده روزافزون از گیاه افدرا برای تولید غیرقانونی مواد مخدر بود. افدرین موجود در آن به عنوان ماده اولیه تولید مت آمفتامین (بلور) استفاده می شود.

گیاه Ephedra همچنین به عنوان یک داروی هوشمند در اینترنت معامله می شود. این آیین نامه جدید برای تخلیه منابع این تجارت در نظر گرفته شده است ، زیرا قانون نظارت بر مواد اولیه (GÜG) قوانین سختگیرانه ای را برای تجارت وضع کرده است. این امر خصوصاً در مورد مواد گروه 1 اعمال می شود ، که برای مدتی افدرین را شامل می شود و اکنون نیز گیاه افدرا است.

از اول آوریل 2006 ، گونه های افدرا و آماده سازی آنها نیاز به نسخه پزشک دارند. رقت های هومیوپاتی (از D1) مستثنی هستند ، زیرا دیگر نباید حاوی مقادیر مربوط به سو abuse استفاده باشند. اکنون داروخانه ها از نظارت بر مواد اولیه معاف شده اند. مانند قبل ، شما می توانید آماده سازی را با تجویز پزشک انجام دهید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها