رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387382

طرز تهیه بادمجان شکم پر / طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

طرز تهیه بادمجان شکم پر / طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا / طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی / طرز تهیه بادجان شکم پر بدون فر /طرز تهیه بادمجان شکم پر ایتالیایی / طرز تهیه بادمجان شکم ‌پر با مرغ

بادمجان شکم پر
a href="https://www.saat24.news/news/387382/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C">طرز تهیه بادمجان شکم پر

مواد لازم :

بادمجان : 4 یا 5 عدد

گوشت چرخکرده : 200 گرم

پیاز : 2 عدد

گوجه فرنگی : 3 عدد

رب گوجه : 3 قاشق غذاخوری

ترخون خشک (یا هر سبزی خشکی که دوست دارید ) : 2 قاشق مربا خوری

آبغوره : به مقدار لازم

نمک،فلفل،زردچوبه : به مقدار لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه گراتن بادمجان

طرز تهیه :

ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و روی هر یکبرشی طولی با چاقو به وجود می آوریم.این برش نباید عمق زیادی داشته باشد تا زمانی که بادمجان ها سرخ شدند بتوانیم مواد را در آن ها بریزیم.برای از بین بردن تلخی بادمجان ها کمی نمک به آن ها زده و به مدت 45 دقیقه نگه میداریم.

برای درست کردن مایع درونی بادمجان باید 2 عدد پیاز را خرد و سرخ کنیم.هنگامی که پیاز ها سرخ و طلایی شدند به آن ها زردچوبه و رب اضافه و تفت میدهیم.نصف مخلوط رب و پیاز را کنار گذاشته و به نصف دیگر آن گوشت چرخکرده ها را اضافه میکنیم.به تدریج نمک و فلفل را بر روی گوشت ها ریخته و سرخشان می کنیم و کمی ترخون نیز اضافه می کنیم.

برای تهیه سس باید گوجه فرنگی را بدون پوست در مخلوط کن میریزیم تا پوره بشن.پوره های گوجه را به همراه ½ لیوان آب و پیاز و رب باقی مانده در ظرفی میریزیم و اجازه میدهیم تا آب آن به جوش آید و کمی غلیظ شود.سپس نمک و فلفل را به آن اضافه میکنیم.

بادمجان ها را که تلخیشان گرفته شده خشک می کنیم و از مایع گوشت روی آن ها میریزیم.

در اخر بادمجان های پر شده را د سس گوشت روی حرارت قرار میدهیم تا به خورد بادمجان ها بروند.

بادمجان شکم پر شما آماده است.

طرز تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

مواد لازم :

پیاز خرد شده : 1 عدد

سیر : 4 حبه

سویا : به مقدار لازم

گوشت چرخکرده : 400 گرم

فلفل دلمه: 1 عدد بزرگ

پنیر پیتزا : به مقدار لازم

بادمجان بزرگ: 2 عدد

کدو بزرگ : 1 عدد

گوجه فرنگی : 4 عدد

نمک،فلفل،ادویه : به مقدار مورد نیاز

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه راتا کشک بادمجان

طرز تهیه :

1- پیاز ها را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه مقداری روغن تفت دهید.سیر های رنده شده را نیز به پیاز ها اضافه و تفت دهید.پس از کمی تفت دادن سویا و گوشت چرخکرده را در کنار آن ها تفت دهید و در آخر فلفل دلمه های نگینی و رب گوجه را نی به آن ها اضافه و سرخ کنید

2- بادمجان ها و کدوها رابشویید و هرکدام را به 2 قسمت تقسیم کنید.آن ها را سرخ کنید و پس از آن داخلشان را با استفاده از یک قاشق خالی کرده و مواد را داخلشان بریزید و روی آن ها را با پنیر بپوشانید.

3- سس باقی مانده از مواد داخل بادمجان و کدو ها را به همراه کمی گوجه رنده شده،سیر و مقداری نمک تفت می دهیم و سسی به دست میاید که میتوانیم بادمجان های شکم پر را در آن بخوابانیم.

بادمجان های شکم پر شما آماده اند...

طرز تهیه بادمجان شکم پر ایتالیایی
مواد لازم برای بادمجان شکم پر ایتالیایی

بادنجان متوسط:2 عدد
سیر :2 حبه بزرگ
گوجه فرنگی بزرگ: 2 عدد
جعفری تازه ساتوری شده: ¼ پیمانه
روغن زیتون:5 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
خرده نان:¾ پیمانه
پنیر پارمزان:نصف پیمانه
آویشن خشک:نصف قاشق چایخوری

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کراکت بادمجان

طرز تهیه

در ابتدای کار برای تهیه این غذا بادمجان ها را به خوبی بشویید. سپس آنها را خشک نمایید بعد از وسط یک برش بدهید و داخل آن را خالی کنید.

در مرحله بعد گوجه ، سیر و جعفری را خرد نمایید و داخل بادمجان ها قرار دهید ، بعد نصف پنیر و روغن زیتون بریزید و نمک و فلفل را هم اضافه نمایید.

حالا بادمجان های شکم پر را داخل سینی فر قرار دهید مدت زمان پخت نیم ساعت است بعد الباقی مواد اولیه را با هم ترکیب نمایید و روی بادمجان ها بریزید و دوباره چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا روی آن برشته گردد.
در آخر بادمجان ها را در ظرف دلخواهتان قرار دهید و با جعفری تزئین نمایید

طرز تهیه بادمجان شکم ‌پر با مرغ :
مواد اولیه :
۳ عدد بادمجان دلمه‌ای
۶۰۰ گرم مرغ بدون استخوان
۱ عدد پیاز درشت
۲ لیوان سس سفید
۲۰۰ گرم پنیر پیتزا
۶ عدد گوجه‌فرنگی متوسط
۲۰۰ گرم قارچ
۱ حبه سیر
یک‌ چهارم پیمانه پودر نان خشک
یک‌ چهارم پیمانه جعفری خردشده

طرز تهیه :
در ابتدا بادمجان ها را بشویید و بعد خشک کنید و از وسط به دو نیم کنید داخل آن را خالی کرده و خرد نمایید و در آخر سرخ کنید.
در مرحله بعد مرغ ها را ریز ریز کنید و سرخ نمایید و قارچ را هم سرخ کرده و بعد جعفری را می افزاییم و نیمی از سس سفید و پنیر پیتزا را به ترکیب مان اضافه می نماییم و خوب هم می زنیم
حال در اینجا موادی را که تهیه نمودیم در داخل بادمجان هایی که سرخ نمودیم می ریزیم.
یک ظرف مناسب فر را انتخاب نمایید و رنده گوج فرنگی که قبلا سرخ نمودید را در آن بریزید و بادمجان ها را داخل آن قرار دهید. باقی مانده سس و پنیر را روی آن بریزید و در فر که با درجه 180 از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر طلایی گردد .حالا در ظرف سرو بچنید وتزئین نمایید.( طرز تهیه بادمجان شکم پر )

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کوکوی بادمجان
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها