رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388698

خواص گیاه بهمن سرخ و سفید |  معجزه عجیب گیاه بهمن سرخ و سفید برای افزایش میل جنسی مردان

بهمن سرخ و سفید برای درمان بسیاری از بیمارها مفید است با رشد دانش پزشکی این فواید بیشتر برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص هرچه بیشتر آشنا کنیم.

بهمن سرخ و سفید
html>

معرفی گیاه بهمن

بهمن، ریشه گیاهی علفی و خودرو می باشد که در نواحی کوهستانی رشد می نماید. نام علمی آن‌ Centaurea behen L می باشد. این ریشه ها قدری شبیه به زردک و کمی از آن سخت تر و هموارتر و غیرصاف و معطر هستند. اندازه این گیاه معمولا حدود چهل تا پنجاه سانتیمتر است و برگهای آن شبیه به برگ آلوبخارا و خاردار می باشد و دارای دو گونه است یکی به رنگ زرد روشن یا سفید ودیگری سرخ‌رنگ می باشد و کمی شیرین مزه هستند.

این گیاه از گیاهان بومی ایران‌ می باشد.در ایران در غرب در کردستان،اشتران‌کوه،کرمانشاه،همدان و نواحی مرزی‌غرب و در گوتوند و همچنین در اطراف تهران،ری،رنه دماوند و در مشرق درخراسان و در جنوب در فارس در چرمکان و کنار تخت می روید.

در بعضی کتب گفته شده که چون ریشهء این گیاه را در ماه بهمن از خاک بیرون می آید و به بازار ارائه می شود آن را بهمن نامیدند ولی به هر حال باید توجه کرد که‌ فرانسوی‌ها برای آن نامی در این رتبه به کار می برند.

ازحیث ترکیبات شیمیایی در ریشه ی گیاه وجود یک ماده ی متبلور تلخ به نام لاکتون‌بهنین‌   تأیید می باشد.

ریشه گیاهی بهمن دارای دو گونه می باشد یکی سفید و دیگری سرخ رنگ که هر دوی ان ها دارای خواص درمانی هستند با این تفاوت که سرخ رنگ آن قوی تر است .

پیشنهاد می شود بخوانید : تاثیر بلوبری در کاهش وزن

خواص گیاه بهمن سرخ و سفید

خواص گیاه بهمن سرخ و سفید

ریشه ی بهمن از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم و خشک می باشد و بهمن‌ های سرخ گرمتر هستند و از بهمن سفید از خواص بیشتری برخوردارند.و تعدادی از حکما هر دوبهمن را گرم و تر معرفی می نمایند. برای کسانی که دارای مزاج های سرد و مرطوب هستند بسیارمفیدند.

چنانچه این دارو را پودر نمایید با عسل و مختصری نمک طعام قاطی کنید و بر چهره مالش دهید جریان خون را در مویرگ های پوست صورت افزایش می دهد و رنگ چهره را نیکو کرده و کک و مک را برطرف می نماید.

خواص گیاه بهمن برای چاق شدن

مرحله اول:

افرادیکه به فکر چاق و فربه شدن هستند چنانچه این دارو را بجوشانند و آب آن را صاف نموده با مقداری شکر چند روز ناشتا مصرف نمایند و همراه صبحانه نیز مقداری بادام شیرین میل کنند چاق و فربه می گردند.

مرحله دوم:

میزان خوراک از پودر این دارو ده گرم می باشد ولی اگر بصورت جوشانده استفاده گردد تا بیست گرم می توان میل کرد اگر آن را در آب بپزند به طوری که خوب پخته گردد،مانند حلیم شود و آب آن را باشکر ناشتا میل نمایند جهت فربه کردن بدن بسیار نافع می باشد.

نسخه دیگر برای چاق شدن باید مقدار 20 گرم بهمن سرخ ، 100 گرم مغز بادام ، 100 گرم نخود برشته و 100 گرم شکر را کوبیده و روزی سه قاشق میل گردد .

مضرات گیاه بهمن سرخ و سفید

خواص گیاه بهمن برای مردان

بهمن سرخ و سفید را به یک اندازه آسیاب نمایید و هر روز به میزان ده گرم از آن را با شربت سیب مخلوط نموده و میل نمایید. جهت تقویت نیروی جنسی و افزایش اسپرم بسیار موثر می باشد و شهوت مردان را تا حد بی ‏قراری زیاد می‏ نماید.

همچنین برای تقویت نیروی جنسی از دمکرده بهمن سرخ و یا اینکه بهمن سرخ، دارچین، زنجبیل و بهمن سفید را به طور مساوی پودر نموده با عسل قاطی کنید روزی ۲ قاشق مصرف نمایند.

خواص گیاه بهمن برای زنان

زنهایی که رحمشان ترشحات زیادتر از حالت طبیعی ترشح می نمایند باید این دارو را جوشانده با مقداری زعفران قاطی نمایند و در رحم مانند شیاف استفاده کنند تا رطوبات زیادی را از رفع نموده و رحم را خوش بو می کند. می توان این عمل را با پودر خشک گردیده آن نیز صورت داد.

خواص گیاه بهمن برای چاق شدن

نحوه مصرف گیاه بهمن

برای مصرف گیاه را پودر نموده با آب مخلوط کنید تا شبیه حلیم گردد و استفاده کنید. میزان خوراک از جرم بهمنها تا  ١٠  گرم و از آب دم کردهء آن تا ١٠٠  گرم مجاز می باشد.

مضرات گیاه بهمن سرخ و سفید

ممنوعیت خاصی برای این گیاه اعلام نشده است اما در هر صورت باید استفاده از بهمن ها با نظارت پزشک متخصص صورت گیرد.

دیگر کاربردهای بهمن سرخ و سفید

این گیاه از بین برنده اخلاط بلغمی می باشد و برای خفقان مفید است.

بهمن سنگ کلیه و سنگهای مجاری ادراری را دفع می نماید.جهت از بین بردن سنگ مثانه و کلیه باید10 گرم از گیاه را در 250 سی سی آ ب دم نموده و در 3 نوبت آن را میل نمایند.

بهمن سرخ و سفید بازکننده بسته شدن های مجاری عروق هستند.این گیاه برطرف کننده نفخ و گاز می باشد.

همچنین تقویت کننده قلب می باشد و افرادی که سکته قلبی نموده اند از دمکرده بهمن سرخ به کار برند.

جهت معالجه بیماری یرقان از دمکرده این گیاه مصرف گردد.

پیشنهاد می شود بخوانید : آشنایی با آلوئه ورا و خاصیت آلوئه ورا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها