رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 390262

خانه ای که قاتل سازنده اش شد

به مدت سی سال ساختمان پنج طبقه با اسکلت چوبی سست با پلکانی طویل و موج دار و بالکن های برجسته در وسط دره ای نزدیکی شهر کودی در ایالت وایومینگ نزدیک پارک ملی یلوستون در ایالت متحده امریکا پا برجا مانده است .

اسمیت5
div>

این خانه با عشق و طراحی عجیب فرانسیس لی اسمیت ساخته شده است وی 12سال برای ساخت خانه چوبی زحمت کشید این خانه را از بقایای چوب های آتش سوزی در نزدیکی کوه راتلنیکاک بنا کرد .پس از آتش سوزی درختان روی شیب های کوه آسیب دیدند وبرای پاکسازی کوه افراد اجازه داشتند چوب ها را به رایگان ببرند به این ترتیب اسمیت با کمک چند نفر با گاری چوب ها را به دره برد و خانه رویایی خود را بنا کرد.

پس از اینکه طبقه اول کامل شد اسمیت به همراه همسر و دو فرزندش در آنجا ساکن شدند اما او هرگز دست از ساخت و ساز برنداشت و هر شب با نور یک لامپ کار می کرد تا اینکه شیفتگی دیوانه وار او به خانه سبب جدایی او از همسرش شد و سرانجام جان خود را نیز درهنگام ساخت از دست داد .

خانه حتی امکانات خانه های دور افتاده را هم نداشت ، نه لوکشی و نه آب و برق داشت و فقط یک ژنراتور کوچک در آنجا بود . تنها منبع گرمایش خانه چوب هایی بود که در اجاق طبقه اول می سوخت البته از این اجاق برای پخت و پز هم استفاده می شد کنده یک درخت بزرگ میز غذا خوری خانواده را تشکیل می داد و کنده های کوچک صندلی های اطراف این میز بود ند. در طول زمستان همه افراد خانواده از سرما در کیسه خواب نزدیک یکدیگر روی زمین دور اجاق که تنها منشاء گرما در خانه بود ، می خوابیدند .در طول تابستان آقای اسمیت روی تخت سفری می خوابید و گاهی فرزندان او در اتاق های جدا بزرگتر از لانه سگ که در جلوی ایوان بود ، می خوابیدند .بسیاری از حیوانات وحشی مانند راکو ن ، راسو ، گربه وحشی و حیوانات دیگر به خانه اسمیت پناه می بردند در حالی که خانواده او هنوز در آنجا ساکن بودند .

پس از چند سال همسر اسمیت از این زندگی به مانند دوره گردی دور شد و طلاق گرفت . او به همراه فرزندانش به شهر دیگری رفت اما همچنان فرزندان او به دیدار پدر می رفتند و گاهی شب را در آنجا می گذراندند . وقتی خانواده اسمیت رفتند اسمیت افسرده شروع به ساخت خانه کرد و بدون برنامه یکی پس از دیگری ساختمان به ساختمان اضافه می کرد.در سال 1992 اسمیت جان خود را با این وسواس فکری از دست داد هنگام ساخت بر اثر سقوط و جراحات وارده جان خود را از دست داد و جسد او پس از دو روز یافت شد . پس از مرگ او ، خانه همچنان متروک و خالی ماند و به دلایل مختلف ساختار چوبی به تدریج شروع به پوسیدن و خرابی رفت و گاهی افراد بی توجه خرابی هایی را سبب شدند در چند سال گذشته دختر اسمیت ، سانی لارسن سعی درنوسازی این ساختمان داشت و اوایل این ماه این خانه به مبلغ 750 هزار دلار به فروش گذاشته شده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها