رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 391877

طرز تهیه میکادو / طرز تهیه شیرینی میشکا / طرز تهیه میکادو مجلسی

طرز تهیه میکادو / طرز تهیه شیرینی میشکا / طرز تهیه میکادو مجلسی / طرز تهیه شیرینی میکادو ساده / طرز تهیه میکادو شکلاتی / طرز تهیه میکادو سفید / طرز تهیه میکادو با آرد نخودچی

a href="https://www.saat24.news/news/391877/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%DA%A9%D8%A7-%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C">طرز تهیه میکادو

میکادو یکی از انواع شیرینی همانند حلوا و شله زرد است که در عزا داری ها و محرم و صفر برای مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع شکلاتی و ساده میکاده در قنادی ها وجود دارد و شما میتوانید آن را در منزل نیز تهیه کنید.در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه میکادو در انواع مختلف ؟آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی میکادو ساده

مواد لازم :

آرد سفید : 3/1 پیمانه

آرد نخودچی : 3/2 پیمانه

روغن جامد : 1 و ¼ پیمانه

پودر کاکائو : 1 قاشق چایخوری

پودر قند : 1 پیمانه

دارچین : 1 قاشق چایخوری

شکلات تخته ای سفید : 50 گرم

طرز تهیه :

ابتدا آرد سفید و آرد نخودچی را با یکدیگر مخلوط می کنیم و بر روی حرارت تفت می دهیم تا زمانی که به رنگ قهوه ای شوند.پس از آنکه آرد ها تغییر رنگ دادند آن ها را از روی حرارت بر داشته و اجازه می دهیم تا خنک شوند.پودر کاکائو،پودر قند،دارچین و روغن مایع را با یکدیگر ترکیب و با همزن برقی هم میزنیم تا زمانی که حالت پوکی پیدا کنند و سپس آرد ها را به آن ها اضافه و دوباره هم میزنیم.

در مرحله بعد نان میکادو را بر روی سطحی صاف قرار می دهیم و مواد را به صورت لایه ی نازکی روی آن پهن میکنیم و نان دوم را روی مواد قرار میدهیم.به همین ترتیب تا زمانی که 5 نان روی یکدیگر قرار بگیرند و در لایه ی آخر شکلات سفید آب شده میریزیم تا آن را پوشش دهد

سپس آن را در یخچال قرار میدهیم تا سرد وسفت شود و برش میدهیم.

طرز تهیه میکادو

طرز تهیه میکادو شکلاتی

آرد سفید : 200 گرم

شکر نرم : 250 گرم

روغن جامد : 250 گرم

پودر نارگیل : 50 گرم

دارچین : 1 قاشق مربا خوری

کاکائو : 2 قاشق مربا خوری

اسانس : 2 قطره ( میتوانید از یک قاشق مربا خوری هل استفاده کنید )

نان میکادو : 4 تا 5 عدد

طرز تهیه

آرد را بر روی حرارت تفت میدهیم تا زمانی که خامی آن از بین رفته و کمی قهوه ای شود.روغن جامد یا کره را آب میکنیم و اجازه میدهیم تا سرد شود.سپس آن را به آرد اضافه میکنیم و ترکیب میکنیم.

شکر،پودر نارگیل،کاکائو،دارچین و اسانس را با یکدیگر ترکیب میکنیم.آرد و روغن ترکیب شده را نیز به آن ها اضافه وبر روی حرارت خوب مخلوطشان می کنیم.

نان میکادو را قرار داده و روی آن از مواد میریزیم و همینطور به صورت لایه ای ادامه میدهیم و در آخر روی آن را با شکلات بنماری شده پوشش می دهیم.شیرینی ها را در یخچال قرار می دهیم و پس از سرد و بسته شدن آن هارا برش می دهیم.

طرز تهیه میکادو

طرز تهیه میکادو مجلسی

مواد لازم :

آرد سفید : 1 پیمانه

روغن مایع : 1 پیمانه

کره : 30 گرم

پودر قند : 1 پیمانه

نان بستنی : 4 ورق

پودر کاکائو : ½ قاشق چایخوری

شکلات تخته ای : 100 گرم

وانیل: ½ قاشق چایخوری

اسانس موز( یا آناناس ) : 1 قطره

پودر گردو : ½ پیمانه

پودر پسته : به میزان لازم برای تزیین

طرز تهیه :

آرد را در ظرفی بر روی حرارت قرار میدهیم و تا زمانی که خامی آن از بین برود تفت میدهیم.زمانی که رنگ آرد به مقدار کمی تغییر کرد آن را از روی حرارت برداشته و روغن را به آن اضافه می کنیم و خوب ترکیبشان میکنیم.سپس وانیل،پودر کاکائو،پود قند،پودر گردو،کره و اسانس را به آن ها اضافه میکنیم و بر روی حرارت ترکیبشان میکنیم.

نان میکادو یا بستنی را روی سطحی قرار داده و به صورت لایه ای از مواد و نان روی هم میچینیم و در یخچال قرار میدهیم تا سرد شود و در آخر برش می دهیم

طرز تهیه میکادو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها