رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 400146

راههای درمان افسردگی / رازهای درمان افسردگی بدون استفاده از دارو

ساعت24-راههای درمان افسردگی / چگونه با استفاده از داروهای گیاهی افسردگی خود را درمان کنیم / ترفندهایی برای درمان افسردگی

افسردگی بیماری ای است که در عصر ما در تمام جهان در حال افزایش است . افسردگی بیماری ساده ای نیست و انواع گوناگونی دارد و به شدت امروزه در حال توسعه است . افسردگی بیماری جسمی – روانی است که در افراد نشانه هایی را بروز میدهد اما این نشانه ها در هر فرد این نشانه ها میتواند با فرد دیگر تفاوت داشته باشد . زمانی که شما افسرده هستید احساس میکنید که دیگر هرگز از این تاریکی بیرون نخواهید آمد بنابراین افسردگی باعث میشود که شما آنطور که میخواهید نتوانسته باشید زندگی کنید و به دنبال راههای درمان باشید هیچ راه درمان یکسانی برای کسانی که مبتلا به افسردگی هستند وجود ندارد شما میتوانید راههای مختلف درمان را مطالعه کنید و بهترین راه را برای درمان افسردگی خود انتخاب کنید . توجه داشته باشید که پیدا کردن درمان موثر برای افسردگی زمان زیادی میبرد

راههای درمان افسردگی

Image result for ‫راههای درمان افسردگی‬‎

مهمترین کاری که در ابتدا باید انجام دهید این است که از بیماری خود واحساساتی که دارید شرمنده نباشید و در این راه از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید افسردگی باعث میشود که شما در زندگی همه چیز را تاریک و سیاه ببینید روانشناس به شما کمک میکند تا چنین دیدگاههای غیر واقعی را در زندگیتان از بین ببرید و باعث میشود که آگاهی شما نسبت به بیماری و احساساتتان بیشتر شود.

در اروپا روانشناسان برای درمان افسردگی پیاده روی تجویز میکنند پیاده روی و دوندگی در طبیعت باعث میشود که ذهن شما آرام شود و احساسات منفی شما کاهش پیدا کند در صورتی که روح خودتان را با طبیعت هماهنگ کنید حس بهتری خواهید داشت.

تحقیقات نشان داده که کتاب خواندن به درمان افسردگی کمک میکند البته کتابهای خودیاری علمی

سعی کنید غذاهای سالم بخورید خوردن غذاهای سالم و همچنین فست فود ها افسردگی شما را تشدید میکند سعی کنید از میوه ها و سبزیجات بیشتر استفاده کنید و پرخوری و غذاهای ناسالم را کنار بگذارید.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید نکته بسیار مهم این است که خود را دوست داشته باشید با تمام عیب های خود به خود عشق بورزید و به خودتان برسید و افکار منفی وغیر واقعی راجع به خود را کنار بگذارید.

سعی کنید زیاد بخندید هر کاری که فکر میکنید با آن میخندید را انجام دهید فیلم های کمدی ببینید دیدن این فیلمها حتی اگر باعث خنده شما نشود سبب میشود که شرایط زندگی را خیلی جدی نگیرید .

کارهای خلاقانه انجام دهید با گل وگیاه وقت بگذرانید تحقیقات نشان داده که تاثیر گل و گیاه برای درمان افسردگی از داروها هم بیشتر است . هنر مورد علاقه تان را یاد بگیرید احساسات و افکار خود را بنویسید و در حین انجام این کارها موسیقی مثبت و خوب گوش کنید.

از رویا پردازی دست برندارید رویا باعث میشود که اراده شما برای داشتن زندگی بهتر با احساسات بهتر افزایش پیدا کنید .

افسردگی خود میتواند درمان باشد افسردگی نگاه واقع تری نسبت به زندگی میدهد راه اصلی درمان افسردگی این است که شما شجاعت این را داشته باشید که سیاه ترین افکار و احساسات خود را بپذیرید و زندگی خود را با وجود انها تغییر دهید

درمان افسردگی بدون دارو

Image result for ‫راههای درمان افسردگی‬‎

یوگا ومدیتیشن را امتحان کنید هنگامی که تمرینات کششی یوگا را انجام میدهید پیامی که نخاع به مغزتان میفرستد باعث ایجاد احساس خوب در شما میشود.

نور خورشید به شما کمک میکند که افسردگیتان را کاهش دهید مغز شما در روزهای آفتابی سروتونین بیشتری تولید میکند و باعث میشود شادی شما بیشتر شود.

از آنجایی که شما همیشه نمیتوانید از نور خورشید استفاده کنید به شما پیشنهاد میشود در روزهایی که احساس اندوه و افسردگی شدید دارید حمام بروید حمام کردن ذهن شما را آرام میکند.

اگر امکان حمام کردن نداشتید از این روش هم میتوانید استفاده کنید یک لگن را با آب داغ پر کنید و کمی صابون و رزماری به آن اضافه کنید و پای خود را به مدت 20 دقیقه در آن بگذارید تا ذهنتان آرام شود.

اگر میخواهید قبل از خواب اعصابتان آرام شود کف پای خود را با روغن نارگیل و یا روغن آفتابگردان ماساژ دهید.

تلاش کنید تا از طریق تجسم خلاق ذهن خود را به آرامش برسانید افکار مثبت را به ذهنتان بیاورید و مانند کوه آبشار و هرچیزی که حس خوبی به شما بدهد و آن را با تمام حواس خود تجسم کنید بوی گل را حس کنید نسیمی را که به صورتتان میوزد و ... این کار زمان میبرد و شما باید هر روز این را تمرین کنید تا در آن مهارت پیدا کنید .

درمان افسردگی با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی ای وجود دارند که واقعا تاثیر زیادی بر بهبود افسردگی دارند

عصاره ساقه و ریشه های گیاه سنبل هندی گیاهی آرام بخش است که باعث آرامش مغز میشود.

یک تا سه فنجان چای شیرین بیان در روز به درمان افسردگی شما کمک میکند توجه داشته باشید که زنان باردار و شیرده از شیرین بیان به هیچ عنوان استفاده نکنند

برگ اسطوخودوس را با یک فنجان آب بجوشانید و بگذارید دم بکشد و روزی سه بار بنوشید

ذهن افراد افسرده میتواند با مالیدن پودر چوب صندل بر روی پیشانی به صورت روزانه آرام شود

25 گرم گیاه به لیمو رو در آب سرد بریزید و یک ربع بگذراید بماند و روزی سه بار بنوشید. بیشتر بدانید : داروهای ضد افسردگی

درمان سریع افسردگی

Image result for ‫راههای درمان افسردگی‬‎

حواستان به خوابتان باشد روزی 8-7 ساعت بخوابید

هربار که افکار منفی به سراغتان می آید سعی کنید خودتان را با انجام دادن کاری و یا گوش دادن به موسیقی شاد مشغول کنید

اگر دلیل افسردگی شما کار زیاد شماست سعی کنید آن را کم کنید

راجع به احساسات وافکار منفی خود با دیگران صحبت کنید و از این کار خجالت نکشید

اهداف کوچک برای خود تعیین کنید و هر روز برای رسیدن به آن تلاش کنید سعی کنید اهداف غیر واقعی را از خود دور کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها