رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401367

خواص یام بری | فواید یام بری برای لاغری و پوکی استخوان

یام بری از میوه های محبوب است که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این میوه لذیذ می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این میوه شفا بخش میخواهید بدانید آماده نمودیم.

یام بری
html>

معرفی یام بری


یام بری / یانگ می (myrica rubra)
نام متداول:یام بری
چینی : توت فرنگی چینی
ژاپنی : توت فرنگی ژاپنی
تلفظ: mi-RI-ka RU-bra

خانواده: Myricaceae

جنس: میریکا

میوه های یام بری در حدود 1.5 تا 2 سانتیمتر قطر دارند (ارقام کشت شده دارای میوه های بزرگتر هستند اما با توجه به تولید کنندگان محلی، میوه به راحتی توسط آب و هوای نامطبوع در زمان برداشت آسیب می بیند). این میوه ها در خوشه ها رشد می کنند و زمانی که رسیده اند، قرمز تا بنفش هستند. درخت همیشه سبز با برگ چرمی و پوست خاکستری است که به 15 متر می رسد. در جنوب چین، تایوان، ژاپن، کره، فیلیپین، در دامنه های کوهستانی (100 تا 1500 متر) رشد می کند

یام بری درختی دارای میوه شیرین، قرمز ، خوراکی است که بومی شرق آسیا، عمدتا در جنوب غربی چین، که حداقل برای 2000 سال قدمت دارد.

قطر میوه 2 سانتیمتر گرد با یک سطح پوستی است که رنگ آن از قرمز تا بنفش متفاوت است، پالپ بارنگی مشابه و طعم شیرین و ترش دارد. این میوه به عنوان یک منبع غنی از تانن شناخته شده است.


این گیاه قابل انطباق با اکثر انواع خاک، از جمله خاک شنی، خاکستر و خاکستری است، اگر چه در خاک خشک شده بهتر رشد می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت

خواص یام بری


خواص یام بری
استفاده از یام بری توسط مردم آسیای شرقی شامل داروهای ضددرد برای مسمومیت با آرسنیک است که به عنوان درمان دارویی و ضد التهابی برای درمان اسهال، دیسترانت، دیسپسی، تهوع، شکنندگی بیش از حد، پسوریازیس و در درمان زخممی شود

برای درمان مسمومیت با آرسنیک، زخم هاو بیماری های پوستی، عصاره پوست ساقه مفید است.

برگ ها به مدت طولانی برای پزشکان طب چینی شناخته شده است و ضد التهابی است و مطالعات اخیر نشان داده است که آب میوه ها نیز ضد التهابی است و در درمان زخم ها موثر است
سایر اجزای گیاهی شامل دانه ها، برگ ها و ریشه ها در گیاه چینی بعنوان داروی گیاهی موثر، ضددرد و ضد اسهال استفاده می شود. پوست اغلب به عنوان رنگ زرد استفاده می شود.

این میوه ، برای درمان درد گردن و معده مفیداست. بذر در درمان عرق بدبو استفاده می شود. این گیاه در درمان بیماری وبا، بیماری های قلبی و بیماری های معده استفاده می شود.

خواص ضد ویروسی یام بری

به سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند

این میوه قرمز رنگ حاوی آنتوسیانین می باشد که موجب سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن می گردد. زمانی که تعدادی حیوان ازرژیم غذایی پر چرب مصرف می کنند و در همان حال از آنتیوسیانین تغذیه می شوند، ۲۴ درصد کاهش وزن بیشتری از حیوانات دیگری که رژیم آن ها آنتوسیانین نداشت خواهند داشت.

به افزایش حافظه کوتاه مدت کمک می کند

آنتوسیانین این میوه حافظه کوتاه مدت را در ۸ هفته، ۱۰۰ درصد زیاد می کند.


کالری اندک و فیبر بالایی دارد

یک پیمانه توت فرنگی ژاپنی دارای ۵۴ کالری می باشد و میزان بالایی از فیبر مورد نیاز بدن را تامین می نماید.

التهاب را تسکین می بخشد

یام بری می تواند سطح CRP را کاهش دهد CRP سیگنال التهاب در بدن می باشد. در یکی از مطالعات انجام شده، زنانی که ۱۶ عدد از این میوه (یا بیشتر از آن) را در عرض هفته استفاده کرده بوند ۱۴ درصد احتمال افزایش CRP در آن ها کمتر بود.


بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

فلاونوئیدها موجود در این میوه می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم نماید.


سلامت استخوان ها را بیشتر می کند

یام بری حاوی پتاسیم، ویتامین K و منیزیم می باشد و همین امر موجب استحکام استخوان ها می گردد.


از بروز سرطان مری پیشگیری می کند

مطالعات انجام شده نشان می دهد پودر یام بری منجمد شده موجب پیشگیری از سرطان مری می گردد.


خاصیت ضد پیری دارد

یام بری حاوی بیوتین است که به ساختن موها و ناخن های در بدن کمک می نماید. همچنین این میوه در برگیرنده آنتی اکسیدان الاژیک اسید می باشد و می تواند از پوست محافظت کند.

برای کاهش وزن عالی است

ترکیب نیتراتی که در این میوه موجود است می تواند جریان خون و اکسیژن در بدن را افزایش دهد و همین امر برای کاهش وزن مفید می باشد.

سلامت چشم را ترویج می کند

خوردن سه یا چند وعده از یام بری می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا که در آن بینایی از بین می رود را کم می نماید
یام بری حاوی تانن است.تانن ها قابلیت انعقاد آلبومین ها را دارند هم چنین این مواد فلزات سنگین آلکالوئیدها را غیر محلول می نمایند ودر نتیجه در از بین بردن مسمومیت های ناشی از آلکالوئیدها سمی وفلزات سنگین مفید هستند.
خواص یام بری برای چشم
خواص ضد ویروسی یام بری

مهمترین اثر تانن ها اثر آنتی سپتیک یا ضد عفونی کنندگی آنها می باشد (اثر ضد قارچ وضد ویروس)واز اثرات زیان آور قارچ ها و ویروسها وحشرات بیماری زا جلوگیری می نماید.
یام بری برای درمان تورم حفره دهانی ، زکام برونشیت ، خونریزی موضعی ، روی سوختگی و ورم حاصل از سرمازدگی ، زخم ، بواسیر و تعرق بیش از حد مصرف می گردند.
در مصارف داخلی نیز در موارد زکام معده ای ، اسهال ، عفونت های مثانه و همچنین به عنوان ( آنتی دوت ) پادزهر در هنگام مسمومیت با آلکالوئیدهای گیاهی استفاده می شوند.

خواص مواد مغذی یام بری برای محافظت در برابر سرطان پوست

ماده مغذی مسئول رنگ قرمز عمیق گل یام بری ، سیانیدین-3-گلوکوزیداست که در برابر سرطان ، به ویژه سرطان پوست محافظت می کند. مطالعه منتشر شده در "سم شناسی و داروشناسی کاربردی" در سال 2014 نشان داد که سیانیدین-3-گلوکوزید باعث مهار آسیب UVB و التهاب پوست موش های بدون مو می شود. در حالی که این مطالعه نتایج امیدوارکننده ای از مزایای محافظت از سرطان از ماده شیمیایی موجود در یام بری را نشان می دهد ، قبل از اعمال توصیه ها در مورد انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

پیشنهاد می شود بخوانید : 8 خاصیت آووکادو برای لاغری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها