رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410729

خواص بیوتین | معجزه بیوتین برای درمان ریزش مو

بیوتین یکی از ویتامین های است که برای رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارد در این مطلب به برخی خواص بیوتین اشاره می کنیم.

بیوتین
html>

ویتامین B7 چیست؟


ویتامین B7، بیشتر به عنوان بیوتین شناخته شده است، مواد مغذی محلول در آب است که بخشی از خانواده ویتامین B است. ویتامین B به حمایت از عملکرد آدرنال کمک می کند، به آرامش و حفظ یک سیستم عصبی سالم کمک می کند و برای فرایندهای متابولیک کلیدی ضروری است. بیوتین برای متابولیسم کربوهیدرات و چربی ضروری است.

خواص بیوتین

چرا ویتامین B7 ضروری است؟


بیوتین دارای توابع متابولیکی حیاتی است. بدون بیوتین به عنوان عامل مشترک، بسیاری از آنزیم ها به درستی کار نمی کنند و می توانند عوارض جدی مانند بیماری های مختلف پوست، دستگاه روده و سیستم عصبی ایجاد شوند. بیوتین می تواند به میزان بالای قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند و ممکن است در حفظ موهای ناخن سالم، کاهش مقاومت به انسولین و بهبود تحمل گلوکز و احتمالا پیشگیری از نقص های زایمان مفید باشد. بیوتین در متابولیسم انرژی نقش دارد و برای درمان آلوپسی، سرطان، بیماری کرون، ریزش مو، بیماری پارکینسون، نوروپاتی محیطی، سندرم Rett، درماتیت سبورئیک و کاندیدیازیس واژینال مورد استفاده قرار گرفته است.به نظر می رسد مصرف بیوتین به بهبود خارش در نوزادان کمک می کند.
با مصرف بیوتین به مدت یکسال، ممکن است ضخامت ناخن ها در افرادی که دارای ناخن های شکننده هستند افزایش دهد.
برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف بیوتین همراه با کروم ممکن است قند خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد. با این حال، مصرف بیوتین به تنهایی به نظر نمی رسد که میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت را بهبود بخشد.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف بیوتین به صورت خوراکی یا دریافت آن ممکن است درد عضلانی را در پاها افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.
افراد مبتلا به دیالیز دچار گرفتگی عضلانی می شوند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف بیوتین باعث کاهش میزان درد عضلانی در این افراد می شود.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف بیوتین با دوزهای بالا می تواند بینایی را بهبود بخشد و موجب جلوگیری از فلج جزئی در برخی افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز شود.

 مضرات بیوتین

علائم کمبود ویتامین B7 چیست؟


کمبود بیوتین نادر است، منابع غذایی بیوتین فراوان هستند و بدن به طور موثر از بیوتین استفاده می کند. با این حال، استفاده طولانی مدت از داروهای ضد تشنج خاص، مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک، ضعیف شدن روده، تغذیه وریدی و مصرف سفیده تخم مرغ به طور منظم می تواند منجر به کمبود بیوتین شود.

نشانه های کمبود بیوتین عبارتند از:

درماتیت سبورئیک مسائل روده
پوست خشک مشکلات عضلانی
موهای شکننده / ریزش مو مسائل سیستم عصبی
خستگی

چه مقدار ویتامین B7 نیاز بزرگسالان می باشد؟


هیئت غذا و تغذیه ایالات متحده از موسسه پزشکی آکادمی ملی علوم توصیه می کند مصرف روزانه (AI) 30 میکروگرم در بزرگسالان 19 ساله و بالاتر باشد. AI روزانه توصیه شده برای زنان باردار 30 میکروگرم و 35 میکروگرم برای زنان شیرده است. دکتر Weil توصیه می کند 50 میکروگرم به عنوان بخشی از مجموعه B که حاوی طیف کاملی از ویتامین های B، از جمله تیامین، B12، ریبوفلاوین و نیاسین است.

چقدر بیوتین کودک نیاز دارد؟


هیئت آمریکایی غذا و تغذیه موسسه ملی پزشکی آکادمی علوم توصیه روزانه AI 5 میکروگرم در روز برای نوزادان 0 تا 6 ماهگی است. 6 میکروگرم در روز برای نوزادان 7 تا 12 ماه؛ 8 میکروگرم روزانه برای کودکان 1 تا 3 سال؛ 12 کیلوگرم در روز برای کودکان 4-8 ساله؛ 20 میکروگرم روزانه برای کودکان 9 تا 13 سال؛ و 25 میکروگرم برای نوجوانان. دکتر Weil توصیه می کند 40 میکروگرم به عنوان بخشی از مولتی ویتامین روزانه کودکان باشد، اما قبل از شروع هر مکمل، همیشه باید با متخصص اطفال مشورت کنید

مقدار نیاز به بیوتین

چگونه ویتامین B7 را از مواد غذایی به اندازه کافی دریافت می کنید؟


اکثر افراد سالم که باردار نیستند مقدار کافی از بیوتین را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند.

غذاهای غنی از بیوتین شامل:

گوشت ارگانیک بروکلی
جو گل کلم
مخمر آبجو پنیر
غلات غنی شده مرغ
ذرت ماهی
زرده تخم مرغ حبوبات
شیر قارچ
ژله آجیل
سویا سیب زمینی
سبوس گندم اسفناج
آووکادو نان

ویتامین B7

مصرف بیش از حد ویتامین B7


مصرف بیوتین بدون سمیت گزارش نشده است.
در هنگام مصرف داروهای ضد تشنج، ویتامین B7 ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد؛ آنتی بیوتیک های خوراکی وسیع می توانند باکتری های روده ای طبیعی که بیوتین را ایجاد می کنند را مختل کنند؛ ایزوترتینوئین (Accutane) ممکن است فعالیت بیوتینیداز، آنزیمی را که پروتئین بیوتین را متوقف می کند، کاهش دهد. دوزهای بالا پتوتنیک اسید همچنین می توانند سطوح بیوتین را در بدن کاهش دهند.

چه چیزی در جذب بیوتین تأثیر می گذارد؟

قوی ترین بازدارنده بیوتین آویدین است که در پروتئین خام یافت می شود. اگر بیوتین با آویدین تماس پیدا کند ، دیگر نمی تواند توسط سلولهای روده جذب شود. با این حال ، گرم کردن مواد غذایی بالاتر از 100 درجه سانتیگراد می تواند مهار کننده آویدین را غیرفعال کند. خود بیوتین می تواند در برابر دماهای بالا مقاومت کند.

همچنین مواد دیگری بسیار مشابه بیوتین وجود دارد که اثر بیوتین را مهار می کند.

اثر بیوتین توسط ویتامین های B2 ، B6 ، B12 ، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک افزایش می یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها