رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401987

خواص چیکو | فواید چیکو برای پوست و مو و سرطان

چیکو یکی از سالمترین میوه ها است چیکو فواید زیادی برای درمان سرطان دارد در این مطلب میخواهیم به برخی از این خواص اشاره کنیم .

چیکو
html>

معرفی چیکو


برای میوه درخت چیکو چندین نام وجود دارد.

لاتین: Manilkara zapota

انگلیسی: Sapodilla، انگور، و گل کلم.

اسپانیایی: Zapote و nispero.

هندی: Chickoo و Sapota.

درخت چیکو بومی جنوب مکزیک، آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب است. یک درخت نسبتا بلند است که در حال رشد با ارتفاع 30 تا 50 فوت با شاخه ها و ساقه های بسیار شاخه ای است. این درختان نیاز به آب و هوای گرمسیری دارند تا بتوانند رشد کنند و نمیتوانند در دماهای یخ زدگی را حفظ کنند. آنها از 5 تا 8 سال به بالغ شدن می رسند و دو بار در سال میوه می دهند.

Chickoo به طور گسترده ای در هند، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، تایلند، ویتنام، مالدیو و اندونزی کشت داده می شود اما در فلوریدا نیز نسبتا معمول است.

میوه چیکو
این میوه مانند توت سفید قهوه ای است که دارای 2 تا 5 دانه بزرگ، براق و سیاه است. گوشت به رنگ قهوه ای رنگی، صاف و کره ای با طعم فوق العاده شیرین است.

میوه خام دارای محتوای لاتکس بالا است و کمی از لاتکس حتی در میوه رسیده باقی می ماند. پوست میوه خام خشن و چرمی است و در رسیدن به آن صاف می شود.

خواص چیکو
نحوه خوردن میوه چیکو


میوه درخت چیکو شامل توت های بزرگ و قهوه ای است که حاوی 2 تا 5 دانه براق و سیاه است. گوشت، قهوه ای مایل به زرد، صاف و بادام در بافت با طعم فوق العاده شیرین است. پوست خشن و چرمی است. میوه که بیش از حد رسیده است، مزه و تخمیر شده است.

این میوه به طور معمول خام خورده می شود، با پوست دست نخورده. این میوه می تواند به صورت milkshakes، smoothies، و بستنی. و غیره مورد استفاده قرار گیرد در برخی از کشورها، آن را خرد کرده و می جوشانند برای ساخت یک شربت مصرف می کنند.

خواص Chickoo


Chickoo منبع خوبی از فیبر رژیمی است.
Chickoo حاوی تعدادی از مواد معدنی شامل آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر، مس و پتاسیم است.
این میوه حاوی ویتامین A، C، تیامین، نیاسین، پانوتنیک اسید و فولات است.
Chickoo دارای کالری زیاد است و حدود 83 کالری در هر 100 گرم می باشد.

آمار تغذیه چیکو در هر 100 گرم:

کربوهیدرات ها 19.9 گرم 15٪ ویتامین A 60 یو 2٪
پروتئین 0.44 گرم <1٪ ویتامین سی 14.7 میلی گرم 24.50٪
چربی کل 1.10 گرم 3.50٪ سدیم 12 میلی گرم 1٪
کلسترول 0 میلی گرم 0٪ پتاسیم 193 میلی گرم 4٪
فیبر رژیمی 5.3 گرم 14٪ کلسیم 21 میلی گرم 2٪
فولاد 14 میکروگرم 3.50٪ فلز مس 0.086 میلی گرم 9٪
نیاسین 0.200 میلی گرم 1٪ اهن 0.80 میلی گرم 10٪
اسید پانتوتنیک 0.252 میلی گرم 5٪ منیزیم 12 میلی گرم 3٪
پیریدوکسین 0.037 میلی گرم 3٪ فسفر میلی گرم 122٪
ریبوفلاوین 0.020 میلی گرم 1.50٪ سلنیوم 0.6 میکروگرم 1٪
تیامین 0.058 میلی گرم 5٪ فلز روی 0.10 میلی گرم 1٪

خواص چیکو برای پوست و مو

فیبر رژیمی مانع از یبوست می شود. همچنین به سموم متصل شده و آنها را از بدن دفع می کند، بنابراین به عنوان یک پیشگیری کننده از سرطان روده بزرگ عمل می کند.
این میوه دارای تانن هایی است که دارای خواص ضد التهابی هستند، در نتیجه به گاستریت، ریفلاکس مری و ریفلاکس و اختلالات روده کمک می کند.
ویتامین C و A به حفظ غشاهای مخاط و پوست سالم کمک می کند. ویتامین C همچنین ایمنی را افزایش می دهد، از عفونت جلوگیری می کند و رادیکال های آزاد را آزاد می کند.
منیزیم، کلسیم و فسفر به حفظ استخوان ها کمک می کند، در حالی که منیزیم از عروق قلب و عروق خونی بهره مند است.
میوه یک دیورتیک است و ممکن است به جلوگیری از بیماری کلیوی کمک کند.
پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و موجب گردش خون سالم می شود.
فولات و آهن برای جلوگیری از کم خونی کمک می کنند.
در طب قومی، دانه های زمینی به عنوان یک خمیر برای کاهش نیش استفاده می شود.
چای ساخته شده از پوست میوه برای درمان بیماری اسهال خونی استفاده می شود در حالی که برگ ها در درمان سرفه، سرماخوردگی و اسهال مفید هستند.

مزایای Chikoo / Sapota برای پوست


میوه Sapota کمک می کند که پوست شما را درخشان، در نتیجه نیازهای شما را از محصولات مراقبت از پوست کاهش می دهد تا بافت و چهره پوست طبیعی خود را افزایش دهد. ویتامین E در این میوه پوست شما را مرطوب می کند، به طوری که به پوست شما سلامت و زیبایی می دهد. از این رو، خوردن میوه چیکو برای پوست خوب است.
میوه Sapota غنی از آنتی اکسیدان ها است. بنابراین، با ریشه کن کردن رادیکال های آزاد در بدن که مسئول افزایش روند پیری هستند، آن را به عنوان عامل ضد پیری عمل می کند. همچنین در کاهش چین و چروک موثر است.
روغن هسته ای sapota به عنوان پماد پوست استفاده می شود. باقی مانده از این دانه پس از استخراج روغن، می تواند به عنوان یک poultice در پوست دردناک استفاده می شود.
شیره ی گیاه Sapota می تواند برای حذف زگیل و رشد قارچی روی پوست استفاده شود.

خواص ضد سرطان چیکو

مزایای Sapota برای مو به شرح زیر است:

روغن استخراج شده از دانه های Sapota کمک می کند تا مو نرم و مرطوب شود و برای موهای مجعد بسیار مناسب است. روغن دانه Sapota باعث رشد موهای سالم می شود. این روغن در درمان دردهای ناشی از درماتیت سبوره موثر است.
دانه های Sapota را با روغن کرچک مخلوط کنید. این مخلوط را باید بر روی پوست سر بمالید و روز بعد شسته شود. اینکار باعث می شود موهای شما صاف و مشکل شوره سر نیز کنترل شود.

مزایای Sapota یا چیکو برای چشم


Sapota حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. بر اساس تحقیقات، ویتامین A در بهبود بیماری های چشم حتی در دوران پیری کمک می کند. بنابراین، برای دیدن و یا حفظ دید خوب، شما باید سعی کنید میوه sapota را بخورید.

پیشگیری از سرطانهای خاص


ویتامین های A و B در حفظ سلامتی پوشش های مخاطی بدن و بافت پوست کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها، فیبرهای رژیمی و مواد مغذی موجود در sapota، حفاظت در برابر سرطان را تامین می کنند و به راحتی سرطان زایی ها (سموم) را درگیر می کنند تا از غشای مخاطی روده محافظت کنند. ویتامین A از سرطان های ریه و دهان محافظت می کند.

استخوان های سالم


مقدار اضافی کلسیم، فسفر و آهن مورد نیاز توسط استخوان ها برای افزایش استقامت آنها است. این میوه غنی از کلسیم، آهن و فسفر است ، میوه Sapota به میزان زیادی در تقویت استخوان ها کمک می کند.

مزایای بارداری


با داشتن دوز بالا کربوهیدرات ها و مواد مغذی ضروری، sapota برای مادران باردار و شیرده بسیار مفید است. این میوه در کاهش ضعف و سایر علائم حاملگی مانند تهوع و سرگیجه کمک می کند

سلامت روان


میوه چیکو به عنوان یک آرام بخش قوی، آرام بخش اعصاب و کاهش استرس مفید است. بنابراین، برای افراد مبتلا به بی خوابی، اضطراب و افسردگی توصیه می شود.

کمک به کاهش وزن


میوه Sapota به طور غیر مستقیم در کاهش وزن کمک می کند و مانع از چاقی توسط تنظیم ترشح آنزیم های معده ، تنظیم متابولیسم می شود.

دیگر خواص چیکو

آنتی اکسیدان های غنی در چیکو می توانند بدن را در برابر انواع مختلف سرطان محافظت کنند. متخصصان می گویند این به دلیل ویتامین های A و B است که از سلامت مخاط حمایت می کنند. زمانی که از خمیر آن به عنوان ماسک بدن یا صورت استفاده شود و به مدت بیست دقیقه نگه داشته شود ، بافت آسیب دیده پوست را بهبود میبخشد. مواد مغذی و فیبر آن همچنین به سیستم هضم کمک می کند و بدن را از سرطان محافظت می کند ، مواد سرطان زای موجود در میوه به تمیز و ایمن بودن روده کمک می کند. در صورت مصرف میوه ها نیز می توان از سرطان ریه ، حفره و دهان جلوگیری کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها