رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403553

خواص آملا | فواید آملا برای قلب و سرطان

آملا برای قلب مفید است و از نظر طب سنتی خواص اعجاب آوری دارد اما نحوه استفاده آن نیازمند آگاهی کافی است در این میخواهیم شما را با خواص و روش تهیه آن آشنا کنیم.

آملا
html>

معرفی آملا


آملا (Emblica officinalis یا Phyllanthus emblica) یک میوه بسیار مرمری و مغذی درخت است که در هند، خاورمیانه و چند کشور آسیای جنوب شرقی رشد می کند. این به عنوان Amla در هند و Amalaki در سانسکریت شناخته شده است. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی قوی آن اغلب به عنوان داروهای آیورودا برای تقویت سلامت پوست و مو و نیز ایمنی کلی بدن استفاده می شود. این متعلق به خانواده Euphorbiaceae است.این میوه در پاییز در جنگل های مرطوب و مناطق تپه ای شبه قاره هند سیراب می شود و درخت در هند مقدس می باشد.

این میوه به رنگ سبز است و می تواند کاملا شفاف و فیبری باشد. در هند، آن را با پودر نمک و شستشو می خورید یا به صورت آب نبات ترشی یا قند می خورید. این میوه یک عنصر حیاتی از Triphala و Chyawanprash است، که هر دو از فرمول های هندی سنتی گیاهی برای افزایش سلامتی هستند. Amla نیز در قالب های مختلف دیگری مانند پودر، آب، روغن، قرص و ادویه وجود دارد. چای Amla و Amla خشک شده نیز برای بسیاری از مزایای تغذیه ای شما مصرف می شود.
انگور هندوانه یا آملا دارای ویتامین C و ویتامین A فراوان است. همچنین حاوی مقادیر بالای اسید فولیک و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، کاروتن و منیزیم است. آملا با کالری کم، 100 گرم میوه حاوی تنها 44 کالری است آملا های تازه هند حاوی بیش از 80 درصد آب، پروتئین، مواد معدنی، کربوهیدرات ها و فیبر هستند. خواص مفید آنها عمدتا به دلیل قدرت آنتی اکسیدان ها است.

خواص آملا

خواص آملا


خواص Amla ، می تواند به میزان زیادی به مقدار ویتامین C آن نسبت داده شود. این میوه به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، باعث کاهش سن، درمان عفونت های گلو، کاهش سطح قند خون و بهبود سلامت قلب می شود.

Amla به عنوان یک عامل دیورتیک عمل می کند، در نتیجه افزایش جذب مواد غذایی، متعادل نمودن اسید معده، تقویت کبد و تقویت مغز و عملکرد ذهنی است. همچنین ریه ها را تقویت می کند، باروری را افزایش می دهد، به سیستم ادراری کمک می کند، کیفیت پوست را بهبود می بخشد و موهای سالم تر را افزایش می دهد. این میوه به عنوان یک خنک کننده بدن عمل می کند، سموم را از بین می برد، باعث افزایش قدرت، کمک به مراقبت از چشم و ....

افزایش ایمنی


آملا تقویت کننده ایمنی طبیعی است زیرا حاوی یک کوکتل قدرتمندی از ویتامین های C و A، پلی فنل ها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها مانند کورستین و کپسفور است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی دارویی، آملا دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی است. آب Amla در آیورودا اغلب برای افزایش گلبول های سفید خون در بدن استفاده می شود که خط اصلی دفاع برای سیستم ایمنی بدن است زیرا این سلول ها در معرض حمله و حذف سموم و مواد خارجی در جریان خون بدن قرار دارند.

دیابت را کنترل می کند


آملا حاوی کروم است که دارای ارزش درمانی برای بیماران دیابتی است. این گروه جدا شده از سلولهای انسولین را ترشح می کند. اینکار باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود و بدن آنها را متعادل و سالم نگه می دارد. وقتی که قند خون کاهش می یابد، گلوکز توسط سلول ها به عنوان انرژی کاربردی استفاده می شود. بنابراین، سوخت و ساز بدن قوی تر است و شماانرژی بیشتری داریدهمچنین کروم باعث کاهش میزان کلسترول LDL (بد) در بدن بتا بلوکرها می شود که برای سلامت قلب مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، یک تحقیق سال 2011 در مورد تاثیر آملا بر روی غلظت گلوکز خون و لیپید دیابتی نوع 2، بیانگر آن است که دارای خواص ضد هیپرگلیسمی و کاهش چربی هستند

خواص آملا برای قلب

کمک در هضم


Amla دارای فیبر بسیار زیاد است، مانند بسیاری از میوه ها. فیبر حجم زیادی را به مدفوع اضافه می کند و به تغذیه مواد غذایی از طریق روده ها کمک می کند و حرکات آنها را به طور منظم نگه می داردو باعث کاهش یبوست می شود. فیبر همچنین می تواند اسهال را کاهش دهد. همچنین ترشح آب معدنی و گوارش را تحریک می کند، بنابراین غذا به طور مؤثری هضم می شود، مواد مغذی به صورت مطلوب جذب می شوند، و شما احساس می کنید سبک تر و سالم تر است. این ویژگی باعث کاهش یبوست می شود و می تواند شما را از اختلالات مختلف دستگاه گوارش و حتی سرطان کولورکتال محافظت کند.

جلوگیری از بیماریهای قلبی


پودر Amla تقویت کننده ماهیچه های قلب است، بنابراین موجب گردش خون در سراسر بدن انجام می شود. با کاهش کلسترول بالا، کروم در پودر آملا می تواند احتمال ابتلا به آترواسکلروز یا افزایش پلاک را در عروق و شریان ها کاهش دهد. این خاصیت می تواند احتمال سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد. محتوای آهن در آن باعث ایجاد گلبول های قرمز جدید می شود. به این ترتیب، افزایش گردش خون و اکسیژن کردن ارگان ها و سلول ها برای به حداکثر رساندن رشد و بازسازی بافت ها آماده می کند.

مراقبت از مو


پودر آملا در بسیاری از تونیک موها استفاده می شود، زیرا برای رشد مو و رنگ آمیزی مو موثر است. ریشه ها را تقویت می کند، رنگ را حفظ می کند. استفاده از روغن آملا به ریشه های مو باعث افزایش رشد و رنگ مو می شود. روغن آملا در هند بسیار محبوب است، زیرا نشان داده شده است که شانس ریزش مو و طاسی کاهش می یابد. این کیفیت با توجه به محتوای کاروتن آملا، و همچنین محتوای آهن و آنتی اکسیدان است که مانع از آسیب رادیکال های آزاد به فولیکول های مو و هورمون ها می شود.

عامل ضد پیری


Amla موجب جلوگیری از هیپرلیپیدمی مرتبط با سلامتی با کاهش تعداد رادیکال های آزاد در بدن از طریق ویژگی های آنتی اکسیدانی آن است. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها به ریزش رادیکال های آزاد کمک می کنند که با علائم پیری مانند چین و چروک ارتباط دارد. پودر Amla به عنوان ماسک صورت برای حذف لکه های سنی استفاده می شود.

خواص آملا برای کبد

مراقبت از چشم


نوشیدن آب آلما غنی از ویتامین A با عسل برای بهبود بینایی مفید است. کمک می کند تا نزدیک بینی چشم و آب مروارید بهبود یابد و در عین حال موجب کاهش فشار داخل چشم می گردد. عمدتا به دلیل محتوای قابل توجهی از کاروتن است که مدتها به دلیل اثر قدرتمند آن در شرایط مرتبط با دید، از جمله آنهایی که از آسیب های رادیکال آزاد به وجود آمده، شناخته شده است. ویتامین A و کاروتن چشم شما را بهبود می بخشند، در حالی که خطر دژنراسیون ماکولا و شب کوری را کاهش می دهد.

تقویت سلامت کبد


نوشیدن آب آملا، باعث افزایش سلامت کبد می گردد مطالعه ای در سال 2013 بر روی خواص ضد ویروسی آملا در نشریه Food & Function منتشر شده می گوید که میوه در جلوگیری از اثرات سمی داروهای بیش از حد و فلزات سمی موثر است. وجود مواد شیمیایی فیتوکسی مانند کورستین، اسید گالیک، کریلاژین و اسید ellagic در آملا کمک می کند تا در ریزش آزاد رادیکال آزاد و به نوبه خود، سم زدایی بدن موثر باشد


درمان سرطان


عصاره آملا نشان داده است که فعالیت سیتوتوکسیک در برابر سلول های سرطانی گردن رحم و تخمدان دارد. محققان از گروه های انکولوژی و آزمایشگاه پزشکی، دانشگاه مک گیل، مونترال، کانادا گفتند که عصاره های Phyllanthus emblica دارای خواص سرکوب کننده تومور قوی در برابر تعدادی از انواع سرطان است. تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان نشان می دهد که میوه های آملا با پلی فنول ها، فلاونوئیدها و تانن ها بسته بندی می شوند و یک ابزار قدرتمند در برابر انواع شرایط، از جمله سرطان و دیابت ایجاد می کند.

بهبود فعالیت متابولیک


خوردن غذاهایی با پروتئین بالا مانند آملا یکی از مهمترین راه های حفظ سلامت است زیرا پروتئین ها بخش مهمی از فعالیت های متابولیک بدن ما هستند. آنزیم های ما می توانند پروتئین های گیاهی را به اسیدهای آمینه برسانند و آنها را به پروتئین های قابل استفاده برای بدن تبدیل کنند. پروتئین برای رشد سلولی، رشد عضلانی، سلامت ارگان ها و طیف وسیعی از فعالیت های متابولیک ضروری است که سالم باقی بماند.

گرفتگی عضلات قاعدگی را درمان می کند


مواد معدنی و ویتامین های موجود در املا برای درمان گرفتگی عضلات قاعدگی بسیار مفید است. از آنجایی که برای بدن ضروری است، بهتر است که به طور منظم از آملا استفاده کنید به طوری که مواد مغذی آن همیشه در سیستم هستند و ممکن است از گرفتگی قاعدگی جلوگیری شود.

نحوه مصرف آملا

چگونه میوه Amla می خورند؟


شما می توانید گوشت (Amla) را به عنوان میوه تازه، آب، یا در فرم پودر خشک استفاده کنید تا بهبود زیادی در سلامت خود داشته باشید.
مرغ تازه: در فروشگاه های هند موجود است. شما می توانید برش های آملا با نمک و ادویه جات ترشیجات بخورید، مانند هندیها یا می توانید یک قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کنید. عسل عطر تلخ آملا را متعادل می کند.
Amla خشک شده: میوه خشک شده آملا می تواند جویده شود. اما آگاه باشید که ممکن است مقدار زیادی قند به آن افزوده شود.
پودر آملا: نسخه های ارگانیک در بازار موجود است و می توان با آب، عسل یا ماست مخلوط شده و به یک مو و ماسک صورت تبدیل شود.
روغن آملا: این روغن به تقویت مو کمک می کند، مانع از پیری زودرس می شود و ریزش مو را متوقف می کند.
آبمیوه آملا: مصرف آب آملا که در اوایل صبح با معده خالی رقیق شده است، به سیستم گوارش سالم و به کنترل قند خون شما کمک می کند.

خواص روغن آملا

محصولات آرایشی حاوی میوه های آملا برای مراقبت از مو و پوست سر مناسب هستند. آنها دارای یک اثر محافظت شدید ، تغذیه و تأمین رطوبت هستند. آملا ریشه مو را تقویت کرده و ریزش مو را کاهش می دهد. این گیاه باعث بازسازی موهای آسیب دیده می شود ، از پوست سر مراقبت می کند. این اثر ضد عفونی کننده و ضد باکتری است و به مبارزه با شوره سر و سایر بیماری های پوست سر کمک می کند. روغن آملا همچنین به موها درخشش و حجم می بخشد ، یکی از ترکیبات بسیاری از محصولات طبیعی است که برای مراقبت از پوست سر مناسب هستند. آملا می تواند به راحتی رنگ مو را تیره کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها