رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 405718

خواص نعنا فلفلی | معجزه نعنا فلفلی برای سرطان و سرماخوردگی

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص نعنا فلفلی تاکنون برای ما روشن کرده است که نعنا فلفلی برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

نعنا فلفلی
html>

معرفی نعنا فلفلی


نام علمی: Mentha x piperita.

متعلق به جنس Mentha هستند. Peppermint یک گیاه هیبرید است.


توزیع و محیط زیست: پودر نعنا فلفلی در خاک های مرطوب گرمتر بخش های اروپا، آسیا و امریکا در حال رشد وحشی است.

در امریکا، به یک محصول حیاتی در طول 100 سال گذشته تبدیل شده است.

Peppermint یک بوته چندساله است که در خاک بسیار مرطوب و دارای ظرفیت نگهدارنده آب مناسب رشد می کند.
نعنا فلفلی بوی تازه و مزه خنک مداوم دارد. سالانه در ایالات متحده، بیش از 1،000،000 لیتر روغن نعنا فلفلی تولید می شود.

شرح گیاه: گیاه نعناع فلفلی به حدود 2-3 پا در ارتفاع رشد می کند. گلهای بنفش یا سفید بسیار کوچک که از ماه ژوئیه تا اوت گل می دهند، تولید می کند. برگ های تیره سبز و معطر هستند.

در حالی که این گیاه در پزشکی ارزشمند است، برای هر دو استفاده موضعی و خوراکی، آن را نیز به طور گسترده ای در عطر، صابون و البته صنایع غذایی استفاده می شود، نعنا فلفلی به تجاری ترین گونه نعنا تبدیل شده است.

خواص نعنا فلفلی

نعنا فلفلی گیاه محبوبی است که می تواند در فرم های مختلف (به عنوان مثال روغن، برگ، عصاره برگ و آب برگ) استفاده شود. روغن نعنا فلفلی بیشترین کاربرد را دارد. این گیاه در لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشت شخصی، غذاها و محصولات دارویی برای خواص طعم و عطر آن مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نعناع حاوی بوی تازه منتول و طعم تند است. همچنین دارای انواع خواص درمانی است و در آروماتراپی، آماده سازی حمام، دهانشویه، خمیر دندان و آماده سازی موضعی استفاده می شود. آماده سازی موضعی از روغن نعناع برای خستگی زخم و تسکین سوزش و التهاب استفاده شده است. مصرف مکرر آنها در برابر اختلالات پوست می تواند باعث افزایش میزان حساسیت شود. واکنش های مختلف آلرژیک درماتیت تماس با روغن نعناع نعناع توصیف شده است، که بسیاری از آنها با اختلالات پریورال و اینترورال مرتبط هستند. اگرچه روغن نعناع با خواص بسیاری شناخته شده است، اما نقش آن به عنوان حساسیت زا باید شناخته شود تا بتواند در تشخیص هر دو درماتیت و بیماری های دهان کمک کند و اقدامات لازم برای اجتناب از آن را انجام دهد
روغن برای آماده سازی دارویی و همچنین طعم برای صمغ و آب نبات و ... استفاده می شود. ساقه ها و برگ ها می توانند برای چای استفاده شوند.

خواص ضد سرطانی نعنا فلفلی

خواص نعنا فلفلی
فعالیت ضد باکتریایی روغن نعناع و عصاره های مختلف Mentha piperita در برابر برخی سویه های باکتری گرم مثبت و گرم منفی در تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که غلظت های موجود در روغن نعنا فلفلی باعث مهار رشد میکروارگانیسم ها می شود و نتایج با آنتی بیوتیک گنتامایسین قابل مقایسه است. حداقل غلظت بازدارنده (MICs) برای گونه های باکتری از 0.4٪ تا 0.7٪ v / v بود. روغن و عصاره ها نیز فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی را نشان دادند و در مقایسه با BHT استاندارد نفت حدود نیم گرم بود. این نتایج فعالیت های ضد باکتری و آنتی اکسیدانی قوی روغن نعنا فلفلی، نشان می دهد اما برای تأیید ایمنی این غلظت ها (MIC) برای مصرف انسانی، باید تحقیقات بیشتری انجام شود. روغن نعناع می تواند به عنوان یکی از عوامل حفاظت کننده خوب با مهار برخی از پاتوژن های خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

تعدادی از خواص نعنا فلفلی


برای انواع مختلف بیماری مانند:

دیسپپسی گاستریت
اختلالات صفراوی کولیک روده
انتوریت سپاسم مجرای صفراوی
فلوولت کیسه صفرا و دستگاه گوارش GI)

مفید است.
هنگامی که بخار از چای استنشاق می شود، می تواند باعث انسداد سینوسی و التهاب غشاء مخاط در بینی و گلو شود.

در آلمان، برگ نعنا فلفلی دارای مجوز استفاده در طول جراحی شکم یا اسپری است.

روغن برای ورزشکاران به جهت تسکین درد عضلات است. روغن ، به عنوان یک درمان خارجی، برای مایالژی، درد عضلانی، نورالژی و درد عصب مورد تایید قرار گرفته است.

اسانس نعناع فلفلی به عنوان یک مکمل موضعی برای دفع حشرات استفاده شده است.

در هند، محققان مرکز تحقیقات مالاریا در دهلی نو دریافته اند که روغن آن پشه های بالغ را می کشد و می تواند لارو را بکشد. نعنا فلفلی، به نوبه خود، می تواند اثرات مثبت بر بیماری هایی مانند تب دونگ و مالاریا داشته باشد.

کافور یا مندول که از روغن نعناع است، در هنگام درمان سرماخوردگی به عنوان ضد عفونی کننده به عنوان یک ضد حساسیت موضعی استفاده می شود.

نشان داده شده است که روغن نعناع می تواند اسپاسم عضلانی در دستگاه گوارش فوقانی و پایین تر بیماران تحت آندوسکوپی و کولونوسکوپی را کاهش دهد و همچنین روغن نعناع فلفلی به شکل کپسول می تواند عضله را در معده و روده کوچک تسکین می دهد

نعناع فلفلی برای استفاده داخلی توسط کمیسیون آلمانی E برای تأیید عیوب دستگاه گوارش، کیسه صفرا و مجاری صفراوی مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین برای کولون تحریک پذیر و به عنوان یک درمان برای سندرم روده تحریک پذیر مورد تایید قرار گرفته است، در تحقیقات نشان داده شده است که تسکین خفیف برای علائم نفخ شکم، درد شکمی و اختلال است.
تعدادی از مطالعات اثر آنتی اکسیدانی Mentha piperita را بررسی کرده اند. به عنوان مثال، یک محلول آبی که قبلا برگ های یخ زده و در عین حال برگ تازه یافت می شود، دارای بالاترین سطح جذب رادیکال اکسیژن ظرفیت، در میان گروهی از دیگر گیاهان دارویی محبوب است.

همچنین کشف شد که ظرفیت تخلیه رادیکال آزاد بالاتر از سایر گونه های جنس Mentha و از همه انواع چای است، چای نعناع فلفلی که بیشترین ظرفیت آن است.

 مضرات نعنا فلفلی

اشاره شده است که نعنا فلفلی ممکن است دارای توانایی های مبارزه با سرطان و ضد تومور باشد. مشخص شده است که به طور قابل توجهی سرکوب اثر اسید okadaic که ترویج تشکیل تومور است را انجام می دهد.

دوز بالا از روغن مشتق شده از گیاه باعث کاهش فعالیت آنزیم آیلامیونی در سلول های تومور در کبد انسان می شود، اما این اثر با دوز کاهش می یابد و در دوزهای بسیار پایین می تواند NAT را نسبت به سایر مواد افزایش دهد.

مطالعات نشان داده است که فلوونوئید گلیکوزید، لووتئولین 7-O-rutinoside، از Mentha piperita به دست آمده تاثیر قابل توجهی در مهار انتشار هیستامین دارد.

همچنین منجر به تولید ترکیبات میانجی گری التهابی می شود. به این ترتیب پیشنهاد شده است که نعناع فلفلی میتواند نقش ضد آلرژی داشته باشد.

ذکر شده است که نعناع فلفلی دارای خواص ضد ویروسی و عصاره های آبی گیاه اثر معنی داری بر ویروس های آنفلوانزا دارد.

نشان داده شده است گیاه برای جلوگیری از تکثیر ویروس آنفلوآنزا، کاهش عفونت را انجام میدهد. در سال 1998، یک مطالعه نشان داد که Menta piperita در برابر ویروس نقص ایمنی بدن انسان 1 (HIV-1) با دوز 16μg / ml بسیار قوی بود.

روغن نعناع فلفلی به طور گسترده ای در مورد توانایی های آنتی باکتریال مورد بررسی قرار گرفته است. اجزای آن مندول و مونن یک اثر مهاری را نسبت به پاتوژن های انسانی مانند استافیلوکوک اورئوس، لیستریا، استافیلوکوک اپی دمیوم نشان داده اند.

در یک مطالعه، روغن نعنا فلفلی در برابر 22 جدایه باکتری مستقل موثر بود. منول مؤثرترین اجزای نعناع فلفلی است که برای باکتری های دستگاه گوارش بسیار مؤثر است.

خواص ضد میکروبی نعنا فلفلی

آماده سازی و مصرف
برگ نعناع و گاهی اوقات ساقه ها درست قبل یا در طول گل دهی برداشت می شوند.

برگ ها برای چای و طعم دهنده خشک می شوند و در آب جوش شسته می شوند. به طور کلی، 1-2 گرم گیاه ، 3-4 بار در روز توصیه می شود.

روغن نیز از برگ های خشک شده بخار داده شده است و در هر روز که 0.05-0.6ml یا 3-12 قطره توصیه می شود. کافور یا منول نعناع با انجماد روغن استخراج می شود.

ایمنی و اثرات جانبی نعنا فلفلی


افراد مبتلا به آهکلریدریا، انسداد مجاری صفراوی یا کیسه صفرا، یا سنگهای صفراوی، ریفلاکس اسید یا مسری از مری باید از نعنا فلفلی استفاده نکنند.

روغن مرطوب نعناع به مقدار زیاد باید در معرض استنشاق قرار نگیرد زیرا ممکن است باعث درماتیت، سوزش و یا سردرد شود.

مصرف بیش از حد نعناع فلفلی می تواند باعث ایجاد فعالیت های پرستالتی کولون برای آرامش و کاهش حرکت غذا در دستگاه گوارش شود و پس از شام و یا افرادی که فتق هیاتال توصیه نمی شود.

برگ حاوی تانن است که اگر بیش از حد مصرف شود می تواند آسیب کبدی را ایجاد کند.

محصولات مندول نباید به کودکان داده شود، زیرا ممکن است سبب خارش یا اسپاسم گلوتیس (باز شدن بین طنابهای صوتی در گلو) شود و منجر به انسداد مجاری هوایی شود.

دیگر خواص نعنا فلفلی


قدرت درمانی نعناع از دوران باستان شناخته شده است. این یک داروی آزمایش شده برای مشکلات معده و روده و همچنین عفونت های شبیه آنفولانزا است. داروی ضد اسپاسم و مسکن درد است. این باعث می شود که آنها یک گیاه محبوب در بستر گیاهان باشند. دستور العمل های متنوعی برای استفاده در آشپزخانه وجود دارد. نعناع فلفلی به عنوان یک چای با مزه عالی ، به عنوان ماده ای برای سالادها و سس ها ، کوکتل و لیکور محبوب است. Mentha x piperita همچنین به عنوان یک ماده فعال در حمام ، روغن های پوستی و پمادها و همچنین برای استنشاق ، بسیار ارزشمند است. این ماده به عنوان یک ادویه خشک و کم مصرف محبوب است. نعناع فلفلی به طور عمده در غذاهای شرقی یافت می شود. در آشپزخانه انگلیسی به عنوان یکی از اجزای سس نعناع به شهرت جهانی دست یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها