رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 406080

خواص ختمی خبازی | فواید بی نظیر ختمی خبازی برای سر درد و پوست

ختمی خبازی معمولا برای درمان بیماریهای پوستی استفاده می شود اما افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب قصد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

گل ختمی خبازی
html>

معرفی ختمی خبازی

ختمی خبازی با نام علمی، Malva sylvestris، همانطور که این گیاه گلدار در جنس Malva است، دوست داشتنی است و دارای یک گل بنفش قابل توجه و بین ارتفاع 3-4 متر است. این گیاه بومی اروپای غربی است، اما در بخش هایی از مدیترانه و شمال آفریقا گسترش یافته و به بسیاری از جهان انگلیسی زبان وارد شده است. به اندازه کافی عجیب و غریب است و یکی از ویژگی های تعریف شده از جنس Malva، nutlets و دانه ها (همچنین به دلیل شکل آنها پنیر نامیده می شود)می باشدو این گل از زمان های قدیم استفاده شده است.
نام گیاه شناسی Malva از کلمه یونانی "malaxos" می آید، به معنی لاغر، یا نرم شدن است.

سایر اسامی های رایج:

مالو مالاوا (اسپانیایی)
زئبینا ماله مالو (آلمانی)
هویج آبی رودملا (سوئدی)
پنیر کیک مود (فرانسوی)
گل سرخ almindelig katost (دانمارکی)
گل پنیر

توضیحات گیاه: Mallow یک گیاه دوسالانه یا چندساله از خانواده گیاه Malvaceae است. این با موهای کوچک پوشیده شده است و معمولا ساقه آن خزنده است. این گیاه می تواند تا یک متر در ارتفاع رشد کند.

برگ های سبز تیره هستند، و گل های صورتی با رگه های تیره تر بنفش (گل های موریتانیوم به رنگ بنفش عمیق هستند). گلها 2 تا 5 سانتیمتر و گلبرگها سه تا چهار برابر طول تر از فنجان است. میوه شکل حلقه ای است و به دانه های کوچک تقسیم می شود.

گل و برگ این گیاه منحصر به فرد برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله در یک عصاره اسانس ضروری است که می تواند اثرات قوی بر بدن داشته باشد. برگها را نیز می توان در یک چای میل کرد، دانه ها می توانند خورده شوند، و برگ هایی که تحت هیچ بیماری زنگی قرار نگرفته اند (یک مسئله رایج برای گونه) نیز می تواند برای انواع مختلفی مصرف شود این گیاه شامل تعدادی از مواد فعال است که بر سلامت انسان تاثیر می گذارد، بنابراین اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مزایای سلامت ختمی خبازی داشته باشیم.

خواص ختمی خبازی

خواص ختمی خبازی
خواص این گیاه عبارتند از توانایی بهبود زخم، محافظت در مقابل عفونت، کاهش التهاب، کاهش علائم پیری، بهبود عملکرد تنفسی، بهینه سازی عملکرد دستگاه گوارش، بهبود خواب و درمان سردرد

مسکن درد


یکی از کاربردهای رایج Malva sylvestris به عنوان یک درمان کم خونی و درد، به ویژه در کاربردهای موضعی است. اگر در بعضی موارد بر روی پوستتان زخمی شده یا مجروح شده اید، می توانید برگ Malva sylvestris را به صورت یک پنبه به منطقه آسیب دیده اعمال کنید. مواد شیمیایی از برگ ها نه تنها به علت محتوای ویتامین های غنی آنها به سرعت بهبود می یابند، بلکه به خواص ضد درد در منطقه نیز کمک می کنند و باعث کاهش درد و ناراحتی می شوند. همچنین زگیل تناسلی معمولی را می توان در بسیاری از جنبه ها از طریق بدن، از داخل و خارج درمان کرد. این گیاه همچنین کاربرد محبوب در ماسکهای صورت یا درمانهای موضعی سردرد را ایجاد می کند

حفاظت از سیستم ایمنی


بر اساس مزایای سلامتی اول، گل ختمی خبازی همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را با جلوگیری از عفونت های باکتریایی و دیگر عوامل خارجی بر روی مناطق زخمی، تقویت کند.این درمان همچنین می تواند از طریق مصرف برگ گل ختمی خبازی، دانه ها و مکمل ها به دست آید.

خواص ضد سر درد ختمی خبازی

ضد التهابی


اگر شما هر گونه گزش حشرات را تجربه کرده اید، کبودی بزرگ، آفتاب سوختگی یا بثورات روی پوستتان، ژل یا کیسه های ساخته شده از گل ختمی خبازی می تواند برای کاهش التهاب و تورم بسیار مفید باشد و همچنین باعث تحریک ترشح سریع تر می شود. هنگام استفاده از روغن های ضروری و یا انواع خوراکی ختمی خبازی، شما همچنین می توانید آن را برای درد مفاصل استفاده کنید.

بیماری های تنفسی


اگر از هرگونه احتقان قفسه سینه یا شرایط تنفسی رنج میبرید، پس از استفاده از Malva sylvestris یک ایده عالی است. نه تنها می توان آن را درمان کند، بلکه که می تواند دستگاه های تنفسی ، گلو و غدد به دلیل جنبه های ضد التهابی خود را درمان نماید، همچنین موجب بهبود سریع تر است.

اثرات ضد پیری


ختمی خبازی میتواند بر روی بدن تاثیر موضعی بگذارد. در واقع، برای کسانی که بیش از حد به پیری دچار می شوند، یا هر روز برای چین و چروک ها به صورت آینه نگاه می کنند، از یک ژل یا کرم گل ختمی خبازی استفاده کنید و پوست خود را جوان سازی کنید!

خواص ختمی خبازی برای پوست

مسائل گوارش


برای کسانی که از یبوست رنج می برند و روده ی آنها به درستی کار نمی کند. استفاده از مشتقات قوی می تواند اثرات دیگری بر روی بدن داشته باشد، اما با مصرف کردن بعضی از دانه ها یا برگ های خشک شده ختمی خبازی در چای، می توانید یک نوشیدنی ملایم خفیف ایجاد کنید که سیستم گوارش شما را تنظیم می کند و هر گونه فشار بر روی سیستم گوارش را از بین می برد.

مشکلات خواب


بسیاری از مردم برای خوابیدن تلاش می کنند، اما شما می توانید با استفاده از اسانس گل ختمی خبازی یا فنجان چای آرامش بخش ختمی خبازی برای استراحت دادن ذهن و بدن، به آرامش برسید و از خواص آرام بخشی آن استفاده نمایید.

کلام احتیاط
گزارشات متعددی از تعاملات دارویی افرادی که از Malva sylvestris استفاده می کنند علاوه بر سایر داروهای تجویز شده مخصوصا برای مسائل مربوط به دستگاه گوارشی و تنفسی نیز گزارش شده است. قبل از افزودن این گیاه قوی به کلینیک سلامت، با پزشک خود در رابطه با سایر داروهای دیگر که ممکن است در حال حاضر از آنها استفاده کنید، را بررسی کنید.

خواص شناخته شده ختمی خبازی

با کمک گل ختمی خبازی ، غشاهای مخاطی ملتهب و تحریک شده سریعتر بهبود می یابند و درد حاد به سرعت تسکین می یابد. گل ختمی خبازی برای بیماری های تنفسی مانند سرفه، گرفتگی صدا و گلو درد نیز مفید است از گلها و برگها چای درست می شود که در صورت درد گلو درد یا نوشیده می شود یا غرغره می شود.

رومی ها قبلاً از خواص درمانی آن یاد کرده بودند. آنها گل ختمی خبازی را با روغن ، نمک و عسل جوشاندند. آنها آن را "omnimorbium" نامیدند ، که به معنای " بهبود در برابر همه بیماری ها " است. اثرضد التهابی آن در ناراحتی های پوست نیز می تواند معجزه کند . در اینجا نیز ، موسیلاژ و تانن ها به ویژه اثر آرام بخشی ، قابض و مرطوب کنندگی دارند. به خصوص افرادی با پوست حساس و خشک به ویژه از این ویژگی ها استفاده می کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها