رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409176

خواص آب انار | فواید بی نظیر آب انار برای پوست و قلب

آب انار یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در بین ما ایرانیان است اما افراد کمی از خواص بیشمار آن آگاهی دارند در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص آشنا کنیم.

آب انار
html>

انار یک میوه فوق العاده بذری پوستی است که دارای رنگ قرمز درخشان است که اکنون توسط محققان علمی به عنوان یک میوه شگفت انگیز مورد استفاده قرار می گیرد. انار نامی از کلمه فرانسوی "انار" یا سیب زمینی حاصل می شود. اعتقاد بر این است که آنها در ایران به سر می برند و در 1600 پیش از میلاد به مصر آورده شده اند، جایی که نه تنها به عنوان یک منبع غذایی مهم احترام گذاشته شده بلکه به طور گسترده ای برای ارزش دارویی آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این در حوزۀ حراست حتی در طی آن زمان نیز به چشم می خورد، همانطور که در تصاویر نقاشی های مصری و مقبره ها مشهود است. انار با الهام از فراوانی دانه های تیزه جواهر در پوست قرمز روشن، انار به عنوان نماد باروری و رفاه در برخی از فرهنگ ها محسوب می شود.

انار از درخت انار می آید، درختی بومی خاورمیانه که قرن هاست از مدیترانه تا آسیای مرکزی کشت می شود. این میوه به دلیل داشتن آب زیاد، آبرسانی خاصی دارد، همچنین یکی از غلیظ ترین میوه ها از نظر ویتامین C است. در واقع، انار حاوی بیش از 60 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین C است!

انار خوشمزه و غنی از مواد مغذی برای محافظت از سلامت بدن، یک پانچ قدرتمند را می سازد. انار حاوی آنتی اکسیدان منحصر به فرد و قوی است که به نام پانیالالژین است که این آنتی اکسیدان فراوان در انار است که مسئول بیش از نیمی از فعالیت آنتی اکسیدانی آب انار است.
آب انار برای انطباق ظرفیت آنتی اکسیدان نسبت به آب انگور، آب زغال اخته، چای سبز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نوشیدن آب انار به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس اکسیداتیو (اثرات سمی رادیکال های آزاد) در انسان سالم می شود.تحقیقات نشان داد که ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی انار، محافظت در برابر بیماری های قلبی، سرطان و اختلالات شناختی را فراهم می کند.
انار یکی از اولین میوه های کشت شده بود و در طول تاریخ در هنر، فرهنگ و دین، از داستان فصل ها در اساطیر یونانی به رومئو و ژولیت تا کتاب مقدس مشهور بوده است.
انار در پخت و پز خاورمیانه در همه جا حضور دارد و وضعیت فوق العاده غذایی آن، عطر و طعم منحصر به فرد و بافت آن را به طور فزاینده ای در ایالات متحده آمریکا محبوب شده است. انار حاوی صدها تن از ارل های کوچک و ترد است. هر اریل یک دانه در یک خمیر آبدار است، ترکیبی خوش طعم از طعم شیرین و ترش است.

ارزش غذایی انار:

اسید ellagic فسفر
آنتی اکسیدان پتاسیم
پانولیکیک اسید آهن
اسید چرب غیر اشباع امگا 5 اسید فولیک
ویتامین A، C و E نیاسین
کلسیم تیامین
فولات ریبوفلاوین

خواص آب انار

خواص آب انار برای پوست خوب، مو و سلامتی:


آب انار همچنین برای گسترش فیبروبلاست ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند، باعث می شود که پوست را سخت تر کرده و مانع شکل گیری خطوط و چین و چروک ها شود. کلاژن و الاستین، قدرت و حمایت از پوست را فراهم می کنند . نوشیدن یک لیوان آب انار، روزانه یک رنگ پوستی منصفانه و درخشان را به شما می دهد.

شما همچنین می توانید از پنبه ای برای مالیدن آب انار به صورت مستقیم بر روی صورت پس از تمیز کردن استفاده کنید.

آب انار از سرطان پوست جلوگیری می کند:
آب انار حاوی آنتوسیانین ها و تانن های هیدرولیز شده است که دارای ویژگی های قوی ضد اکسید کننده و ضد تومور هستند. هنگامی که به طور مستقیم بر روی پوست استفاده می شود، اسید ellagic، یک آنتی اکسیدان پلی فنول که در انار یافت می شود، رشد سرطان پوست را مهار می کند.
آب انار مانع از ریزش مو:
نوشیدن آب انار به طور موثری فولیکول های مو را تقویت می کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و در نتیجه مو به ظاهر سالم و ظریف می گردد

خواص آب انار برای پوست


1. آب انار، سلامت قلب شما را بهبود می بخشد:
آب انار می تواند تأثیر زیادی بر روی سلامتی، به ویژه در سلامت قلب، داشته باشد، با حفظ انعطاف پذیری شریان ها و کاهش التهاب در رگ های خونی مفید است.موجب کاهش آترواسکلروز، که یکی از علل عمده بیماری های قلبی است می گردد. این باعث کاهش خطر انسداد در شریان ها می شود که می تواند باعث محدودیت جریان خون به قلب و مغز شود. به عبارت دیگر اثر ضد آترئونیک در قلب دارد.

2. آب انار سطوح قند خون شما را حفظ می کند:
اگرچه آب انار حاوی فروکتوز است، اما سطح قند خون همانند دیگر آب میوه ها را افزایش نمی دهد. مطالعات نشان داده است که افزایش قند خون در بیماران دیابتی که روزانه 2 بار در هفته مصرف می کنندافزایش معنی داری مشاهده نشد.

3. آب انار فشار خون شما را حفظ می کند:
آب انار همچنین برای کاهش فشار خون بالا شناخته شده است. این آب باعث ضایعات و التهاب رگ های خونی در بیماران قلبی می شود. یک آسپرین طبیعی است که خون را از انعقاد و تشکیل لخته های خون نگه می دارد. حتی به عنوان یک نشت کننده خون عمل می کند که جریان خون را از طریق بدن آزاد می کند.

4. آب انار در طول حاملگی قبل از زایمان سودمند است:
آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. این یک منبع عالی از تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی شامل اسید فولیک است که یک عنصر حیاتی از یک رژیم غذایی قبل از زایمان است. املاح ضد التهابی آب انار سبب جریان خون سالم می شود که برای رشد کلی جنین ضروری است. محتوای پتاسیم در این آب نیز می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات پا کمک کند که معمولا با بارداری مرتبط است. هنگامی که به طور منظم توسط مادران باردار مصرف می شود، شناخته شده است که خطر ابتلا به زایمان زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم هنگام تولد را کاهش می دهد.

5. آب انار را در بازسازی غضروف کمک می کند:
آب انار به عنوان یک مهار کننده برای آنزیم هایی که مسئول آسیب رساندن به غضروف هستند عمل می کند. به همین دلیل است که به شدت توصیه می شود برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت، یک بیماری مزمن مشخص شده توسط تجزیه غضروف مشترک است. مطالعات انجام شده، کاربرد این آب را برای کاهش وخامت غضروف ثابت کرده است. آب انار علائم آرتریت و التهاب استخوان را از بین می برد. مصرف منظم این آب ممکن است موجب مشکلات عصبی مانند بیماری آلزایمر شود. همچنین شناخته شده است که سنگ کلیه را از بین می برند و درمان اختلال نعوظ را در مردان درمان می کنند

خواص آب انار برای قلب

6. آب انار جلوگیری از کم خونی:
کم خونی یک بیماری ناشی از کمبود گلبول قرمز در بدن است. از آنجایی که آب انار حاوی مقادیر زیادی آهن است، به کمبود گلبول قرمز در بدن کمک می کند. مخلوط کردن برخی از شکر های شیرین شده در آب انار و معرفی چند قطره در بینی می تواند یک راه سریع برای کنترل خونریزی بینی باشد. این آب یک درمان عالی برای چشم های قرمز و زخمی و کاهش ضربه های چشم است.

7. آب انار خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد:
آب انار رادیکال های آزاد را از بدن حذف می کند و مانع رشد و توسعه سرطان و سایر بیماری ها می شود. محتوای بالا آنتی اکسیدانها سلولهای سفید خون را تحریک می کند تا خنثی سازی سموم در بدن را در پی ایجاد یک سیستم ایمنی قوی و سالم داشته باشد. اعتقاد بر این است که انار سبب ایجاد آپوپتوز می شود، فرایندی که سلول ها خود را از بین می برند. مصرف روزانه یک لیوان آب انار می تواند رشد سلول های سرطانی را در سرطان پروستات کاهش دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد که آروماتاز، آنزیمی است که آندروژن را به استروژن تبدیل می کند، هورمون ای که نقش مهمی در رشد سرطان پستان ایفا می کند.

8. آب انار به درمان اسهال و خلط دندان کمک می کند:
آب انار در درمان اسهال و دیازنتری استفاده می شود، زیرا نقش مهمی در ترشح آنزیم ها دارد که به هضم مناسب کمک می کند. مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری عسل در لیوان آب انار برای این درمن مفید است.

9. آب انار باعث افزایش ایمنی شما می شود:
آب انار دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قوی است که به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند . این آب به طور قابل توجهی باعث کاهش میکروب های موجود در دهان عموما مسئول حفره ها و عفونت های استاف می شود. خواص ضد میکروبی آن را مهار کننده انتقال HIV می کند. از میان تمام میوه ها، انار دارای بیشترین توانایی برای جلوگیری از انتقال HIV است.

 خواص آب انار برای بارداری

مضرات آب انار


برخی اقدامات احتیاطی انجام می شود:
آب انار برای افراد مبتلا به آنفلوآنزا، سرفه و یبوست یا برای افرادی که دارای شرایط فلج مغزی هستند توصیه نمی شود.
آب انار دارای آنتی اکسیدان های معینی است که فشار خون را پایین می آورد. بنابراین، مصرف این آب در ترکیب با دارو تجویز شده برای کاهش فشار خون می تواند منجر به یک وضعیت خطرناک فشار خون پایین شود که به عنوان فشار خون شناخته می شود.
افراد مبتلا به آلرژی گیاهان خاص و آسم همیشه در معرض خطر ابتلا به واکنش آلرژیک به این میوه هستند. واکنشهای آلرژیک عمومی عبارتند از استفراغ، چشمهای قرمز، و مشکل تنفس ایجاد نماید.
همانند گریپ فروت، انار نیز در معرض برخی از داروها قرار دارد، به خصوص افرادی که سطح کلسترول را به عنوان استاتین کاهش می دهند. همچنین می تواند با داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد ایدز و داروهای ضد درد مبارزه کند.

خواص ضد سرطان و ضد تومور آب انار

مطالعات متعددی در مورد ارزیابی اثر آب انار و مشتقات آن وجود دارد که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی زیادی هستند. آنها در سلولهای بیمار و مدلهای حیوانی دارای اثر مهار کننده رشد ، ضد تهاجم و pro-apoptotic هستند

هونگ و همکاران (2008) نشان دادند که آب و عصاره های انار رشد سلول را بسیار مهار می کنند ، آنها حتی از برخی از پلی فنل های جداگانه قوی تر هستند و با مواد شیمیایی انار و عصاره های آن همکاری می کنند.

عصاره انار که به عنوان پیش درمانی استفاده می شد ، بروز تومور در موش ها را از 100٪ به 30٪ کاهش داد و رشد تومور را از 9 به 14 هفته کند کرد . آلبرچ و همکاران (2004) اثرات روغن انار ، پلی فنول های موجود در پوست و غشاهای سفید و پلی فنول های موجود در آب تخمیر را بر روی سرطان پروستات بررسی کرد. همه این مواد فعال به طور جداگانه از تکثیر سلولهای سرطانی در شرایط آزمایشگاهی در سلولهای انسانی از نوع LNCaP ، PC-3 و DU 145 جلوگیری می کنند.اثر مهار تومور مشتقات انار در سرطان پروستات به وضوح نشان داده شد.

خواص آب انار |  فواید بی نظیر آب انار برای پوست و قلب

چه زمانی باید آب انار بخوریم؟

برای استفاده کامل از فواید انار، نوشیدن آب انار در صبح و به خصوص در زمستان برای تقویت سیستم ایمنی بدن ایده آل است. اما امکان مصرف آن در هر زمانی از شبانه روز و در هر زمانی از سال وجود دارد. در شب، غلظت منیزیم موجود در آن نیز می تواند برای بهبود خواب شما یکسان شود.

آب انار ضد بیماری های قلبی عروقی

آب انار در چندین سطح در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نقش دارد. به عنوان مثال، مصرف روزانه آب انار به کاهش سطح فشار خون کمک می کند و به طور قابل توجهی گردش خون در رگ ها را بهبود می بخشد. علاوه بر مشکلات قلبی ناشی از افزایش کلسترول خون، خواص آنتی اکسیدانی انار در پیشگیری از بسیاری از عوامل خطر دیگر بسیار موثر است. در واقع انار و اسید پانیک سه برابر انار و چای سبز اثر آنتی اکسیدانی دارند.

بنابراین نشان داده شده است که مصرف روزانه آب انار سطح فشار خون بالا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و آسیب های مرتبط با تصلب شرایین (تخریب رگ های خونی به دلیل تجمع مواد چرب) را کاهش می دهد. با مصرف منظم انار، بهبود قابل توجهی در گردش خون در رگ ها، به ویژه در افرادی که قبلاً از بیماری عروق قلب رنج می بردند، مشاهده می شود. در نهایت، انار مقاومت به انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نیز کاهش می دهد

با آب انار حافظه خود را حفظ کنید

آب انار برای حافظه به خصوص برای افراد مسن نیز مفید است. مطالعات اثر محافظت کننده عصبی آب انار را بر روی مغز افراد جوان مبتلا به اختلال حافظه پس از عمل یا نقص مادرزادی نشان داده است. یافته های مشابهی در مغز افراد مسن مبتلا به آسیب شناسی عصبی مانند بیماری آلزایمر ظاهر می شود. حافظه یکی از با ارزش ترین چیزهایی است که ما داریم. با این حال، هنگامی که به طور ملایم تحریک می شود، اغلب آسیب می بیند که منجر به اختلالات خفیف مرتبط با افزایش سن یا حتی آسیب شناسی عصبی جدی تر می شود. این مورد در مورد بیماری آلزایمر است. پس از بیهوشی عمومی، معمولاً برای بیماران در هر سنی دوره های موقتی از دست دادن حافظه را تجربه می کنند.

مطالعات حیوانی اثر محافظت کننده عصبی آب انار بر مغزهای "جوان" مبتلا به اختلالات حافظه پس از عمل یا ناهنجاری های مادرزادی را برجسته کرده است. نتایج مشابهی در مغزهای "سالخورده" تحت تأثیر آسیب شناسی عصبی ظاهر می شود. در هر صورت، از دست دادن حافظه تا حد زیادی کاهش می یابد. سایر مطالعات انسانی نشانه های مثبت حافظه را گزارش کرده اند.

آب انار برای زیبایی پوست

انار به دلیل غلظت بالای پتاسیم و ویتامین ها برای حفظ و تغذیه پوست بسیار عالی است. بنابراین در تولید کلاژن و الاستین که مقاومت اپیدرم را حفظ می کند، شرکت می کند. بنابراین نوشیدن منظم آب انار برای زیبایی پوست مفید است. علاوه بر این، این ماده به دلیل خاصیت بازسازی کنندگی، اغلب در درمان های زیبایی برای استفاده خارجی استفاده می شود.

اثرات ضد سرطانی

اگرچه متاسفانه علل برخی از سرطان ها هنوز بسیار مبهم است، اما مسلم است که رژیم غذایی نقش مهمی در پیشگیری از خطرات مرتبط با برخی از این بیماری ها دارد. در مورد انار، کاهش ایجاد و پیشرفت سرطان روده بزرگ وجود دارد. همین امر در مورد سرطان سینه یا پروستات نیز صادق است.

انار استخوان ها و مفاصل را تقویت می کند

خواص ضد التهابی انار به واسطه خواص آنتی اکسیدانی پونیکالاژین است. آنها نه تنها در کاهش عوامل خطر مرتبط با بیماری های جدی ذکر شده در بالا (دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، کلسترول و غیره) موثر هستند.

آنها همچنین به تقویت استخوان ها و مفاصل کمک می کنند. به این ترتیب، انار به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از انواع بیماری های استخوانی مخرب مانند آرتریت یا پوکی استخوان کمک می کند. موارد اخیر در جوامع غربی معاصر ما بسیار زیاد است.

انار از آب مروارید جلوگیری می کند

باید بدانید که آب مروارید یکی از عوارض عدسی است که متاسفانه بعد از 65 سال بسیار شایع است. این بیماری بیش از یک نفر از هر پنج نفر بالای 65 سال را مبتلا می کند. این یک بیماری دژنراتیو است. در سن 85 سالگی، از هر سه نفر، دو نفر مبتلا می شوند. زوال توانایی های بینایی، احساس حجاب یا مه، مشکل در تحمل نور روز... این احساس به ویژه ناتوان کننده است و فقط با جراحی قابل درمان است.

مانند سیب یا انگور، انار نیز میوه ای عالی برای سلامت چشم است. به لطف غلظت ویتامین های C، A و E، به بهبود توانایی های بینایی ما کمک می کند. در نهایت از تجمع این لکه ها و تیرگی ها روی عدسی که مسئول مشکلات آب مروارید هستند جلوگیری می کند.

انار یک آنتی باکتریال قوی است

در حالی که ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در انار می تواند انگل های موجود در فلور روده شما را از بین ببرد، آنها همچنین می توانند با میکروارگانیسم ها و سایر باکتری های مضر در بقیه بدن شما مبارزه کنند. به خصوص آنهایی که در دهان هستند. انار به دلیل خواص ضد باکتریایی خود به عنوان یک خمیر دندان طبیعی عمل می کند و پلاک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به همین ترتیب، عفونت هایی مانند التهاب لثه، پریودنتیت یا حتی استوماتیت دندان را از بین می برند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها