رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409815

خواص آب هلو | با فواید آب هلو سرطان و شادابی پوست آشنا شوید

آب هلو علاوه بر مزه لذتبخش فواید بیشماری نیز دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص آب هلو آشنا شوید این مطلب را به شما توصیه میکنیم.

آب هلو
html>

مزایای سلامتی آب هلو شامل جلوگیری از سرطان، حمایت از سلامت قلب و عروق، جلوگیری از پیری، حمایت از کاهش وزن، افزایش ایمنی، بهبود دید، سم زدایی از سموم بدن، درمان شرایط التهابی، تنظیم چرخه خواب، مبارزه با مشکلات گوارشی، بهبود عملکرد کلیه، تثبیت گردش خون و مهار رشد تومور.

آب هلو چیست؟


هلو با مواد معدنی و ویتامین همراه با داشتن طعم خوشمزه شیرین و ترش است. این میوه کم کالری و یک منبع غنی از عناصر میکرو مانند روی، منگنز، گوگرد و آهن است. مصرف روزانه یک لیتر آب هلو خام، بدن را قادر می سازد که مواد مغذی بزرگتری به سرعت وارد بدن شود. این نه تنها سلامت کلی ما را بهبود می بخشد، بلکه ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن را از بسیاری از مشکلات بهداشتی ناخواسته محافظت می کند. آب هلو سودمندی های مختلف بهداشتی را می دهد که می تواند یک شیوه زندگی سالم را ارتقا بخشد.


تجزیه و تحلیل تغذیه از آب هلو:
(برای یک فنجان)

ویتامین A 4٪ نیاسین 4٪
ویتامین B6 2٪ مس 9٪
کلسیم 2٪ فیبر 6٪
آهن 6٪ منیزیم 3٪

خواص آب هلو

12 خاصیت شگفت انگیز از آب هلو

1. جلوگیری از سرطان
آب هلو با وجود داشتن مقدار کم آنتی اکسیدان ها دارای سطح بالایی از لیکوپن، لوتئین، ویتامین C، E و بتا کاروتن است. همه این مواد مغذی دارای ویژگی های سرکوب کننده تومور هستند که می توانند بدن را ضد سرطان کنند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. برعکس، مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان ممکن است خطر ابتلا به سلولهای سرطانی را با هفده درصد افزایش دهد. محققان ثابت کرده اند که سطح بالایی از ویتامین E و بتا کاروتن در خون کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن به سرطان مبتلا شود.

2. خوب برای سلامت قلب و عروق
طبق مطالعات اخیر محتویات پتاسیم، ویتامین C و آهن در آب هلو، ایده آل برای محافظت از قلب هستند. آهن تضمین گردش خون مناسب برای حمایت از فرایند اکسیژن رسانی را فراهم می کند، در حالی که پتاسیم باعث کاهش فشار و تنش عروق خونی می شود. ویتامین C از طریق آسیب زدن به شریان ها و بافت ها سرعت بهبودی را افزایش می دهد. روند کلی باعث کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و آترواسکلروز می شود.

3. جلوگیری از پیری
آب هلو اگر روزانه مصرف شود، می تواند پوست شما را جوان سازی کند تا شما جوانتر و تازه تر به نظر برسید. با مقدار خوب ویتامین C، آب هلو دارای خواص ضد پیری است که به حذف رادیکال های آزاد و کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند. شگفتی های پوستی آن فقط در اینجا به پایان نمی رسد زیرا باعث تسکین شرایط التهابی و افزایش درخشندگی پوست شما می شود.

خواص ضد سرطان آب هلوتخلیه سموم بدن

4. از دست دادن وزن
مصرف روزانه آب هلو به شما کمک می کند مقیاس وزن خود را حرکت دهید. هلو، فقط شامل شصت کالری است که مطمئنا باعث رژیم غذایی غیر قابل جایگزینی می شود. شما می توانید کالری خود را کم شمار نگه دارید و می توانید تمام مواد غذایی ضروری را با نوشیدن یک لیوان آب هلو تازه دریافت کنید.

5. افزایش ایمنی
آب هلو قطعا به عنوان یک منبع عالی برای تقویت ایمنی کار می کند. این موضوع به خاطر آنتی اکسیدان ها به همراه ویتامین های مختلف مانند ویتامین A، B و C فراهم می شود که می توانند با پاتوژن های خارجی که می توانند بدن شما را آلوده کنند مبارزه کنند.

6. بهبود بینایی
سطح بالای بتا کاروتن در آب هلو ممکن است به کاهش میزان استرس اکسیداتیوی شبکیه کمک کند. آب مروارید درمان کند. این امر باعث جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم برای بهبود بینایی می شود.

7.
برای نسل ها، افرادی از آب هلو استفاده می کنند تا از خواص ملین و خواص دیورتیک آن بهره مند شوند، آن راتبدیل به یک سم زدای قابل اعتماد می کند. محققان اخیر تأیید کرده اند که آب هلو به افزایش سرعت فرآیند اخراج سموم از جمله چربی ها و نمک کمک می کند. همچنین باعث کاهش فشار روی کبد و کلیه می شود.

8. درمان شرایط التهابی
آب هلو تسکین دهنده میگرن، آرتروز و نقرس است. پر از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که به بازسازی بافت ها کمک می کند و کنترل هیستامین را برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک کنترل می کند. از سوی دیگر، نوشیدن بیش از حد از آب هلو ممکن است آلرژی هایی مانند گلو، زبان و تورم دهان ایجاد کند.

خواص آب هلو برای پوست

9. تنظیم چرخه خواب
دانشمندان بر این باورند که آب میوه هلو می تواند به دلیل ویژگی های آرام بخش آن به تنظیم چرخه خواب ما کمک کند. برخی از آنزیم ها و مواد معدنی در حفظ تعادل هورمون های خواب نقش مهمی ایفا می کنند و موجب تأثیر آرامش مغز می شوند و اضطراب شما را تسکین می دهند.

10. مبارزه با مشکلات گوارشی
مطالعات نشان داده است که آب هلو حاوی قلیایی است که علائم یبوست، گاستریت، سنگ معده، تهوع و استفراغ را مورد بررسی قرار می دهد. مصرف روزانه آب هلو به عنوان یک درمان طبیعی است که می تواند مشکلات گوارشی را که به طور خاص ناشی از یائسگی، سردرد، اضطراب و استرس و سایر شرایط مشابه با این بیماری است، برطرف کند.

11. بهبود عملکرد کلیه
خواص لجستیک و دیورتیک آب هلو باعث می شود که آن محصول طبیعی باشد که می تواند توده های کلیه و ادراری را تحریک کند.

12. رشد تومور را مهار می کند
مطالعات اخیر نشان می دهد که آب هلو حاوی ویژگی های مهار کننده تومور است که به ویژه برای درمان سلول های سرطانی پستان در بدن شما کمک می کند. نتایج این تحقیق نشان داد که رشد تومور را می توان با دادن دوز پلی فنول هلو به بیماران مهار کرد. فعالیت میکروبی و دارو به جلوگیری از رشد غیر طبیعی تومور در شکم کمک می کند.

آب هلو برای هضم غذا

آب هلو هضم را بهبود می بخشد. اگرچه ممکن است روی دستگاه گوارش "سبک" نباشند ، اما دارای خواص مهم هضم هستند.

به عنوان مثال ، آب هلو تولید صفرا را تحریک می کنند ، که هضم چربی را بهبود می بخشد.

آب هلو همچنین می تواند به کاهش علائم ناراحت کننده ناشی از سنگ کلیه یا صفرا کمک کرده و به حل شدن سنگ کمک کند . همچنین یک پیشگیری عالی از ابتلا به سنگ صفرا است. این آب میوه خوشمزه دارای اثر ملین است و بنابراین به جلوگیری از یبوست کمک می کند ، زیرا انتقال روده را تنظیم می کند.

خواص آب هلو |  با فواید آب هلو  سرطان و شادابی پوست آشنا شوید

1- مبارزه با رادیکال های آزاد

هلو حاوی مقادیر بسیار بالایی آنتی اکسیدان است که باعث می شود در مبارزه با بیماری ها و کمک به بدن در خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد در طولانی مدت موثر باشد. در واقع، رادیکال های آزاد، زمانی که کنترل نمی شوند، می توانند از طریق استرس آسیب زیادی به بدن وارد کنند و در ایجاد بیماری های مختلف شرکت کنند.

بهترین راه برای مبارزه با زوال ناشی از استرس، خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان است: برخی آب میوه ها (مانند آب هلو تازه) اثرات استرس را ظرف 30 دقیقه پس از مصرف کاهش می دهند .

با این حال، فواید هلو به قسمت هایی بستگی دارد که افراد می خورند: برای مثال، مطالعات نشان داده اند که پوست حاوی آنتی اکسیدان های بسیار بیشتری نسبت به پالپ است. توجه داشته باشید که با وجود تمایز بین شلیل و هلو، شلیل در واقع نوعی هلو است: اگر کرک هلو شما را آزار می دهد، خوردن شلیل با پوست نیز به همان اندازه مفید خواهد بود.

2- پیشگیری از سرطان

هلو حاوی مقادیر زیادی اسید کافئیک است، آنتی اکسیدانی که با آفلاتوکسین، یک مایکوتوکسین بالقوه سرطان زا که در غذاهایی مانند بادام زمینی و ذرت یافت می شود، مبارزه می کند. در واقع، در یک مطالعه، اسید کافئیک بیش از هر آنتی اکسیدان دیگری آفلاتوکسین را از بین برد و آن را تا 95 درصد کاهش داد. با توجه به شواهد متعددی که آفلاتوکسین را با سرطان مرتبط می‌کند، مصرف هلو تنها می‌تواند به صورت پیشگیرانه مفید باشد. به طور مشابه، یک مطالعه نشان داد که اسید کافئیک ممکن است از نوعی سرطان، که در سطح بافت رشد می‌کند، جلوگیری کند .

طبق مطالعه ای، پلی فنول های موجود در هلو از ایجاد و ظهور متاستاز برخی از سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند. بنابراین، محققان توصیه کرده اند که زنان مبتلا به سرطان سینه باید بین 2 تا 3 هلو در روز بخورند تا از این اثرات بهره مند شوند .

به طور مشابه، عصاره شکوفه هلو ممکن است از سرطان پوست محافظت کند:]. به لطف عملکرد آنتی اکسیدانی خود، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند .

به طور مشابه، مجموعه ای که در درمان سرطان ها استفاده می شود، می تواند اثرات کبدی داشته باشد. یک مطالعه نشان داده است که مصرف پوست هلو در زمان درمان سیس پلاتین به شدت آسیب کبدی را در شرکت کنندگان کاهش می دهد.

3-پیشگیری از آسیب شناسی های مرتبط با بیماری قلبی

میوه هایی مانند هلو و آلو دارای اجزای زیست فعال با اثرات چشمگیر در بهبود علائم در افراد در معرض خطر بیماری قلبی هستند. در واقع، حتی اگر مواد مغذی ضد التهابی و آنتی اکسیدان های موجود در هلو را می توان در سایر غذاها یافت، به نظر می رسد محققان بر این باورند که هلو حاوی ترکیبی از مواد مغذی است که اثرات مفیدی دارد.

منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها، هلو از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می کند. با کاهش تشکیل پلاک در رگ ها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد. بر اساس برخی مطالعات، مصرف آب هلو غنی از ترکیبات حتی می تواند آسیب های مربوط به استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

چندین جنبه از سندرم متابولیک یک سری از مشکلات سلامتی شامل انسولین بالا، کلسترول HDL بالا، فشار خون بالا، چاقی، قند خون بالا مانند دیابت، کلسترول، التهاب و کاهش وزن را می توان با خوردن میوه هایی مانند هلو کاهش داد .به طور مشابه، یک مطالعه نشان داد که جایگزینی نوشیدنی‌های شیرین با آب میوه‌های طبیعی سرشار از پلی‌فنل‌ها بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی تأثیر دارد.

4- کاهش التهاب

از آنجایی که التهاب علت اصلی بسیاری از بیماری ها است، مهم است که بدانید هلو و سایر میوه ها دارای خواص ضد التهابی هستند. هلو تولید سیتوکین ها را کاهش می دهد که باعث التهاب می شود و هیستامین ها را که باعث واکنش های آلرژیک می شوند سرکوب می کند.

5- برای دستگاه گوارش مفید است

هلو در رفع مشکلات ریفلاکس معده، یبوست و اسهال و غیره موثر است. عصاره شکوفه هلو یک عامل پروکینتیک است که به تنظیم انقباضات دستگاه گوارش برای حفظ ریتم طبیعی کمک می کند.

6- از بین بردن قارچ ها

اجزای زیست فعال هلو برای مبارزه با علائم آن، رایج ترین نوع بیماری مرتبط با قارچ های مخمر مانند، با هم کار می کنند. هلو به دلیل ترکیبی از پلی فنول ها، بیوفلاونوئیدها و تانن ها می تواند به مبارزه با رشد آن کمک کند .

7- سلامت چشم را حفظ می کند

هلو حاوی لوتئین است، آنتی اکسیدانی که از چشم ها محافظت می کند و به حفظ سلامت آن ها کمک می کند. کاروتنوئیدها با محافظت از سلول های ماکولا به محافظت از چشم در برابر دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می کنند.

پوست هلو

بی جهت نیست که هلو در لوازم آرایشی و بهداشتی زیاد استفاده می شود. خاصیت نرم کنندگی و جوان کنندگی آن در ترکیب با ویتامین های فراوان آن به طور موثر خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. این میوه دارای قدرت بازسازی است که از سلول های پوست در برابر تهاجمات خارجی محافظت می کند. کاروتنوئیدهای موجود در هلو رنگ برنزه خوبی به مصرف کنندگان آن می دهد و برنزه شدن طبیعی فرد را افزایش می دهد.

هلو و لاغری

هلو که حدود 90 درصد آن آب است، کالری و قند کمی دارد. فیبر موجود در این میوه با حداقل کالری باعث می شود احساس سیری کنید. هلوهای آبدار و خوش طعم به طور موثری تشنگی شما را در روزهای گرم تابستان برطرف می کند. در زمان میان وعده یا دسر، این یک نت لذیذ است که باعث نمی شود یک گرم وزن شما بیشتر شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها