رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410703

خواص آب اسفناج | خواص آب اسفناج برای پوست و مو و درمان کم خونی

آب اسفناج فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما ناشناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور آب اسفناج میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

آب اسفناج
html>

اسفناج برای سلامتی شما مناسب است. متعلق به همان خانواده چغندر و کلم می باشد، اسفناج نه تنها خوشمزه است، بلکه به بدن شما مواد مغذی ضروری را نیز می دهد. علاوه بر این، حتی آب اسفناج به عنوان عنصری جادویی پر از خواص است

اسفناج خام یا فرآوری شده حاوی:

کاروتن پتاسیم
اسید آمینه منیزیم
آهن ویتامین A، C، K، E و B
ید

مواد معدنی موجود در این سبزیجات قلیایی هستند و به حفظ تعادل pH در بدن شما کمک می کند. به عنوان یک حقیقت، مقدار مشابهی از پروتئین را از یک تکه اسفناج دریافت می کنید، همانطور که از گوشت به دست می آورید. یکی از اشکال ایده آل مصرف اسفناج خام، آب اسفناج است و دارای مزایای سلامتی بی شماری است.

خواص آب اسفناج


اسفناج یک سبزی برگ سبز است که پر از ویتامین ها و مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز، کاروتن و اسید فولیک است. مقدار آهن در این سبزی تقریبا دو برابر مقدار موجود در سبزیجات دیگر مانند هویج یا کلم است.همیشه توصیه می شود اسفناج را خام حداقل یکبار در روز مصرف کنید. با نوشیدن یک لیوان آب اسفناج هر روز، از خواص زیر بهره مند خواهید شد:

1. جلوگیری از کم خونی:
سطح بالای مواد مغذی موجود در آب اسفناج باعث ایجاد گلبول های قرمز می شود و یک تولیدکننده برجسته خون است. بنابراین، شما هرگز مستعد ابتلا به کم خونی نمی شوید.

خواص آب اسفناج

2. آرتریت روماتوئید را از بین می برد:
با توجه به قلیایی بالای آب اسفناج، از آرتریت روماتوئید رها می شوید

3. سطح قلیایی را حفظ می کند:
آب اسفناج بافت ها را در بدن شما پاک می کند و به حفظ سطح قلیایی خون کمک می کند.

4. درمان خونریزی:
آب اسفناج با دارا بودن ویتامین سی خونریزی را درمان می کند.

5. بالا در آنتی اکسیدان ها:
با توجه به اسید فولیک بالا و ضد اکسیدان موجود در این سبزیجات، به کاهش سطح هموسیتین بدن و کاهش خطر آترواسکلروز کمک می کند.

6. مبارزه با سلول های سرطانی:
با وجود حضور کلروفیل، فلاونوئیدها و لوسیون در آب اسفناج، به مبارزه با تشکیل سلول های سرطانی کمک می کند .

7. درمان آب مروارید:
مبارزه با مشکلات دیدمانند کوری شب و آب مروارید با حضور ویتامین A و caretonoids در اسفناج صورت می پذیرد.

خواص آب اسفناج برای پوست و مو

8. مبارزه با مشکلات معده:
از آنجایی که آب اسفناج غنی از فیبر است ، به مبارزه با مشکلات معده مانند کولیت، زخم، هضم ضعیف و منفی کمک می کند

9. مبارزه با پوکی استخوان:
از آنجا که ویتامین K موجود در آب اسفناج کمک می کند تا کلسیم را در استخوان های خود حفظ نمایید، بااطمینان از استخوان های سالم و قوی، به مبارزه با پوکی استخوان کمک می کند.

10. مبارزه با فشار خون بالا:
یکی از بهترین مزایای موثر آب اسفناج این است که با فشار خون بالا مبارزه می کند

11. خوب برای زنان باردار:
آب اسفناج برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا مواد مغذی ضروری برای رشد جنین فراهم می شود. علاوه بر این، میزان و کیفیت شیر تولید شده در بدن مادر نیز افزایش می یابد

طرز تهیه نوشیدنی اسفناج

آب اسفناج - مزایای پوست


12. رژیم مراقبت از پوست شما:
با گذشت زمان، پوست شما شروع به از دست دادن درخشش، درخشندگی و نرمی می کند. با گذشت زمان، شروع به ایجاد چین و چروک و تکه های تیره نیز می شود. به جای تلاش برای کرم های ضد پیری، تونیک، ماسک ها و پماد های پوست، یک لیوان آب اسفناج را هر روز بخورید. اسفناج با قدرت بالا در آنتی اکسیدان ها، پوست شما را به راحتی و به خوبی آب می کند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود با اثرات مضر زمان بر روی پوست خود مبارزه کنید و همچنین بدون استفاده از مواد شیمیایی. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج نقش مهمی در ارتقاء پوست سالم و درخشان دارند.

آب اسفناج - مزایای مو


13. موهای قوی و سالم:
موهای شما بخش مهمی از شخصیت شما را تشکیل می دهد. اگر مشکل ریزش مو یا خارش پوست سر دارید، ممکن است موجب خجالت اجتماعی برای شما شود. به جای استفاده از تونیک مو و شامپو بر اساس مواد شیمیایی، در نظر بگیرید که یک لیوان آب اسفناج را در روز مصرف کنید. از آنجایی که اسفناج غنی از ویتامین B بارور شده است، به رشد مو کمک می کند و همچنان درخشش خود را حفظ می کند.

طرز تهیه نوشیدنی اسفناج

طرز تهیه بهترین نوشیدنی با اسفناج


آب اسفناج تازه با سیب در مقایسه با آب ساده و خالص اسفناج بسیار لذت بخش تر و قابل استفاده تر است. این به خاطر توانایی های پاک کردنش شناخته شده است، زیرا خون را پاک می کند و سموم انباشته شده از سلول ها را حذف می کند ، همچنین به بازسازی بدن کمک می کند.
مواد لازم:

2 فنجان اسفناج خرد شده 1 ساقه کرفس
1 سیب یا گلابی، خرد شده 1/2 آب آهک یا لیمو


طرز تهیه:

مرحله اول:

اسفناج، سیب و کرفس را بشویید و تمیز کنید. سیب و کرفس را به قطعات بزرگ بریزید.

مرحله دوم:
3/4 فنجان آب را در یک مخلوط کننده با اضافه کردن سیب و کرفس مخلوط کنید. اسفناج و آب لیمو را اضافه کنید.
مخلوط را صاف کنید اطمینان حاصل کنید که هیچ تکه ای از میوه ها وجود ندارد.
آب حاصله را میل فرمایید.

چشمهای سالم با اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی لوتئین و زاگزانتین است. این دو کاروتنوئید به سبزیجات مختلف رنگ مشخصه می دهند. چشم انسان همچنین حاوی رنگدانه های دو کاروتیید است. آنها از چشم در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کنند

علاوه بر این ، برخی مطالعات نشان می دهد که کاروتنوئیدهای لوتئین و زاگزانتین در برابر بیماری های چشم مانند تخریب ماکولا و آب مروارید می توانند از آن محافظت کنند

مطالعات دیگر حتی نشان می دهد که کاروتنوئیدها می توانند آسیب قبلی به چشم را کاهش دهند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها