رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411305

خواص آب سیر | معجزه آب سیر برای قلب و سلامت پوست و مو

آب سیر فواید زیادی برای سلامت قلب و پوست و مو دارد و بسیاری از ما تاکنون به خواص آن آشنا نیستیم در این مطلب قصد داریم به گوشه ای از این خواص بیشمار اشاره کنیم با ما همراه باشید.

آب سیر
html>

مزایای اصلی آب سیر شامل جلوگیری از طاسی، کاهش کلسترول، مراقبت از پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن است. همچنین در تحریک تولید هورمونهای جنسی، افزایش گردش خون، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان، سم زدایی بدن و ترمیم شرایط تنفسی کمک می کند.

آب سیر چیست؟


آب سیر با فشار دادن، سیر ساخته شده است .سیر به طور پیوسته مرتبط با پیاز، هزاران سال در سراسر جهان به علت اثرات شدید آن بر سلامت انسان، مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که نوشیدن آب سیر خالص ممکن است برای بسیاری از مردم نادیده گرفته شود، مزایای سلامتی مرتبط با این نوشیدنی منحصر به فرد غیر قابل انکار است.

در بین استفاده از آن به عنوان عنصری جذاب و به عنوان یک عنصر طب سنتی، بسیاری از مردم برای خواص ضد التهابی، ضد سرطان زا، ضد باکتری، ضد قارچی و آنتی اکسیدان متکی به آب سیر هستند. آب سیر یک منبع غنی از آلیسین، ماده فعال در سیر است. همچنین دارای ویتامین های فراوان مانند ویتامین های B، ویتامین C و همچنین مواد معدنی مانند منگنز، فسفر، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و روی است. علاوه بر این، همچنین شامل ترکیبات سولفوریک و سایر اسیدهای فرار است.

خواص آب سیر

چگونه آب سیر را بخوریم؟


شما می توانید آب سیر را کاملا به راحتی در خانه، با توجه به مقدار مناسب سیر و کمی صبر تهیه کنید. بنابراین یک کیلوگرم سیر 2 فنجان آب سیر تولید می کند.

عناصر

1 کیلوگرم سیر

طرز تهیه:

مرحله اول:

پوست همه سیرها را بشویید و کاملا شستشو دهید.

مرحله دوم:

مخلوط کره سیر را در مخلوط کن یا آبمیوه گیری برای 2-3 دقیقه.

مرحله سوم:

پودر سیر را از طریق یک غربالگری خوب سوق دهید. به آرامی آب سیر را از طریق یک فیلتر بریزید.

مرحله چهارم:

آب را به یک سینی مکعب یخ بریزید تا از اکسیداسیون جلوگیری شود.

خواص آب سیر


بیایید به برخی از مزایای سلامت مهم آب سیر در زیر نگاه کنید:

مراقبت از پوست
مصرف آب سیر آنتی اکسیدان ها را به پوست می دهد که علائم پیری را کاهش می دهد، رنگ پوست را بهبود می بخشد و از ایجاد بیماری های التهابی یا عفونت جلوگیری می کند
درمان آکنه
آب سیر در درمان آکنه کمک می کند. آب سیر را روی صورت بمالید و پس از 5 دقیقه آن را بشویید. تا زمانی که آکنه ناپدید شود، روند را تکرار کنید.

نکته: یک شب نگذارید زیرا آب سیر باعث آسیب یا سوزش پوست شود.

کاهش ریزش میزان مو
بسیاری از افراد از آب سیر استفاده می کنند تا موهایشان را تقویت کنند، از بروز ریزش مو جلوگیری کنند و فولیکول های سالم مو را تقویت کنند. این درمان طبیعی می تواند به صورت داخلی مصرف شود یا با سایر محصولات مویی مصرف شود یا برای اثرات بسیار عالی شسته شود.

آب سیر را با آب لیمو مخلوط کنید و آن را روی مو و پوست سر خود قرار دهید. آن را یک شب تا صبح روی مو قرار دهید و سپس آن را بشویید. روند را برای 5 روز تکرار کنید و از موهای سالم بدون چربی لذت ببرید!

تقویت سیستم ایمنی
خواص آنتی باکتریال، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی آب سیر آن را برای سیستم ایمنی بدن عالی می کند. علاوه بر این، به جلوگیری از بیماری های مزمن و عفونت های موضعی کمک می کند.

مضرات آب سیر

کاهش وزن
Allicin، ماده فعال در آب سیر است، که با کاهش وزن همراه است، زیرا می تواند به کاهش سطح چربی های ناسالم در بدن کمک کند. علاوه بر این، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد که به شما کمک می کند کالری را بسوزانید.

درمان ناتوانی جنسی


تحقیقات آب سیر را با افزایش قابل توجه هورمونهای جنسی مرتبط کرده است که می تواند به افراد کمک کند تا بر تحرک اسپرم و افزایش اسپرم افزوده شود.

افزایش گردش خون
گیاهان مانند سیر و پیاز با افزایش گردش خون و کاهش سطح پلاک در شریان ها و رگ های خونی همراه است. آب سیر می تواند باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خطر ابتلا به انواع مشکلات قلبی عروقی شود.

ضد انعقاد
آب سیر یک نوشیدنی طبیعی و بسیار موثر است.که کمک می کند تا در جلوگیری از ترومبوز، که مانع از لخته شدن خون است.

تقویت سلامت قلب
آب سیر می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، در عین حال کاهش فشار خون و تقویت سیستم قلبی عروقی. این به نوبه خود، به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی کمک می کند.

کاهش کلسترول
استفاده از آب سیر باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول می شود.اما هیچ تأثیری بر سطوح کلسترول تری گلیسیرید و HDL ندارد.

کاهش فشارخون
دوزهای بالای آلیسین (ترکیب موجود در سیر) می تواند فشار خون افراد مبتلا به فشارخون را کاهش دهد.در موارد خاص، ممکن است به عنوان هر گونه دارو منظم موثر باشد

درمان گلو درد

مصرف آب سیر با آب انار به درمان گلودرد، سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

جلوگیری از آسم

مخلوط 10 قطره آب سیر با 2 قاشق غذاخوری عسل در لیوان آب . مصرف این روزانه به جلوگیری از آسم کمک می کند.

خواص آب سیر برای قلب

مضرات آب سیر
خونریزی: طبیعت ضد انعقاد مواد فعال سیر می تواند اختلالات خونریزی را افزایش دهد و باید قبل یا بعد از عمل جراحی انجام شود. همچنین از مصرف همزمان داروهای ضد انعقادی اجتناب کنید.
مسائل مربوط به معده: از مصرف آب سیر در معده خالی اجتناب کنید زیرا دوز متمرکز آن می تواند معده را تحریک کند، باعث اسهال، گاز بیش از حد، کاهش وزن، تهوع و گرفتگی، و همچنین سرگیجه یا سردرد می شود.
آلرژی: برخی افراد ممکن است آلرژی موضعی و داخلی داشته باشند و از مصرف باید اجتناب کنند.

با آب سیر به صورت سالم لاغر شوید

همچنین گفته می شود آب سیر به شما در کاهش وزن کمک می کند - دو دلیل برای این امر وجود دارد. از یک طرف ، آب سیر هضم و متابولیسم انرژی را تحریک می کند. در همان زمان ، ماده معجزه آسا آلیسین باعث کاهش سطح قند خونمی شود. این به این معنی است که سطح قند خون پس از غذا خوردن بالا نمی رود ، بدن انرژی کمتری را به چربی تبدیل می کند و بنابراین از ولع مصرف جلوگیری می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها