رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 412512

خواص سرو کوهی | معجزه سرو کوهی برای درمان سرطان

سرو کوهی یکی از سالمترین گیاهان است سرو کوهی فواید زیادی برای درمان سرطان دارد در این مطلب میخواهیم به برخی از این خواص اشاره کنیم .

سرو کوهی
html>

معرفی سرو کوهی


نام گیاه شناسی: Juniperus communis.
سایر اسامی های معمول: Common juniper, fairy circle, hackmatack, gin berry, horse savin, gorst, aiten, dwarf juniper, genevier, mountain common juniper, old field common juniper, genévrier, ginepro, enebro, gemeiner, gin plant, wachholder, reckholder
محیط زیست: جنگلها بومی شمال نیمکره شمالی است و در کانادا،در اسکاندیناوی و سیبری رایج است. این درخت معمولا در خس و مورور یافت می شود، اما همچنین به عنوان زیر کشت در جنگل های مخلوط یافت می شود.

شرح گیاه: درخت عرعر یک بوته حصیری همیشه سبز و یا یک درخت کوچک است که می تواند تا ده متر ارتفاع رشد کند.

برگ مانند سوزن ، متشکل از نعل های سه سر، سبز تیره است.

این گیاه دارای مخروط های زنانه و مخروط های کوچک مردانه در گیاهان جداگانه است. این مخروط ها معمولا به عنوان توت فرورفته نامیده می شود. میوه های سبز در گیاه زن ظاهر می شود و حدود سه سال طول می کشد تا به رسیدن می رسد، و در نهایت تبدیل به رنگ آبی تیره یا سیاه و سفید می شود.

قطعات گیاهی مورد استفاده: توت خشک و رسیده، اما گاهی اوقات برگ برای هدف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص سرو کوهی | معجزه سرو کوهی برای درمان سرطان

خواص میوه سرو کوهی


1. استرس اکسیداتیو را از بین ببرید و از بیماری جلوگیری کنید
یکی از مهمترین مزایای توت درخت سرو کوهی، آنتی اکسیدانهایی است که در آنها وجود دارد. آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از بیماری و مبارزه با آن به بدن کمک می کنند زیرا باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد زیادی در سیستم شما می شود.

2. ضد عفونی کننده طبیعی
ویژگی های ضد باکتری و ضد قارچی توت سرو کوهی است همچنین روغن گرفته شده از میوه هم این خاصیت را داراست.
این روغن اسانس نیز برای از بین بردن باکتریها و کاهش التهاب در دهان به صورت موثر به عنوان کلرهگزیدین، یک دارو معمولی دندان، اما بدون عوارض جانبی سمی یافت می شود.
بعضی شواهد نشان می دهد که اسانس میوه سرو کوهی نیز می تواند به طور بالقوه کشتن باکتری هایی که مقاوم به آنتی بیوتیک های رایج هستند را از بین ببرد.

3. بهبود شرایط پوست
یک جستجوی ساده گوگل نشان می دهد که یکی از رایج ترین انواع استفاده از توت سرو کوهی، به ویژه در فرم اسانس، درمان مسائل پوستی مانند جوش و اگزما است. آنتی اکسیدان ها حاوی آن احتمالا یکی از دلایل اصلی این می تواند موثر باشد.

استفاده های باستانی توت سرو کوهی به عنوان یک شفا دهنده پوست ، ریشه در حقایق علمی دارد.

از مطالعه آزمایشگاهی در کره جنوبی، احتمالا عصاره این توت نیز ممکن است به درمان اختلالات پوستی پوست مانند ویتیلیگو کمک کند.

روغن اسانس توت همچنین برای برخی از زمان ها برای کاهش ظاهر سلولیت، شامل رسوبات چربی است که اغلب بر روی ران ها، باسن ها و باسن ها یافت می شود.

4. می تواند کمک به بهبود هضم
توت سرو کوهی مدتهاست که کمک هضم در پزشکی قومی است، اما مطالعات چندین بار این اثرات را بررسی کرده اند.
از آنجا که آنها به عنوان دیورتیک عمل می کنند، توت می تواند در بعضی از موارد کمک به کاهش نفخ شود.

مضرات سرو کوهی

5. کمک به آرامش خواب
بسیاری از متخصصان بهداشت طبیعی معتقدند که اسانس توت به عنوان آرامبخش و اعتقاد بر این است که تاثیر مثبت در شیمی مغز، تشویق استراحت دارد.

6. ممکن است در برابر برخی از سرطان ها مفید باشد
بسیاری از گیاهان و غذاها که فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارند، برای تأثیرات بالقوه آنها بر بیماری هایی مانند سرطان مورد مطالعه قرار می گیرند.

با این حال، در یک آزمایشگاه، اسانس یا عصاره توت سرو کوهی منجر به آپوپتوز (مرگ سلولی) در یک سلول مقاوم در برابر داروهای لوسمی، سلول HepG2 (سرطان کبد) و سلول های p53 (نوروبلاستوما) می شود.

7. برای قلب خوب است
احتمالا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن، نیز ممکن است به بهبود عملکرد قلب کمک کند. به عنوان مثال، اسانس توت ، در مطالعات حیوانی کاهش فشار خون بالا را ، درمان کرد. یک مطالعه در موش صحرایی نشان داد که عصاره توت ممکن است در کاهش تری گلیسیرید بالا مفید باشد.
توت سرو کوهی نیز به عنوان عامل آنتی کولین استراز عمل می کند. برای عملکرد قلب مهم است زیرا عوامل آنتی کولین استراز (طبیعی یا دارویی) به ایجاد استیل کولین در سیستم عصبی کمک می کنند که به نوبه ی خود باعث کاهش فعالیت قلب، کاهش فشار خون، افزایش جریان خون و ایجاد انقباضات قلب می گردد.

میوه سرو کوهی

مضرات میوه سرو کوهی


بارداری و شیردهی: اگر شما حامله یا سعی در بارداری دارید، UNSAFE برای استفاده از این میوه هستید. اثرات ساقه بر روی رحم ممکن است با باروری و یا باعث سقط جنین شود. بهتر است در شیرینی پزی هم استفاده نکنید. به اندازه کافی در مورد اینکه چگونه توت سرو کوهی ممکن است یک نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد شناخته شده نیست.

دیابت: توت ممکن است قند خون را کاهش دهد. نگرانی وجود دارد که ممکن است قند خون بیش از حد در افرادی که مبتلا به دیابت هستند کاهش یابد.

اختلالات معده و روده: توت ممکن است معده و روده را تحریک کند و اختلالات در این اندام بدتر شود.

فشار خون بالا، فشار خون پایین: توت ممکن است بر فشار خون تاثیر بگذارد و می تواند کنترل فشار خون را دشوارتر کند.

جراحی: ممکن است سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهد و کنترل قند خون در طول و پس از جراحی دشوارتر شود. حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی برنامه ریزی شده با استفاده از میوه سرو کوهی را متوقف کنید.

عناصر کمیاب در میوه های سرو کوهی

فسفر و پتاسیم - مینای دندان و استخوان را تقویت می کند و همچنین بر قلب اثر مثبت دارد. کودکان در دوره جایگزینی دندانهای شیری ، میوه سرو کوهی بسیار مفید است. منیزیم عضله قلب را تقویت کرده و متابولیسم را عادی می کند. روی ، کلسیم و آهن باعث می شود که از مغزها برای درمان کم خونی ناشی از بیماری زرد و فقر آهن استفاده شود. ید موجود در این محصول خارق العاده برای افرادی که از کمبود ید رنج می برند نعمت الهی است.

میوه های سرو کوهی که نکات مثبت و منفی آنها توجه افراد را به خود جلب می کند ، مدتهاست توسط متخصصان بین المللی مورد مطالعه قرار گرفته است. آنها توصیه می کنند از میوه سرو کوهی خرد شده به شکل خالص و با افزودن عسل استفاده کنید. خواص درمانی میوه سرو کوهی به اختلالات دستگاه گوارش کمک می کند و وضعیت کلی خون را بهبود می بخشد. با استفاده منظم از این محصول ، خستگی بیشتر از بین می رود و ایمنی بدن تقویت می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها