رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326514

خواص توت خشک | فواید توت خشک برای دیابت و درمان یبوست

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص توت خشک برای ما روشن کرده است که توت خشک برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و افزایش طول عمر مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

html>

خواص توت خشک

جالب است بدانید که توت خشک پرخاصیت و پرکالری است.دارای آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین، تانن، املاح معدنی، پکتین و سقز می باشد. بدنیست بدانید که درخت توت از درختان بزرگ و مرتفعی است که ارتفاع آن به 20 متر و قطرش به یک متر می رسد. این درخت بومی چین است و در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. توت قرن ها پیش به اروپا برده شده است . این درخت در آمریکا در اوایل دوران استقلال این کشور به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفته است و کرم ابریشم از آن تغذیه می کرده است در واقع پوست شاخه های جوان نیز برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.التبه برگ درخت توت سفید، به عنوان تنها غذای کرم ابریشم، اهمیت اقتصادی خاصی دارد و گاه درخت توت اساسا به همین منظور کاشته می شودتا کرم ابریشم را تغذیه کند. لازم به ذکر است که توت میوه ای پرخاصیت و البته پرکالری و انرژی می باشد. البته یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است حاوی 61 کالری انرژی است.جالب است بدانید که هر فنجان توت حاوی 0.9 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت که پروتئین توت، پروتئین گیاهی می باشد.بدنیست بدانید که میزان کلسیم توت قابل توجه می باشد.

توت حاوی آنتی اکسیدان هایی همچون آنتوسیانین و رزوراترول است .

هر 2دارای خواص:

ضد التهابی قابلیت بهبود جریان خون
کاهش فشارخون جوان سازی پوست
جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش قند خون

فیبر موجود در توت سفید یک منبع عالی برای حفظ سلامت بدن به ویژه دستگاه گوارش، کاهش قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت و چاقی است.

اگر دچار کم خونی یا کمبود انر‍ژی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود هستید می‌توانید با مصرف منظم این میوه به وی‍ژه نوع خشک مشکل خود را برطرف کنید.

توت خشک منبع بسیار غنی از آهن و پروتئین است و می‌تواند در رفع کم خونی و نیز افزایش انرژی مورد نیازبدن بدون نگرانی از چاقی واضافه وزن موثر باشد.

باوجود تمامی مزایای توت برای سلامتی قبل از مصرف باید به طور کامل شسته و ضدعفونی شود، همچنین توت خشک را باید تنها از مراکز عرضه کننده معتبر خریداری کرد، زیرا به شدت مستعد کرم خوردگی است.

بهتر است توت تازه را گرفته به صورت خانگی خشک کنید و در یک بازه زمانی کوتاه مصرف کنید، این ماده خوراکی خوش طعم را می‌توانید در یخچال یا فریزر برای مصارف بعدی نگهداری کنید.

پیشگیری از سرطان با توت خشک

توت ها منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به نام رزوراترول(resveratrol) هستند که در انگور نیز یافت می شوند. محققان معتقد هستند که با کمک این ماده ی غذایی گیاهی می توانند هم از بروز سرطان ها پیشگیری کنند و هم این که با سرطان ها بجنگند.

خواص توت برای افزایش طول عمر

توت ها به دلیل وجود رزوراترول می توانند موجب افزایش طول عمر افراد شوند. در مطالعات متعددی نشان داده شده است که رزوراترول موجود در توت ها موجب افزایش طول عمر موش ها شده است.

تصفیه ی خون با توت خشک

در طب چینی، توت ها به عنوان یک عامل تصفیه ی خون در نظر گرفته می شوند، به این معنا که خون را تمیز کرده، تولید آن را افزایش داده و به طور کلی موجب تقویت کل سیستم خونی می شود.

خواص توت خشک

خواص توت خشک برای لاغری

توت خشک شیرین است اما چاق کننده نیست. علت چنین مسئله ای به وجود نوعی فیبر در ترکیب توت خشک بر می گردد که با کاهش اشتها میل افراد را به خوردن غذا کم می کند. بدین ترتیب حجم کمتری از مواد خوراکی مصرف می شوند و فرد به سوی لاغری قدم بر می دارد.
نکته مهمی که در خوردن توت خشک به عنوان یک خوراکی لاغر کننده نهفته است، مبحث انرژی زایی این محصول می باشد که نیاز بدن را به استفاده حجم بالایی از غذا، کم می نماید.

تقویت کلیه ها و توت خشک

در طب چینی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها می شود.

توت خشک مفید برای معده و کبد

یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور موثری می تواند کبد را پاک و تمیز کند.

خوردن توت سفید برای زخم معده نیز مفید است.

درمان یبوست با توت خشک

توت به علت دارا بودن مقادیر بالای فیبر در درمان یبوست موثر است.

فواید توت سفید برای مو

در خیلی از کشورها از توت ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس موها استفاده می شود.

توت خشک و دیابت

فراد دیابتی به منظور پیشگیری از افزایش قند خون‌شان معمولا پرهیزهای زیادی می‌کنند که یکی از آنها استفاده از توت خشک به جای قند در نوشیدن چای است. قند موجود در توت، سوربیتول است که با اینکه برای کبد بسیار مفید است به دلیل اینکه بخشی از قند سوربیتول از متابولیزه شدن توسط کبد اصطلاحا فرار می‌کند و وارد خون می‌شود، اهمیت بسیاری در بیماران دیابتی دارد چرا که سوربیتول می‌تواند وارد فضای خلفی عدسی چشم شود و به دلیل دارا بودن بار اسمزی بالا، موجب افزایش فشار داخل کره چشم شود. افرادی که در مراحل پیشرفته بیماری دیابت هستند در معرض کاتاراکت و فشار داخل چشمی قرار دارند. این تصور که توت و کشمش از قند و شکر بسیار سالم‌تر است منجر به این سوء تفاهم شده که می‌توان به هر میزان دلخواه توت و کشمش به جای قند و شکر مصرف کرد. مصرف کشمش و توت – با وجود اینکه سالم‌تر از قند و شکر است- نباید بدون حساب و کتاب باشد. اصولا مصرف قندهای ساده در بیماران دیابتی نباید از 5 درصد کل کالری رژیم بیشتر باشد. در این میان منکر نیستیم که به جای قند و شکر (با رعایت سقف حداکثر 5 درصد کالری)، همان بهتر که از میوه‌های خشک شده مانند کشمش استفاده کرد چرا که کشمش سوربیتول کمتری نسبت به توت دارد و به کاتاراکت و فشار داخل چشم در بیماران دیابتی کاری ندارد.

مضرات توت

کسانی که گرم مزاج هستند از خوردن توت خودداری کنند. (بنا به گفته ابوعلی سینا) در صورتی که می‌خواهند بخورند بهتر است بعد از یک ساعت یا ۲ ساعت کمی سکنجبین بنوشند.

زیاده روی در مصرف توت منجر به دل درد و اسهال میشود.

مصرف توت خشک در دوران بارداری

مصرف توت در بارداری از سوی پزشکان به علت اینکه موجب حساسیت مادر و آلرژی نوزاد می گردد منع گردیده است ولی مصرف توت خشک به مقدار کم مشکلی برای مادر باردار ایجاد نمی نماید.یعنی با توجه به اینکه توت خواص فراوانی دارد بهتر است به صورت خشک مصرف شود تا از آلرژی جلوگیری گردد.البته در دوران شیردهی هم بهتر است به صورت خشک از توت استفاده نمائید زیرا به ازدیاد شیر مادر کمک می نماید.البته در شیردهی مصرف محدود توت تازه مشکلی ندارد.در دوران بارداری و شیردهی برای میان وعده صبح و عصر از ترکیب توت خشک و کشمش و انجیر خشک میل نمائید. در آخر تاکید می کنیم مادران باردار از میوه خشک استفاده نمایند.

توت بسیار سالم است

توت حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و مواد شیمیایی شیمیایی گیاهی است که می تواند سلول های آسیب دیده بدن را ترمیم کند. همچنین کالری کمی دارند: 100 گرم حداکثر 44 کالری دارد. از آنجا که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند ، توت ها هنوز به سرعت شما را سیر می کنند.

در توت مقدار زیادی فولات که بدن برای تقسیم سلول مورد نیاز است ، قرار دهید. آنها همچنین دارای ویتامین C زیادی هستند: 57 میلی گرم در 100 گرم ، ویتامین C بیشتر از لیمو حاوی 50 میلی گرم در 100 گرم است.

توت حاوی ویتامین C سه برابر بیشتر از همان مقدار لیمو است. این سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها