رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433031

طرز تهیه نان سوپ کنجدی | دستور تهیه دونات مرغ کنجدی

نان سوپ کنجدی یک نان عالی و مقوی با طعمی مطبوع است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این نان لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

نان سوپ کنجدی
html>

مواد لازم :

۳ پیمانه آرد یک قاشق چای خوری شکر
یک پیمانه آب ولرم نصف قاشق نمک
یک عدد تخم مرغ کنجد به مقدار لازم
پنج قاشق غذاخوری روغن مایع

زرده تخم‌مرغ برای رومال نان

یک قاشق مربا خوری خمیر مایه فوری



طرز تهیه نان سوپ کنجدی

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای شروع ابتدا باید خمیر مایه به عمل بیاید . پس آب ولرم را داخل یک کاسه میریزیم و شکر را با آن مخلوط میکنیم ، بعد پودر خمیر مایه فوری را روی سطح آب پاشیده و کمی هم میزنیم و درپوش روش میزاریم و برای ۱۰ دقیقه به آن زمان میدهیم تا به عمل بیاید . ولرم بودن آب و شکر برای به عمل آمدن پودر خمیر مایه ضروری هست ولی این مقدار شکر اصلا باعث شیرین شدن نان نمی شود .

مرحله دوم:

در مرحله بعد تا خمیر مایه به عمل بیاید ، تخم مرغ ، نمک و روغن را در حد مخلوط شدن هم میزنیم . حالا خمیر مایه هم به عمل آمده و پف کرده . مخلوط خمیر مایه را داخل کاسه تخم مرغ میریزیم و باز در حد مخلوط شدن هم میزنیم .

مرحله سوم:

حالا آرد را الک کرده و به مایه کم کم اضافه می کنیم . بهتراست حدود نصف پیمانه از آرد را نگه داریم و در نهایت اگه خمیرمان هنوز خوب منسجم نشده بود ، به آن اضافه کنیم چون ممکن هست اگر همه آرد را یک مرتبه بریزیم ، خمیرمان سفت بشود .

مرحله چهارم:

ابتدا مخلوط را با قاشق هم میزنیم و وقتی شکل گرفت و منسجم شد ، با دست شروع به ورز دادن میکنیم . ورز دادن خمیر جز مهمترین بخش برای داشتن یک نان با کیفیت هست . پس با حوصله حدود ده دقیقه خمیرتان را خوب ورز بدهید .

مرحله پنجم:

بعد خمیر را داخل یک ظرف تمیز که کف آن را چرب کردید بذارید و روی ظرف را هم با سلفون بپوشانید و بذارید جای نسبتا گرم تا ور بیاید . حدود یک ونیم تا دو ساعت بعد حجم خمیر تقریبا دو برابر میشود .

مرحله ششم:

حالا مجددا خمیر را ورز بدهید تا پفش بخوابد و بعد تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل لوله یا گیس بافت درآورده و روی کاغذ روغنی بذارید . این مقدار خمیر حدود ۳۰تا ۳۵عدد نان سوپ به ما میدهد . البته بستگی به سایز نانها دارد .

مرحله هفتم:


خمیرهای فرم داده شده را برای نیم ساعت دیگر استراحت بدهید و بعد روی خمیرها را با فرچه ، زرده تخم مرغ بمالید و کنجد و سبزیجات معطر (دلخواه) بپاشید .نهایتا خمیر ها را برای مدت ده تا بیست دقیقه ، داخل فری که از قبل با دمای 180درجه گرم کردیم ، میگذاریم تا بپزند و در آخر کمی گریل را روشن میکنیم تا رویشان هم برشته شود .

مرحله هشتم:

نانهای ممعمولا خیلی زودتر و توی همان ده دقیقه اول می پزند و می توانید از فر خارج نمایید . ولی اگر دوست دارید نان ترد و حالت کرانچی داشته باشید ، بهتر هست تا بیست دقیقه داخل فر بمانند . نان های کنجدی را میتوانید با انواع سوپ و خوراک ها ، سرو و میل کنید .

طرز تهیه دونات مرغ کنجدی

طرز تهیه دونات مرغ کنجدی

مواد لازم :

نان تست سه عدد شیر به میزان لازم
نصف سینه مرغ چرخ شده نمک ، فلفل و ادویه کاری به میزان لازم
تخم مرغ یک عدد کنجد و تخم خرفه به میزان لازم
سیر رنده شده سه تا چهارحبه بکینگ پودر یک قاشق چایخوری




طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا نان های تست را خیس نموده تا قدری نرم شود سپس آنها را خوب فشار دهید اما مراقب باشید خمیر نشود. فقط در حد نرم شدن کافیه .

مرحله دوم:
سپس سینه مرغ را به هراه نان تست و سیر رنده شده مخلوط نموده بعد تخم ‌مرغ‌ ، ادویه و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و ورز دهید برای حداقل نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین و در آخر از مواد برداشته به صورت دونات شکل داده و روی اون کنجد و تخم خرفه پاشیده و روی حرارت متوسط سرخ کنین .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها