رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433049

طرز تهیه کوکو کاهو | ساده ترین دستور تهیه کوکو سیب‌زمینی با کاهو

کوکو کاهو یک غذای لذیذ با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این غذا در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را به شما بچشاند.

کوکو کاهو
html>

مواد لازم:

کاهو خرد شده تخم مرغ : 3 عدد
شوید (به دلخواه) اگه تازه باشد یه لیوان نمک ، زردچوبه ، فلفل ، پودر سیر به میزان لازم
سیب‌زمینی خام یک عدد متوسط آرد سوخاری کمی

طرز تهیه:

مرحله اول:

کاهو رو به اندازه سبزی کوکویی ، خرد کنید . سپس شوید ( پیشنهاد می شود شوید خشک استفاده کنید ) و تخم مرغ ها ( میزان آن بستگی به چسبندگی مواد داره میتوانید کمتر یا بیشتر باشد )

مرحله دوم:


آرد و نمک ، زردچوبه ، فلفل ، پودر سیر را اضافه کنید . گاهی بعضی افراد برای پف کوکو ، کمی بکینگ پودر هم میزند .اما لزومی ندارد وقتی که تخم مرغها رو جدا با چنگال خوب بزنید و بعد به مایه کوکو اضافه کنید ، پف خوبی به کوکو میدهد و کافی می باشد.

مرحله سوم:


همه مواد رو خوب با هم مخلوط کنید و حدود ده دقیقه استراحت بدهید تا مزه ها به خورد مواد برود . نهایتا در روغن داغ و حرارت متوسط سرخ کرده و با مخلفات دلخواه میل کنید .
پیشنهاد می گردد قالبهای فلزی کوکو رو داخل روغن چرب کرده و مایه کوکو رو داخلش ریخته شود . میتوانید به صورت قالبی داخل فر هم بپزید . برای این منظور باید قالبتون رو خوب چرب کنید ( پیشنهاد : از روغن جداکننده استفاده شود ) و مایه کوکو رو بریزید .

مرحله چهارم:
دمای 180درجه حدود پنجاه دقیقه کافی می باشد . البته چون دمای فرها متفاوت است ، چک کنید تا جایی که مایه کوکو ، خوب بسته گردد و دورش طلایی بشود . بعد از پخت ، اجازه بدهید کمی از دما کم شود و بعد براحتی از قالب جدا کنید . استفاده از سیب ‌زمینی هم اختیاری می باشد ولی خیلی طعم خوبی به کوکوی کاهو و سبزی میدهد .

طرز تهیه کوکو کاهو

خواص کاهو


اطلاعات تغذیه کاهو (در هر 100 گرم):

کالری 62 اسید پانتوتنیک 0.1 میلی گرم - 1٪ RDA
پروتئین 1.4 g - 3٪ RA کولین 13.4 میلی گرم
ویتامین A 7404 IU - 148٪ RDA کلسیم 36 میلی گرم - 4٪ RDA
ویتامین C 18.0 میلی گرم - 30٪ RDA آهن 0.9 میلی گرم - 5٪ RDA
ویتامین E 0.3 میلی گرم - 1٪ RDA منیزیم 13 میلی گرم - 3٪ RDA
ویتامین K 174 میکروگرم - 217٪ RDA فسفر 29 میلی گرم - 3٪ RDA
تیامین 0.1 میلی گرم - 5٪ RDA پتاسیم 194 میلی گرم - 6٪ RDA
ریبوفلاوین 0.1 میلی گرم - 5٪ RDA سدیم 28 میلی گرم - 1٪ RDA
نیاسین 0.4 میلی گرم - 2٪ RDA روی 0.2 میلی گرم - 1٪ RDA
ویتامین B6 0.1 میلی گرم - 4٪ RDA منگنز 0.3 میلی گرم 13٪ RDA
Folate 38 mcg - 10٪ RDA سلنیوم 0.6 میکروگرم - 1٪ RDA



یکی از قدیمی ترین مزایای کاهو، که به قرون وسطی می رسد، استفاده برای ایجاد خواب است. این مزیت خاص قبلا توسط مطالعات تایید شده است. کاهو حاوی لاکتوکاریوم، شیمیایی است که خواص مشابه و ساختار مشابه با تریاک دارد. لاکتوکاریوم یک ماده سفید و شیری است که درون برگ یافت می شود. این مواد شیمیایی به شما کمک می کند تا آرامش و کیفیت خواب خود را افزایش دهید. با این حال، در مقایسه با تریاک، عوارض جانبی مضر ندارد

التهاب بر روی بسیاری از جنبه های سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد و می تواند باعث مشکلات مانند مسائل دندانپزشکی، کمر درد و میگرن شود. کاهو حاوی کاتالیست های بیوشیمیایی، لیپوکسیژناز و کاراژین هستند که کنترل قابل توجهی بر التهاب دارند.

کاهو وقتی هضم می شود، دارای خواص ضد قارچی است. لاتکس کاهو، که به نام لاکتوکاریوم نامیده می شود، می تواند انواع مختلفی از مخمرها را از جمله کاندیدا آلبیکن ها ریشه کن کند.

علاوه بر این، می تواند به محافظت از بدن شما از میکروب های مضر کمک کند. این ویژگی به دلیل ترپن های بیوشیمیایی و کارنولید ها است
تحقیقات بیشتری به این نتیجه رسیده اند که کاهو نه تنها خواص آرامبخشی بلکه خواص آنکسیولیتیک نیز دارد. از این رو، کاهو می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی با کاهو

طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی با کاهو

مواد لازم:

کاهو ریز خرد شده دو پیمانه پودر زنجبیل به مقدار دلخواه
سیب‌زمینی خام رنده ریز شده دو پیمانه فلفل سیاه به مقدار دلخواه
تخم‌مرغ‌ 4 عدد نمک به مقدار لازم
زرشک به مقدار دلخواه زردچوبه به مقدار دلخواه
پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا کاهو را با سیب زمینی مخلوط کرده سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله دوم:

سپس زرشک و پودر سیر و پودر زنجبیل را به همراه فلفل سیاه و نمک و زردچوبه به آن بیافزاید و هم بزنید در تابه ای سرخ ریخته و حرارت دهید تا روغن خوب داغ شود مواد را داخل آن ریخته دو طرف آن را سرخ کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها