رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 437648

طرز تهیه کرفس پلو | آشنایی با نحوه تهیه کوکو برگ کرفس

کرفس پلو یکی از غذاهای بسیار لذیذ و محبوب ما ایرانی ها است اما آگاهی به نحوه تهیه این غذا میتواند باعث افزایش کیفیت این غذا شود در ادامه به طرز تهیه این غذای خوشمزه می پردازیم.

کرفس پلو
html>

مواد لازم:

برنج 3 پیمانه ساقه کرفس خرد شده 250 گرم
نعنا و جعفری خرد شده نصف پیمانه زعفران دم کرده 1 قاشق سوپخوری
گوشت چرخ کرده ( سفید یا قرمز ) 300 گرم نمک ، زردچوبه ، فلفل سیاه ، پودر سیر به میزان لازم
پیاز متوسط 1 عدد



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا برنج را از قبل با مقداری نمک خیس می کنیم . برای شروع کار ، پیاز را تفت می دهیم . گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و همراه با پیاز داغ تفت می دهیم تا کمی رنگش تغییر کند .

مرحله دوم:

ادویه را اضافه می کنیم و خوب با گوشت و پیاز مخلوط می کنیم تا گوشت به خوبی مزه دار بشود . اجازه می دهیم تا گوشت کمی تفت بخورد و نیم پز بشود .

مرحله سوم:

اگر دوست دارید غذای خوش رنگ و بو دار تری داشته باشید یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را هم اضافه می کنیم . سپس کرفس خرد شده را به همراه نعنا و جعفری خرد شده به گوشت اضافه و همراه با بقیه مواد تفت می دهیم . به جای جعفری از گشنیز هم می توانیم استفاده کنیم و اینکه از برگ های جوان و کوچک خود کرفس که خرد کردیم هم میشود استفاده کرد .

مرحله چهارم:
وقتی کمی از آب میان بافتی کرفس تبخیر شد و همه مواد با هم تفت خوردن ، زیر شعله را خاموش می کنیم . برنج خیس خورده رو به قابلمه آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم , نمکش را اندازه می کنیم و بعد برنج را آبکش کرده و مقداری روغن کف قابلمه می ریزیم .

مرحله پنجم:

بعد از گذاشتن ته دیگ دلخواه ، برنج را به صورت یکنواخت کف قابلمه پخش می کنیم . حالا یک لایه از مواد گوشتی و کرفس رو روی برنج می ریزیم و پخش می کنیم و دوباره لایه بعدی رو برنج می ریزیم و همین طور مراحل را تکرار می کنیم تا همه مواد به اتمام برسد . حالا درب قابلمه را قرار می دهیم ، شعله را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا برنج دَم بکشد . نهایتا با مخلفات دلخواه سرو می کنیم .

طرز تهیه کرس پلو

خواص کرفس

کرفس یک منبع غذایی مهم مواد مغذی آنتی اکسیدانی معمول، از جمله ویتامین C، بتا کاروتن و منگنز است. اما "ادعا به شهرت" از لحاظ مواد مغذی آنتی اکسیدان ممکن است بسیار مفید باشد. بسیاری از این مواد مغذی در دسته های آنتی اکسیدان های فنول قرار می گیرند و نشان داده شده است که مزایای ضد التهابی را نیز ارائه می دهند.
علاوه بر این،عصاره های کرفس برای جلوگیری از واکنش های التهابی در دستگاه گوارش و رگ های خونی مفید نشان داده شده است. جالب توجه است، برخی از مطالعات حیوانی نشان دهنده توانایی عصاره های کرفس برای کمک به حفاظت از دستگاه گوارش و کبد پس از مصرف آکریل آمید است. (اکریلید ها مواد شیمیایی بالقوه سمی هستند که از طریق واکنش قندها و اسیدهای آمینه تشکیل می شوند، معمولا از طریق فرایند سرخ کردن.)
در مطالعات حیوانی، عصاره های کرفس حاوی apiuman نشان داده شده است که بهبود یکپارچگی پوشش معده، کاهش خطر زخم معده (زخم معده)، و کنترل بهتر سطح ترشحات معده را انجام می دهد.

از آنجایی که استرس اکسیداتیو مزمن و التهاب بیش از حد عوامل خطر اصلی برای توسعه بسیاری از انواع سرطان است،دانشمندان علاقه مند مزایای بالقوه مصرف کرفس برای جلوگیری از سرطان ا مشاهده کرده اند. در مورد مزایای کرفس برای سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه تحقیقات انسانی هم صورت گرفته است.

کرفس را با ساقه های راست و خم کرده، انتخاب کنید. برگ باید تازه و واضح باشد. هنگام انتخاب کرفس، این قاعده را به یاد داشته باشید: رنگ تیره تر، طعم قوی تر.

کرفس تازه خرد شده مواد مغذی خود را بسیار بهتر نگه می دارد تا اینکه حتی چند ساعت آن را ریز ریز کنید و آن را ذخیره کنید.

کرفس بخارپز نه تنها طعم آن را حفظ می کند، بلکه بیشتر مواد مغذی آن را تا 99 درصد از آن ها در واقع حفظ می نماید.

طرز تهیه کوکو برگ کرفس

طرز تهیه کوکو برگ کرفس

مواد لازم :

برگ کرفس تازه سیصد تا چهارصد گرم سیب‌زمینی خام یک عدد متوسط
تخم مرغ چهار عدد نمک ، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
آرد سفید دو قاشق غذاخوری زرشک و گردوی نگینی خرد شده به مقدار لازم



طرز تهیه :

مرحله اول:

برگای کرفس رو خرد میکنم . به صورت متوسط . نه زیاد درشت و نه خیلی ریز . از نمونه خشک شده هم میتونین استفاده کنین .

مرحله دوم:
از ساقه‌های ریز کرفس هم میشه استفاده کرد . من گاها یه دونه سیب ‌زمینی متوسط خام رنده ریز شده هم داخل مایه کوکو میزنم که طعمش عالیه . نهایتا کل مواد رو با هم مخلوط و به شکل دلخواه سرخ و سرو میکنم .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها