رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 439567

طرز تهیه سوپ اسفناج | نحوه تهیه کوکو اسفناج

سوپ اسفناج یکی از سوپ های خوشمزه و مقوی است اما آگاهی به نحوه تهیه این غذا میتواند باعث افزایش کیفیت این غذا شود در ادامه به طرز تهیه سوپ اسفناج می پردازیم.

سوپ اسفناج
html>

مواد لازم:

جو پرک ۲ قاشق غذا خوری خامه سه قاشق غذا خوری
اسفناج نیم کیلو سیر رنده شده ۱حبه
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم کره بیست گرم
آب قلم سه لیوان پیاز کوچک ۱عدد


سوپ اسفناج از سوپ های خوشمزه و پر از ویتامین است که این سوپ مثل سوپ ورمیشل در شهرهای ایران با مواد گوناگونی پخته می گردد. وقتی فصل زمستان فرا می رسد بازار سوپ و آش های ایرانی داغ می گردد و سوپ اسفناج هم یکی از این سوپ ها می باشد. در شهرهای ایران سوپ اسفناج را با مواد مختلفی همچون اسفناج ، خامه ، شیر ، قارچ ، پیازچه ، سیب زمینی ، تره فرنگی و کرفس تهیه می نمایند . در اینجا دستور مورد پسند بسیاری از افراد را ارائه می دهیم. ادویه جات که در این سوپ استفاده می شود اختیاری نیست. آنها سوپ را به طرز شگفت انگیزی خوشمزه می نماید، بنابراین به من اعتماد می کنند و هیچکدام از آنها را از دستور کم نکنید.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا اسفناج را تمیز کرده ودوسه بار شستشو می دهیم وآبکش می کنیم وبعد در قابلمه می ریزیم و ریو حرارت می گزاریم تا پخته گردد (در قابلمه را نگزارید)

مرحله دوم:

در این فاصله آب قلم یا مرغ را با جو پرک می گزاریم خوب پخته گردد وقتی اسفناج ها پخت با غذاساز کاملا پوره کنید .پیاز را داخل کره تفت داده وسیر را اضافه کرده تا طلایی شود واسفناج و نمک وفلفل را اضافه کنید و تفت دهید سپس به جو پرک پخته شده اضافه کنید بگزارید تا پخته و غلیظ شود (غلظت سوپ باید طوری باشه که نه زیاد غلیظ ونه زیاد رقیق باشه).

مرحله سوم:
در آخر زیر قابلمه را خاموش کرده و خامه رو اضافه وهمزده و کمی آب لیمو ترش نیز اضافه کنید و با تکه های نون باگت و نون سوپ نوش جون کنید.
سوپ اسفناج دارای کالری بسیار کمی می باشد (در صورتیکه از کره و خامه استفاده نگردد ) و به همین خاطر برای رژیم های لاغری کاربرد دارد. حتی اگر هیچ کس در خانواده شما گیاهخوار نیست، آن را امتحان کنید. سوپ اسفناج سرشار از ویتامین C، پروتئین و فیبر می باشد.

نکات تکمیلی در مورد سوپ اسفناج
سوپ اسفناج را می توان به عنوان غذای کودک سرو نمایید تا کودک خود را از انواع ویتامین مخصوصا آهن بی نیاز نمایید
زمان تهیه کردن مواد اولیه و مورد نیاز سوپ اسفناج حدودا 15دقیقه می باشد.
زمان پخت و انتظار آماده شدن در حدود 1 ساعت می باشد .
سوپ اسفناج را می توانید در وعده میان وعده - پیش غذا – میل نمایید .

طرز تهیه سوپ اسفناج

طرز تهیه نان سوپ


مواد لازم:

ارد ۲ لیوان روغن یک قاشق غذا خوری
آب یا شیر ولرم سه چهارم لیوان کره آب شده چهار قاشق غذا خوری
خمیرمایه یک قاشق مرباخوری سرپر پودر سیرنصف قاشق چای خوری
شکریک قاشق غذا خوری پودر شوید به مقدار نیاز


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا خمیر مایه را روی آب یا شیر ولرم بپاشید وشکر اضافه کنید و ده دقیقه بدون هیچ سرپوشی در محیط اشپزخونه بزارید. سپس آرد را الک کنید و نمک را اضافه کنید و سپس روغن و خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و همه مواد و مخلوط کنید و حسابی ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست آید

مرحله دوم:

سپس ظرفی را چرب کنید و خمیرو درآن قرار دهید و با یک حوله نم دار بپوشانید و در محیط آشپزخانه به مدت یک ساعت بگذارید تا حجم آن دو برابر گردد.

مرحله سوم:

بعد از یک ساعت پف خمیر را بگیرید و خمیر را بصورت مستطیل باز کنید از طول به ۱۰ قسمت تقسیم کنید هر قسمت را رول کنید و به دور سیخ چوبی بپیچید ابتدا و انتهای سیخ را مرطوب کنید تا خمیر به چوب فیکس شود و باز نشود سیخ ها را روی یک سینی مخصوص فر قرار دهید بطوری که ابتدا و انتهای سیخ لبه های سینی قرار بگیرد و ظرف با خمیر تماس نداشته باشد

مرحله چهارم:
در اخر کار مجدد خمیر را بیست دقیقه دیگر استراحت دهید تا حجم بگیرد سپس روی آنها مخلوط زعفران و کره ذوب شده بمالید وشوید خشک و کمی اویشن بپاشید و در فر گرم شده با حرارت 170 سانتی گراد گرم شده به مدت نیم ساعت قرار دهید تا روی نان طلایی شود.

طرز تهیه کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج

مواد لازم:

اسفناج نیم کیلو نمک
1 عدد پیاز نگینی خرد شده فلفل
4 عدد تخم مرغ زردچوبه
سیر رنده شده کمی پودر سوخاری

طرز تهیه:

مرحله اول:

اسفناج رو شسته و ریز خرد کردم . اول بدون روغن روی حرارت گذاشتم تا کمی آب و رطوبتش کشیده بشه و بعد به همراه پیاز نگینی خرد شده ، تفت دادم . کمی که از دما افتاد به همراه تخم مرغ ، سیر رنده شده یا پودر سیر ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی پودر سوخاری ، مخلوط و خوب ورز دادم .

مرحله دوم:
نهایتا با دست فرم دادم و روی حرارت متوسط سرخ کردم . میتونین از سیب زمینی پخته و ریز رنده شده هم داخل مایه این کوکو استفاده کنین که طعمش عالیه . کوکو اسفناج رو با اسفناج پخته و میکس شده هم میشه تهیه کرد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها