رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443062

طرز تهیه دسر ایتالیایی | نحوه تهیه اسنک ایتالیایی

دسر ایتالیایی یک مشهور بین المللی و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

دسر ایتالیایی
html>

مواد لازم :

موز دو عدد بیسکوییت پتی بور یک بسته صد گرمی
شکر ۲/۳پیمانه وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
شیر یک پیمانه آب جوش یک لیوان و نیم برای ژله ی موز
زرده ی تخم مرغ دو عدد پودر ژلاتین سه قاشق غذا خوری
پودر ژله موزی یک بسته خامه صبحانه یک بسته ی دویست گرمی
آب سرد ۱/۲ لیوان برای حل کردن ژلاتین آرد ذرت سه قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای ۱۵۰ گرم

دسر ایتالیایی انواع مختلفی دارد و هر کدام از این دسرها طعم عالی و خوشمزه ای دارد البته هر کدام هم با مواد مختلفی مخلوط گردیده و تنوع دسرهای ایتالیایی زیاد است در این آموزش دو نوع دسر ایتالیایی آموزش داده شده است اگر از اسامی دسرهای ایتالیایی جویا باشید نام چند نوع آن را ذکر می نماییم مانند تیرامیسو و پاناکوتا ، ترافو ، زابایون ،کاساتا و کانولیاین دسرها که نام آنها برده شد از معروف ترین دسرهای ایتالیایی می باشند.

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا پودر ژلاتین را بر روی نصف لیوان آب سرد پاشیده بعد از اینکه اسفنجی شد آن را به روش بن ماری (روی بخارآب جوش) آب کنیدپودر ژله موز را در یک ونیم لیوان آب جوش حل کرده و کنار گذاشته تا سرد شود سپس درون قالب ریخته و در یخچال گذاشته تا بسته شود .

مرحله دوم:

درون یک ظرف زرده ها ، شکر و وانیل را با همزن خوب بزنید تا مانند کرم شده و رنگ آن سفید و کشدار شود سپس به تدریج آرد ذرت را اضافه کنید. در ظرف دیگری شیر را جوش آورده و خیلی کم کم در حالیکه تند تند هم میزنید به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید تا زرده ها پخته نشود، کِرِم را بر روی بخار آب قرار داده و هم میزنیم تا به روش غیر مستقیم پخته و غلیظ شود، سپس کنار گذاشته تا خنک شود.(تقریبا یک ربع تا ۲۰ دقیقه) ۲۰۰ گرم خامه را با پنیر خامه ای هم زده تا کِرِم یکدستی بدست آید.این کِرِم را به مخلوط اول اضافه کنید. موزها و بیسکوییتها را خردکرده و به مایه دسر اضافه و مخلوط کنید

مرحله سوم:

در نهایت ژلاتین آب شده را کم کم به مواد افزوده خوب مخلوط کنید مایه دسر را در قالب بر روی ژله بسته شده ریخته و حدود چهار ساعت در یخچال قرار میدهیم پس از این مدت، ابتدا اطراف دسر را با نوک چاقویی از قالب جداکرده چند ثانیه در آب گرم نگه داشته و در ظرف برمیگردونیم.

دسر ایتالیایی

در ادامه دستور دسر ایتالیایی دیگری را ارائه می دهیم:

مواد لازم :

خمیر نان ( شیرینی) : ۲ فنجان بادام هندی بو داده شده ریز ریز شده :دو سوم فنجان
کره آب شده : ۳ قاشق آناناس در صورت دلخواه : ۱ عدد
بستنی ایتالیایی دولچه دی لیچی : ۲ پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه دسر ایتالیایی نخست کره و خمیرنان را در یک کاسه که خیلی بزرگ و متوسط نباشد با هم قاطی نمایید. تنها نیمی از خمیر نان را با آن مخلوط کنید ( در حدود یک فنجان) سپس آن را روی یک فویل ۸/۷ اینچ فویل پهن نمایید. آن را در کناری قرار دهید

مرحله دوم:

سپس به میزان یک دوم بستنی را روی یک ظرف تخت به صورت یک لایه پهن نمایید. نصف این مقدار بستنی را با آجیل هایی که گفته شد پر نمایید. نیمی دیگر از بستنی را خمیر نان را روی آن پهن کنید. سپس یکی دو ساعت آن را در فریزرقرار دهید تا به درستی شکل خود را به دست آورد.

مرحله سوم:

باقی بستنی ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید شکل خود را به دست آورد. به دقت بستنی شکل گرفته را روی خمیرتان پهن نمایید. سپس روی آن را بپوشانید و تمام شب آن را در یخچال قرار داده تا شکل خود را به دست آورد.

مرحله چهارم:

برای تزیین کردن این دسر، بادام هندی ها را روی دسرتان قرار دهید. این دسر را به شکل مربع برش دهید. و روی هر کدام از این قطعه ها یک تکه آناناس قرار دهید و آن را نوش جان نمایید.
نحوه تزیین نمودن دسر ایتالیایی با آناناس:‌ ۲ قاشق سرپر کره را در یک ماهیتابه بزرگ آب نمایید. دو قاشق شکر قهوه ای را به آن اضافه نموده. آن قدر آن را هم بزنید تا کاملا در کره حل گردد.

مرحله پنجم:

سپس دو فنجان آناناس پوست کنده شده تازه و آبدار را به آ ن اضافه نمایید. در حقیقت روی آن را کاملا با آناناس پر نمایید.

 طرز تهیه اسنک ایتالیایی
طرز تهیه اسنک ایتالیایی

مواد لازم :

روغن زیتون سه قاشق سوپخوری ریحان ساطوری یک قاشق سوپخوری
سیر 2 حبه پنیر پارمزان یک و یک دوم پیمانه
گوجه فرنگی رنده شده 8 پیمانه پنیر موزارلا پانصد گرم
برنج 4 پیمانه تخم مرغ 4 عدد
نمک و فلفل سیاه مقداری پودر سوخاری یک و نیم پیمانه
جعفری ساطوری دو سوم پیمانه



طرز تهیه :

مرحله اول:

در قابلمه روغن زیتون را ریخته و سیر را کمی با آن تفت دهید.سپس گوجه را ریخته و بعد آب و برنج را اضافه کرده، به همراه نمک و فلفل. برنج را به صورت کته بپزید تا حدی که ته دیگ نبندد.بعد از پخت برنج،آن را خنک کنید و با پشت قاشق،کمی له کنید. جعفری و ریحان خرد شده ، پنیر پارمزان و سه عدد تخم مرغ را اضافه کرده و خوب ورز دهید.

مرحله دوم:
از این مواد به اندازه نارنگی کوچک برداشته ، داخل آن را با دست ، گود کرده و یک تا دو تکه موزارلا بذارید و خوب ببندید و به صورت تخم مرغ شکل دهید. سپس در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری غلتانده و در روغن فراوان سرخ کنید. داخل صافی بذارین تا روغن اضافش گرفته بشه. نهایتا با مخلفات دلخواه میل کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها