رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465479

فلاحت‌پیشه: روح حاکم بر نخبگان عربستان تنش‌زدایی با ایران است

ساعت24-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «حمله به نفتکش ایرانی اقدام خلاف سیاست ثبات ساز جمهوری اسلامی ایران است» گفت که ایران در جای خودش پاسخ قاطع و پشیمان کننده ای به اقدام می‌دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که آمادگی برای رفع تنش دارد و حتما هم این کار را می‌کند، البته که حمله به نفتکش اقدامی خلاف سیاست‌های ثبات ساز جمهوری اسلامی است که در جای خودش پاسخ قاطع خواهد گرفت.

وی با بیان این که «روح حاکم بر نخبگان عربستان تنش زدایی با ایران است» گفت: در شرایطی که ایران سال‌ها است اعلام می‌کند آماده مذاکره با عربستان است، این عربستانی‌ها هستند که نیامدند و در عین حال رفتار و گفتارشان با یکدیگر متفاوت است و دنبال میانیجگری هستند.

فلاحت پیشه در واکنش به برخی تحلیل‌ها مبنی بر هدف حمله کنندگان به نفتکش ایرانی با تحت الشعاع قرار دادن سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران گفت: این اتفاق خیلی شبیه به زمان سفر نخست وزیر ژاپن به ایران است که هم زمان دو نفتکش مورد هدف قرار گرفت به نظر می‌رسد یک سری عوامل تلاش می‌کند جریان دیپلماسی شکل نگیرد البته که در ایران حوزه عملیاتی و دیپلماسی هر کدام کار خودشان را در راستای منافع ملی انجام می دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به هر حال با توجه به اتفاقی که برای نفتکش ایرانی رخ داد جمهوری اسلامی ایران از توان عملیاتی و میدانی به اندازه کافی برخوردار است که بداند چه عامل و عواملی این کار را صورت دادند، ایران اقدام پیشمان کننده‌ای را در مقابل آنها انجام می‌دهد. توان میدانی جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که می‌تواند آنها را شناسایی کند که البته که این کار جدا از روند تنش زدایی بین ایران و عربستان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها