رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 490027

پل‌هوایی آلمان به چین برای دریافت تجهیزات ضدکرونا

ساعت 24-آلمان در صدد ایجاد نوعی "پل‌هوایی" است تا تجهیزات لازم در مقابله با ویروس کرونا را از چین به کشور انتقال دهد.

style="text-align:justify">آلمان در صدد ایجاد نوعی "پل‌هوایی" است تا تجهیزات لازم در مقابله با ویروس کرونا را از چین به کشور انتقال دهد.

خبرگزاری آلمان با تکیه بر اطلاعاتی که از وزارت بهداشت این کشور به دست آورده می‌نویسد، برای این منظور قرار است هر روز یک هواپیمای شرکت "لوفت‌هانزا" ۲۵ تن کالا را از شانگهای انتقال دهد.

قرار است از امکانات ترابری وزارت دفاع آلمان برای انتقال تجهیزات موردنیاز ضدکرونایی برای کادر درمانی مانند ماسک و لباس‌های حفاظتی استفاده شود.

براساس گزارشی از زوددویچه سایتونگ، «آنگلا مرکل» صدراعظم شخصاً برای تهیه لباس های محافظ وارد عمل شده است.

گفته می شود وی در گفت و گوی مستقیم با «شی جینپینگ» رییس جمهوری چین اطمینان حاصل کرده است که آلمان ارتباط مستقیم با یک تولید کننده پوشاک محافظ دولتی چین دارد. همچنین وزارت بهداشت فدرال نیز برای تهیه لباس های محافظ مراکز درمانی قول مساعد داده است.

موسسه تحقیقاتی روبرت کخ در برلین که مسئولیت پیگیری و اعلام بیماری‌های واگیر و راه‌های مقابله با آنها در آلمان را به عهده دارد، روز سه‌شنبه از ثبت سه هزار و ۸۳۴ مورد تازه از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
این پایین‌ترین رقمی است که از دو هفته پیش به طور روزانه در آلمان ثبت شده است.

با این حال بنا بر آخرین آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، در آلمان تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۷۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده و از آغاز همه‌گیری تاکنون یک هزار و ۸۱۰ نفر جان‌باخته‌اند که این آمار از رقم اعلام شده توسط موسسه روبرت کخ اندکی بالاتر است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها