رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504598

چرا باید قهوه بنوشیم؟

ساعت 24-یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان قهوه است؛ قهوه ای که برزیل مهد آن است اما بی تردید انواع مرغوب آن را در نقاط دیگر دنیا نیز می توان یافت.

style="text-align:justify">«قهوه برای بسیاری از مردم جهان یک عادت است؛ عادتی که اگر یک روز آن را انجام ندهند به شدت بی تاب و بی قرار می شوند. از سوی دیگر افراد زیادی در جهان هستند که قهوه دوست ندارند اما با تمام این اوصاف قهوه که یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به شمار می رود چه خصوصیات مثبتی دارد که این گونه جمعیت زیادی را به سمت خود جلب کرده است؟ بسیاری نسبت به این ویژگی های مثبت قهوه ناآگاه هستند.

قهوه شادی آور

نوشیدنی شادی آور: قهوه یک نوشیدنی ۱۰۰ درصد شادی آور است. محققان دریافتند که نوشیدن قهوه با احساسات مثبت از جمله لذت، مهربانی، محبت، رضایت، دوستی، آرامش و خوشبختی مرتبط است. این یافته ها همچنین اشاره کرد که هیچ احساسی منفی به مصرف قهوه گره نخورده است.

منبع آنتی‌اکسیدان

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است. دانه های قهوه در واقع دانه های داخل یک میوه کوچک روشن قرمز یا زرد هستند. هر دو دانه و میوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. به عبارت دیگر ، قهوه به طور پیش فرض منبع اصلی آنتی اکسیدان ها می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه با محافظت از سلامت مرتبط هستند. اسید کلروژنیک و پلی فنول موجود در قهوه باعث کاهش التهاب می شود و ممکن است نقش مهمی در محافظت در برابر بیماری های مزمن از جمله چاقی داشته باشد.

کاهش ریسک دیابت نوع دو

قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. متاآنالیز در سال ۲۰۱۸ از ۳۰ مطالعه قبلی منتشر شده نتیجه گرفته است که مصرف قهوه به طور معکوس با خطر دیابت نوع ۲ همراه است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به این بیماری برای هر فنجان در روز ۶ درصد کاهش یافته است. دانشمندان می گویند دلایل احتمالی این پیوند شامل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قهوه ، توانایی تقویت کالری سوزی و تأثیر آن بر محتوا و تنوع میکروب های روده است.

کاهش دیگر بیماری ها

قهوه با نرخ پایین ابتلا به بیماری های دیگر گره خورده است. مطالعات نشان می دهد که مصرف قهوه ممکن است در برابر برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات و همچنین بیماری قلبی و پارکینسون از بدن محافظت کند. مصرف قهوه نیز با جلوگیری از کاهش شناختی و کاهش خطر سکته مغزی همراه است.

قهوه کافئین دار هوشیاری را افزایش می دهد و همچنین ممکن است حافظه را تا ۲۴ ساعت پس از مصرف بهبود بخشد.

بهبود عملکرد

قهوه ممکن است باعث تقویت عملکرد روزانه شما و بهبود عملکرد در فعالیت های ورزشی شود. مطالعات متعددی نشان داده اند که در صورت اعتدال در نوشیدن قهوه، عملکرد ورزشی بهبود می یابد. اثرات آن شامل بهبود گردش خون، افزایش قدرت عضلانی ، استقامت و قدرت به علاوه کاهش درد است. این ممکن است به شما کمک کند فقط در حین تمرینات فشار کمتری را تحمل کنید که این در نتیجه باعث بهبود بهتر قدرت عضلات یا استقامت می شود.

تعادل در مصرف

هرگز نباید فراموش کنید که نوشیدن قهوه هم حدی دارد. مصرف بیش از اندازه آن در طول روز باعث ایجاد مشکلاتی در بدن نظیر کم خوابی می شود. یک مشکل دیگر این است که بسیاری افراد در هنگام نوشیدن قهوه آن را با دیگر مواد شیرین و مضر همانند قند و کیک همراه می کنند.

جام جم آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها