رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514039

اعتراض کشاورزان هندی به قانون جدید اصلاحات کشاورزی

ساعت 24 - کشاورزان هندی روز جمعه در ادامه اعتراضات شان به قانون جدید اصلاحات کشاورزی، جاده ها و خطوط راه آهن را مسدود کردند. از همین رو مقام‌های هندی مجبور شدند رفت و آمد قطارها را در برخی مسیرها لغو کنند.

dir="RTL">کشاورزان معتقد ند که با قانون جدید «اصلاحات کشاورزی» آنها مجبور می‌شوند شرکت‌های خصوصی را در فروش محصولات شان سهیم کنند.دولت می‌گوید کشاورزان با قانون جدید امکان می یابند تا هم محصولات خود را به خریداران بخش خصوصی بفروشند و هم همچنان محصولات اصلی مانند برنج و گندم را با قیمت‌های تضمین شده به دولت بفروشند.با این حال نمایندگان حزب کنگره به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون هند معتقد هستند ادعای نخست وزیر هند برای دادن وام به کشاورزان، «دروغ محض» است. آنان تاکید کردند که دولت «نارندرا مودی» ابتدا قصد داشته تا به اسم اصلاحات اراضی، زمین‌های کشاورزان را تصاحب کند.

در هر حال تضمین‌های دولت نتوانسته است میلیون‌ها کشاورز در ایالت هایی مانند پنجاب و هاریانا را مجاب کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود کشاورزان بیشتری از ایالت‌های پنجاب، هاریانا، اوتار پرادش و مادیا پرادش به این اعتراض‌های خیابانی بپیوندند. کشاورزان هندی می گویند که تصویب این قانون آنها را به شرکت‌های خصوصی بدهکار کرده و در نهایت باعث از دست رفتن زمین‌های آنان می شود.پلیس در ایالت‌های مختلف با هدف جلوگیری از بروز هرگونه خشونت، به ویژه در اطراف دهلی نو، مقررات امنیتی را افزایش داده است.پیش از این نیز اعتراض‌های کشاورزان هندی که برخی از آنان با به دندان گرفتن موش به خیابان‌ها آمده بودند، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خبری داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها