رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533503

روز درخشش و رقابت الناز شاکردوست و ستاره پسیانی

ساعت 24-در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد معرفی نامزدهای دریافت سیمرغ‌های جشنواره‌ بود. در همین روز دو فیلم «یدو» و «تی‌تی» روی پرده سینمای جشنواره رفت.

در روزی که نامزدهای جوایز سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند، مشخص شد که پژمان جمشیدی برای بازی در «شیشلیک» برای بار دوم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شده است.

این در حالی است که جمشیدی روز قبل از آن نشست خبری پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشته بود که سر و صدای زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی به پا کرد.

نامزدهای جوایز جشنواره سی‌ونهم

در فهرست نامزدهای سیمرغ این دوره از جشنواره فجر فیلم‌های «بی‌ همه چیز»، «ابلق» و «یدو» و «زالاوا» برای سیمرغ بهترین فیلم رقابت می‌کنند. نرگس آبیار کارگردان «ابلق» در رشته بهترین کارگردانی نامزد شده است و برای رسیدن به این جایزه باید ارسلان امیری، مهدی جعفری و محسن قرایی را از پیش رو بردارد.

در این فهرست در بخش بازیگری جای چهره‌های مثل هوتن شکیبا و هدیه تهرانی خالی است که عملکردشان با نگاه مثبت منتقدان روبه‌رو شده بود اما شانسی برای رسیدن به سیمرغ بلورین این دوره نخواهند داشت.

هیات داوران سودای سیمرغ، شامل محمد احسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی، نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را برگزیده‌اند.

الناز شاکردوست امسال شانس این را دارد که برای دومین بار سیمرغ جشنواره فجر را درو کند. او در این بخش دو رقیب قدر پیش رو دارد. یکی رویا افشار که به باور فراستی نقطه قوت فیلم «مامان» است و دیگری ستاره پسیانی که در «یدو» خوش درخشیده است.

ستاره پسیانی و نقش متفاوتش در «یدو»

ستاره پسیانی در «یدو» در نقش زنی پا به سن گذاشته و تکیده بازی کرده است. او که برای بازی درخشانش در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شده است، در توضیح بازی در نقش‌هایی متفاوت از نظر چهره و شخصیت گفت: «این‌جوری نبوده که حتما بخواهم نقش‌هایی مثل فیلم «سرخپوست» یا «یدو» را بازی کنم، پیشنهاد شده است و پذیرفته‌ام. آقای عباسی (گریمور) با طراحی چهره‌ای که انجام داد، خیلی کمک کرد تا من حدود چهل و خورده‌ای دیده شوم.»

پسیانی درباره شانس دریافت سیمرغ بازیگری گفته است: «تعریف‌هایی که از بازی من می‌کنید به منزله جایزه برای من تلقی می‌شود و گرفتن سیمرغ طبیعتا دست من نیست.»

نشست پرسش و پاسخ «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، با حضور عوامل فیلم، بعدازظهر یکشنبه،۱۹ بهمن‌ در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

شاکردوست نامزد شد اما نه برای این فیلم

همانطور که اشاره شد، شاکردوست برای رسیدن به سیمرغ بازیگری شانس زیادی دارد. او که برای بازی در «ابلق» نامزد دریافت جایزه شده است، دیروز با فیلم دیگری به جشنواره آمده بود.

او در ادامه کارهای متفاوتی که در چند سال گذشته بازی کرده است، در فیلم «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده جلوی دوربین رفته است.

بهشاد محمدی، فیلمبردار «تی تی» درباره عشق الناز شاکردوست به کار می‌گوید: «ایشان واقعا با دل و جان بازی کرد. در صحنه‌ای، لازم بود که وارد دریا شویم. من منتظر تجهیزاتی بودم که در آب خیس نشوم. ولی الناز شاکردوست بدون ترس، معطلی و استرس، به تندی و با جسارت وارد دریا شد و وقتی من این جور دیدم، خجالت کشیدم و پشت سرش، کولی‌وار به آب زدم.»

شاکردوست که حالا در فیلم‌هایی از این دست می‌درخشد، سابقه بازی در فیلم‌هایی را دارد که در نشست پرسش و پاسخ «تی تی» با عنوان «فیلم‌های لوده» یاد شدند. او در این باره گفت: «من فکر می‌کنم وظیفه هر بازیگری است که در فیلم‌های تجاری هم بازی و عده‌ای را با خود همراه کند تا به دیدن آثار آیدا پناهنده هم بیایند. هدف این است تا این مخاطبان، فیلم سینمایی خوب و هنری هم ببیند. ولی چشم، بعد از این در انتخاب‌هایم، بیشتر دقت می‌کنم.»

«تی تی» با بازی پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در رشته‌های بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها