رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533962

مظاهری: نسل ما بوکس را از کانکس بیرون‌ کشید/ لیگ متمرکز خوب نیست

ساعت24-ملی‌پوش و قهرمان بوکس ایران معتقد است که برگزاری لیگ به صورت متمرکز نمی‌تواند باعث پویایی این رشته شود.

علی مظاهری درباره احتمال حضورش در لیگ بوکس به عنوان سرمربی توضیح داد: اگر وضعیت و فضا برای این کار فراهم باشد این احتمال وجود دارد اما تقریبا مسابقات الان به صورت استانی برگزار خواهد شد و بیشتر هیات‌ها هستند که شرکت می‌کنند. استان‌ها با شرکت دادن هیات‌های خودشان می‌خواهند بوکس را در شهرهای خود پویا کنند که به همین دلیل از داشته‌های خودشان استفاده می‌کنند و یک یا دو تیم شرکتی و کارخانه‌ای هستند.

او افزود: ما هم (هیات کرمانشاه) به لیگ ورود کردیم تا مانع جا ماندن بوکسورهای خود از سایر شهرها و بوکسورها شویم. در استان هم مدیرکل ورزش و جوانان حمایت کافی را انجام دادند تا در لیگ شرکت کنیم. البته هنوز به اجماع نرسیده‌ایم که چه کسی سرمربی باشد، اما نظر هیات این است که از داشته‌های خودمان استفاده کنیم.

قهرمان بوکس آسیا درباره ورود بوکسورهای خارجی به لیگ ایران نیز توضیح داد: ما باید تمام استفاده‌های خود را انجام دهیم و از نظر من این اتفاق یک وجه مثبت و یک وجه منفی دارد. وجه منفی این است که ما می‌توانستیم این پول‌ها و هزینه را روی بوکسورهای خودمان صرف می‌کردیم تا سقف قراردادها بالاتر برود و از طرف مثبت، این موضوع باعث می‌شود تن بوکسورهای ما به بوکسور خارجی بخورد. اینکه یکی دو مسابقه نمی‌تواند تاثیر آنچنانی بگذارد کاملا صحت دارد، اما همین که با یکی ‌دو بوکسور خارجی مبارزه کنند مفید است.

او در پاسخ به این سوال که اکنون و با وجود مسائل مالی و ... شرایط کلی بوکس ایران را چگونه ارزیابی می‌کند؟ توضیح داد: مدتی است که از بوکس دور هستم، اما نگاه جامع و کارشناسی به این رشته دارم. موضوع و انتقادی باشد مطرح می‌کنم چون بوکس شوخی بردار نیست. به هر حال نسل ما بود که بوکس را از کانکس به جاهای خوب رساند و دید ورزش ایران را نسبت به این رشته مثبت کرد. اکنون با وجود کرونا اردوها برگزار شده و کارهایی هم برای موفقیت در انتخابی المپیک‌ انجام‌ می‌شود که خوب است، در مجموع به عنوان یک عضو خانواده بوکس راضی هستم.

او افزود: تلاش‌هایی صورت گرفته و بوکسورهای ما برای گرفتن مدال برنز در آسیا حرفی برای گفتن دارند. اردوهای مشترکی برگزار شد که اگر این تیم سوریه نفرات اصلی خود را آورده باشد بسیار خوب است. همین که‌ تنشان به تن بوکسورهای دیگر بخورد خوب است. مجموعا کار در حال انجام شدن است ولی جای خالی قهرمانان باسابقه این رشته در فدراسیون دیده می‌شود. اگر این نفرات ورود کنند نیز به‌ کار می‌آیند.

مظاهری در پایان و راجع به برگزاری متمرکز مسابقات لیگ نیز گفت: اگر بحث کرونا است با این روش موافق هستم اما اگر فقط می‌خواهند لیگ برگزار شود، موافق مسابقات متمرکز نیستم چون بوکس باید پویا شود. در هر کدام از استان‌هایی مثل لرستان، کرمانشاه و کردستان اگر این مسابقات برگزار و از شبکه‌های استانی پخش شود، نوجوانان زیادی در بوکس ثبت نام می‌کنند. نظر من این است که با برگزاری در استان‌ها می‌شود بوکس ایران را پویا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها